Uppkörning i Karlstad och jag har aldrig varit där. Tips på vägar vore grymt

famousruff

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Sådär då. Om ni visste vilka jävl@ dygn jag haft fram tills nu, där saker har gått rakt åt h-vete! tänk er en riktigt sunkig, hopplös dag- det i flera dagar och sen oro och ångest över de här med uppkörning men så va dagen här då som man väntat på. Kommer till Karlstad-inser direkt att jag inte har en aning om vart de ställen som jag försökt leta fram på på datorn utifrån namnen på ställen jag fått här från forumet ligger men tack iaf för tipsen!(jag har aldrig varit i k-stad innan)- det är jag och en till kille- båda gör manöverproven- något mindre fel från oss båda men godkända- andra killen åker ut i trafik & får godkänt - sedan åker jag ut i trafik och har ingen aning innan körningen om hur vägarna går eller leder till men tar de bara lugnt och har blicken efter skyltar och hastighet-väl framme efter körningen kommer det magiska ordet: Godkänt!. Det var inga konstigheter alls! En lättnad för att uttrycka de milt. Så nu har man kort trots allt som gått emot. Utöver det en körskola som förklarade tydligt att de inte vill boka ett förar prov åt mig såvida jag inte tagit minst 5 lektioner först så då bokade jag själv. Sånt är ju individuellt, vissa kan ju säkert behöva 20 lektioner medans nästan alla jag känner inte ens har tagit en lektion och fått en väl fungerande körteknik och klarat uppkörningen direkt. Det är bara nöta, följa regler noga och träna hårt med privat körning och det gav resultat.

Jag tänkte eftersom jag fått hjälp från de här forumet så förtjänar ju dom som vill höra mer ingående hur de gick en liten summering av dagen (i övrigt är jag inte mycket för noveller men för den här gången:tungan).
 

famousruff

Ny medlem
Gick med
12 Feb 2015
Ort
Örebro
Hoj
ingen
Tack!:) kan ju slänga till in att karlstad som stad nu ligger på top 4 på listan i mina ögon över finaste svenska stad (gbg ligger solklart på #1). Nu hade jag tur med vädret, solen låg på så det hjälper ju, älven flöt på lugnt och glänste av solen, mycket folk i rörelse, tillgång till bra trolling i värnen ska de ju va precis som vättern. Ni måste ju vara nöjda
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top