Uppkörning Eskilstuna

Linus F

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Stallarholmen
Hoj
Kawasaki ZX10R 2009
Hejsan! Nån som har någon erfarenhet av uppkörning i eskilstuna att dela med sig? Tacksam för tips. :)
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jodå, var där och körde upp för mellan 2010 och det var inga konstigheter, väldigt trevlig gubbe från trafikstyrelsen. sämre erfarenheter från örebro, gubben där va grinig som fan men det gick iaf det med..
 

Bohlin

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2011
Ort
Södertälje
Hoj
KTM 640 Prestige '05
Jag körde upp där för både lätt och mellan. Kan inte komma på något specifikt för just Eskilstuna. Tänk på placering i de dubbelfiliga rondellerna, sakta ner ordentligt vid skymd sikt efter hus och annat skit på småvägarna. Lycka till.
 

mr jones

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2008
Ort
arboga
Hoj
1997,suzuki 1200 bandit
Tjena,

Blir säkert en sväng till torshälla. Håll koll på alla 30,40 och 60 skyltar

Med vänlig hälsning,

Mr jones
Arboga
 

Zemlan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
suzuki gsxr 600 k8
Här får du en rykande färsk erfarenhet från att köra upp i E-tuna. Vi var 4 elever, jag hade tur och fick börja först. Fick börja med att kolla bromsarna sen lågfart, högfart, 70 och 90- inbromsningar. Sen fick man vänta på att dom andra skulle bli klara. Efter det var det ut i trafiken. Jag fick åka ut direkt på e20 mot Göteborg sen första avfarten. Körde mot Torshälla, Torshälla centrum sen mot E-tuna. Det var då jag fick se att det var skyltat in på en liten skitväg, smal utan mittlinje (asfalterad dock). Efter ca 3km kommer man ut vid Sal, där fortsatte jag höger mot E-tuna. Innan Årby- rondellen fråga hon om jag visste vägen till isstadion (där dom andra vänta) , nicka och fick köra valfri väg dit. Tog naturligtvis kortaste vägen dit. Då sa hon att jag var godkänd. :banana

Om du får samma runda så tänk på att ta det försiktigt över järnvägen innan Torshälla (bromsberedskap och titta åt båda hållen). På skitvägen, gasa på där sikten är bra (70km/h), sakta in och ha bromsberedskap där sikten är sämre och vid hus. Annars var det en lätt runda, lite rondeller men det är man van vid i den här stan. ;)

Och en sak till! Ta med nåt att äta och dricka. Jag hade pulat ner en festis och en japp i fickorna, hade nog tuppat av annars.

Lycka till!!!:hej
 
Last edited:

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Och en sak till! Ta med nåt att äta och dricka. Jag hade pulat ner en festis och en japp i fickorna, hade nog tuppat av annars.

Lycka till!!!:hej

Nu är ju frågan alla vill veta. Tror du det hade kunnat gå annorlunda bättre/sämre om du valt en annan kombination, tjaa låt oss säga Cola Cola och ett Twix.?:tungan
 

Zemlan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2012
Ort
Eskilstuna
Hoj
suzuki gsxr 600 k8
Nu är ju frågan alla vill veta. Tror du det hade kunnat gå annorlunda bättre/sämre om du valt en annan kombination, tjaa låt oss säga Cola Cola och ett Twix.?:tungan

Jag är HELT säker på att det var just den kombinationen av en päron-festis och en dubbel-japp som gjorde att jag klara uppkörningen. :fakta :hihi
 

PLundqvist

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2012
Ort
Arboga
Hoj
2003 Honda CBR600RR
Körde upp i ett regnigt Etuna idag! Gjorde kon banan å de. Sen i trafiken är de väl inget större å tänka på. Mycket rondeller men det är ju inte svårt direkt. Körde bara enligt anvisningar och jag klarade kortet. :)

Mvh Patrik
 

TheHun

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2014
Ort
Solna
Hoj
Yamaha BT1100 Bulldog
Jag ska köra upp i Eskilstuna i juni, bor dock i Stockholm.

Ringde Engströms trafikskola i Eskilstuna för att boka några tider med stadskörning, att lära känna de möjliga vägarna.

Några nya tips och möjliga uppkörningsvägar att rapportera?
 

Duolit

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2015
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster 821
När jag körde upp började alla med att köra ut på motorvägen och kom tillbaka genom stan. Jag fick köra mot Västerås, mot Hällbybrunn, en bit grusväg, in till centrum och närmaste vägen tillbaka. Tror inte att det fanns några svåra delar på den rundan. Bara enfiliga rondeller, slät och fin grusväg, mycket huvudled. http://kartor.eniro.se/m/LJ0CA
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top