UppkÖrnings Tabbar???

HerrSkåning

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
kawasaki
Läst igenom alla inlägg här nu.. Riktigt roligt att höra när man själv ska köra upp "snart"..

Har bara minne från B-kortet. Blev underkänd första gången med en sk-t motivering men mötte han igen på eftermiddagen vid ett rött ljus när jag körde själv.. Han blev sur som f-n och skrek åt mig.. Sen när jag skulle köra upp igen så bad jag till herren uppe i blå konstant i 2 timmar innan uppkörningen och det lyckades för slapp ha surgubben.. Fick en kille som var nyanställd och visste inte ett piss om staden så vi körde o raggade på fjortisar och testade panikbromsning 6 gånger sedan var det klart.. :yoparty Luktade gött om den nya körskolebilen sen :hihi
 

MrEd

Trying is the first step towards failure
Gick med
14 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Speed triple 1050 (Trajjumf spiidtrippel)
korpe skrev:
Tjena grabbs och kvigor!!! tänkt hör om det finns några som gjort några uppkörnings tabbar skulle vara kul att höra!!!
Valde fel fil en gång.
Faktum är att vissa griniga jävlar hade kuggat för det men min uppkörningsgubbe var lika glad ändå "Ja nu körde du fel men det gör INGENTING vi skulle ditåt så småningom ändå" :lol
Han var helt underbar.
 

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
snart =)
Jag måste ju också få skriva lite! Jag körde upp förra året i augusti på tullinge och fick en gammal grinig gubbe med grått hår à la Einstein. Försökte vara lite trevlig när jag kom till tullinge men han fnös bara åt mig när jag sträckte fram handen (tog av mig handsken också :rolleyes: ), hälsade och presenterade mig. Jag tänkte inte mycket mer på det utan han gick iväg med min underskrift och papprena jag fått fylla i och sen satt jag ensam i det där jävla lilla väntrummet. Det tog säkert 10 min innan han äntligen kom ut och sa åt mig att komma ut och ta några svängar för att värma upp.

Nu var jag så jäkla nervös så jag nästan tyckte jag borde skitit i uppkörningen och åkt hem men istället bar det ut på konbanan. Väl på hojen släppte nervositeten och allt gick perfekt och gv var inga probs. Allt på första försöket. Dock så var det jäkligt dimmigt (uppkörningen var 06.40 har jag för mig, vad fan är det för tid :4skrika) så jag såg knapt konerna när jag skulle bromsa från 90. Jag såg dem inte alls faktiskt förens jag kommit ganska nära för jag hade luftklaffarna öppna på hjälmen och visiret hade immat igen :tungan

Jag blev tillsagd att dra på mig com'en och här blev det lite strul. Jag stod och trixade med kablen i vad som kändes som en evighet innan den äntligen kom på. Ut och köra och allt flöt på perfekt. Dimman var borta och solen lös som bara den, riktigt fint hojväder helt enkelt! Efter 50(!)min så säger han att då vänder vi och kör tillbaka. Jag kände mig riktigt glad och bara väntade på att få ringa polaren och säga att jag tagit kortet (han tog det veckan innan när jag var utomlands). Så blev det dock aldrig. Gubbfan påstod att jag gjorde 90 graders svängar på landsväg och var helt jävla seriös. Jag blev helt mållös eftersom vägen från körskolan till tullinge är ca 1,5mil landsväg och jag precis hade fått beröm från min körskolelärare för att det såg fint ut på den fronten. Jag tänkte att det får jag väl ta och bara boka en ny uppkörning men nu skulle vv gubben visa att han visste allt om allting och började rita upp en jäkla skiss på hur jag körde (bifogar bild). Nu kunde jag inte hålla mig längre utan fick ett utbrott på killen och blev släpad åt sidan av min lärare som tog över. Jag satt och väntade vid mc'n på att köra tillbaka medan "Lasse" skällde lite till på gubbfan :hihi

Hur ska det gå? Hur ska det gå? Ja, jag har ju kortet så det kirrade jag ju. 3 dagar efter första uppkörningen så hade lasse (läraren) fixat en ny tid för att någon avbokat och jag drog iväg grinig till skolan eftersom jag fortfarande inte återhämtat mig från första fallet. Killen var skittrevlig och sa faktiskt sitt namn (jag fick aldrig veta vad den förste hette) och allt var kolungt. Lite för lungt faktiskt. Jag var så avspänd att jag körde som ett fullo. Vinglade runt på gv, fick min sämsta tid någonsin på konbanan och körde hyffsat bra på inbromsningen. Hela körningen var en enda lång pina och jag satt bara och slö-körde och väntade på att vi skulle vända tillbaka. 15 min efter att vi kört ut så sa han att "det räcker bra så här". Väl tillbaka räckte han bara över lappen medan jag stod med hakan o backen och bara stirrade.


Nu när jag läst alla andras historier så börjar på allvar tro att i början på varje månad så skickar vv ut brev till alla anställda där deras roll står. I en del står det "kugga alla" eller "var sadistisk vid utlåtandet" medan andra har "godkänn alla förutom de som kraschar" eller "chill"

LYCKA TILL MED KORTET TILL ALLA SOM INTE HAR DET ÄN! :tummenupp :tummenupp

*EDIT* Glömde säga att polare kuggade med samma kille som jag hade första gången utan någon som helst speciell anledning. Och angående bilden så ritade han faktiskt helt raka streck när han beskrev hur jag körde.
 

Bifogat

  • va.JPG
    va.JPG
    17 KB · Visningar: 175
Last edited:

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Jag kan bara säga att jag kuggade på krypkörningen, han tyckte att jag körde för fort + att jag använde bromsen och det fick man inte göra. Va fan det kunde han ju säga innan. Man blir ju så jävla förbannad. /har inte mer att säga om den gubben..!
 

gearhead

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Blitz-liter
Här kommer mina tabbar:

b-kort: kör mot stoppskylt...-Ja men ja skulle ju hinna före...
c-kort: kör över en refug, prejar en personbil...
a-kort: kör klassikst rejsigt med enbart tårna på fotpinnarna (ingen bromsberdskap), aggresiv vid korsning (alla andra kör ju defensivt...)

detta ger vid handen, tre olika körkort, 6 uppkörningar...watch your step kid...

Trots en staplande start har jag aldrig kraschat/klotat...än
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Magz skrev:
Jag måste ju också få skriva lite! Jag körde upp förra året i augusti på tullinge och fick en gammal grinig gubbe med grått hår à la Einstein. Försökte vara lite trevlig när jag kom till tullinge men han fnös bara åt mig när jag sträckte fram handen (tog av mig handsken också :rolleyes: ), hälsade och presenterade mig. Jag tänkte inte mycket mer på det utan han gick iväg med min underskrift och papprena jag fått fylla i och sen satt jag ensam i det där jävla lilla väntrummet. Det tog säkert 10 min innan han äntligen kom ut och sa åt mig att komma ut och ta några svängar för att värma upp.

Nu var jag så jäkla nervös så jag nästan tyckte jag borde skitit i uppkörningen och åkt hem men istället bar det ut på konbanan. Väl på hojen släppte nervositeten och allt gick perfekt och gv var inga probs. Allt på första försöket. Dock så var det jäkligt dimmigt (uppkörningen var 06.40 har jag för mig, vad fan är det för tid :4skrika) så jag såg knapt konerna när jag skulle bromsa från 90. Jag såg dem inte alls faktiskt förens jag kommit ganska nära för jag hade luftklaffarna öppna på hjälmen och visiret hade immat igen :tungan

Jag blev tillsagd att dra på mig com'en och här blev det lite strul. Jag stod och trixade med kablen i vad som kändes som en evighet innan den äntligen kom på. Ut och köra och allt flöt på perfekt. Dimman var borta och solen lös som bara den, riktigt fint hojväder helt enkelt! Efter 50(!)min så säger han att då vänder vi och kör tillbaka. Jag kände mig riktigt glad och bara väntade på att få ringa polaren och säga att jag tagit kortet (han tog det veckan innan när jag var utomlands). Så blev det dock aldrig. Gubbfan påstod att jag gjorde 90 graders svängar på landsväg och var helt jävla seriös. Jag blev helt mållös eftersom vägen från körskolan till tullinge är ca 1,5mil landsväg och jag precis hade fått beröm från min körskolelärare för att det såg fint ut på den fronten. Jag tänkte att det får jag väl ta och bara boka en ny uppkörning men nu skulle vv gubben visa att han visste allt om allting och började rita upp en jäkla skiss på hur jag körde (bifogar bild). Nu kunde jag inte hålla mig längre utan fick ett utbrott på killen och blev släpad åt sidan av min lärare som tog över. Jag satt och väntade vid mc'n på att köra tillbaka medan "Lasse" skällde lite till på gubbfan :hihi

Hur ska det gå? Hur ska det gå? Ja, jag har ju kortet så det kirrade jag ju. 3 dagar efter första uppkörningen så hade lasse (läraren) fixat en ny tid för att någon avbokat och jag drog iväg grinig till skolan eftersom jag fortfarande inte återhämtat mig från första fallet. Killen var skittrevlig och sa faktiskt sitt namn (jag fick aldrig veta vad den förste hette) och allt var kolungt. Lite för lungt faktiskt. Jag var så avspänd att jag körde som ett fullo. Vinglade runt på gv, fick min sämsta tid någonsin på konbanan och körde hyffsat bra på inbromsningen. Hela körningen var en enda lång pina och jag satt bara och slö-körde och väntade på att vi skulle vända tillbaka. 15 min efter att vi kört ut så sa han att "det räcker bra så här". Väl tillbaka räckte han bara över lappen medan jag stod med hakan o backen och bara stirrade.


Nu när jag läst alla andras historier så börjar på allvar tro att i början på varje månad så skickar vv ut brev till alla anställda där deras roll står. I en del står det "kugga alla" eller "var sadistisk vid utlåtandet" medan andra har "godkänn alla förutom de som kraschar" eller "chill"

LYCKA TILL MED KORTET TILL ALLA SOM INTE HAR DET ÄN! :tummenupp :tummenupp

*EDIT* Glömde säga att polare kuggade med samma kille som jag hade första gången utan någon som helst speciell anledning. Och angående bilden så ritade han faktiskt helt raka streck när han beskrev hur jag körde.
Blir fan förbannad när man läser detta! :mad: Precis som om han redan bestämt sig för att kugga dig innan ni ens börjat. Det är för helvete inte billgt att köra upp! svin dyrt om man ska låna matrial + pris för upppkörning. Fan får jag en sådan kommer jag få ett likadant spel om inte värre.... :kulspruta

/Regards Cel
 

Kalex K

Fear is no option
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 SMC
körde upp i torsdags, trodde garanterat att jag skulle kugga på krypkörningen eftersom det hade gått piss dagen innan men allt gick skitbra tills vi kom tillbaka å lärarn sa - ja du, du känner till kurvteknik va?. - öö? aa såklart, att man ska skära kurvorna osv. -ja men varför gjorde du inte det då?. - va? jag gjorde ju det, men tydligen inte så mycket som man nu skulle göra enligt han :kocko . -och så när du kör i villaområde på 50 sträcka ser inte du ett skit bakom häckarna i korsningarna -men vafan jag körde ju i 38km/h på 50 väg just för att hinna bromsa! - jo kanke det men du måste ändå ha mer koll, tänk dig att det hade kunnat komma en trehjuling i full fart helt plötsligt. -men jag åkte ju på huvudled förfan. - tror du trehjulingen bryr sig om nån jävla huvudled............ -AAAAAAAAAAAAAAH blir tokig, SKA man tänka att den kommer 200 offroad åkare från skogen som hoppar över 70 vägen också eller? jävla pucko säger jag bara :kocko :kocko
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
När jag körde upp så hade vi en kille som skulle köra upp privat med sin egen båge, när han skulle börja med garagevändningen så gick gaswiren av för han..
Det var bara för han och lämna hojen på plats och lifta med sin farsa hem igen, blev inget kk för han den dagen. Tyckte synd om pojkstackarn.

Sjäv bommade jag ett övergångs ställe, kom en gående och idiotjag tänker :kocko JAG HINNER och drar på för fullt.. Sen när dimman i huvudet hade lättat och man kom på vad fan jag sysslat med så trodde jag att det blev en fetkuggning, men han var schysst o släppte det.
 

hulkenstrong

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki DRZ400S
Körde upp för A1. Första rödljuskorsningen så fick man motorstopp..självklart var man så nervös så man glömde ge tillräckligt med gas. Kicka som en galning och fortsatte utan anmärkningar.

Första gången jag körde upp var ingen höjdare och förståeligt att man inte fick körkortet. Körde i 50 minuter ösregn till uppkörningen. Stelfrusen och ingen uppvärmning i en stad jag aldrig ens besökt innan började man uppkörningen. Kom ut i trafiken men körkort fick man inte.

A(begränsat) Gick som på rälls.
 

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Ort
I gult tegelhus i Skåne.
Hoj
flyttat hemifrån
Jag klarade A på första uppkörningen, mycket tack vare den snälle uppkörningsfarbrorn som släppte ut mig i trafiken trots katastrofala g-svängar.
Gjorde g-svängen 3 gånger på varje håll utan att lyckas enligt reglerna. Körde både utanför linjerna och fotade flera gånger.
Usch vad hemskt det var!
Bakom uppkörningsfarbrorn stod min körlärare och viftade med armar och ben och höll på att hoppa ur skorna när jag kämpade mig genom g-svängen.
Manöverbanan gick bra, likaså inbromsningarna.
Var övertygad om att jag inte skulle släppas ut i trafiken men minsann, det gjorde jag!

Efter trafikkörningen och "lek" på grusväg med min första och enda sladd hitentills (fan vad rädd jag blev då!! :skrämd ) kom vi tillbaka till körskolan. Livrädd för domen och ganska säker på att jag inte klarade kortet p.g.a. g-svängarna och sladden säger farbrorn
"Du var ju en katastrof på manöverbanan!"
Vad svarar man på det? Sen fortsätter han med
"Men det gick ju riktigt bra nu på grusvägen och i trafiken så du är godkänd!"

Vilken lycka! Skakade som ett asplöv hela jag efter en grymt jobbig dag, men en stor kram fick han.
Det finns snälla farbröder som jobbar på/för vv tydligen :)
 

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
sthlm
Hoj
R1
:banana :banana :banana :banana
ZejtaN skrev:
I bromsprovet i 90 knyck, så ställde sig uppkörningskillen sig vid det "normala" stället och sa.
-Stanna framför mig.

Så, jag tog sats, upp i 100 Knyck, och klämde till för kun och fosterland, ställde hojen på framhjulet, och stannade 6-7 meter före stället där killen stod.
Lugnt å fridfullt gick han bort till mig, och frågade.
-Villken del av stanna framför mig förstod du inte ? Men ok, du vågar iallafall bromsa så hårt så det räker till och blir över, så kör mellan dom där konerna där borta och ta en sväng i den där grejen dom ritat där borta, så frar vi sen.

Han menade hiunderbanan, och garage vändningen, jag körde emellan dom, gick väll så där bra, men spela roll, han tittade inte ens på mig när jag körde dom.
När vi åkte från banan så körde jag mot en stopp skylt. smart man e va ?
Kommer in till stan, van med Norskarna som vistas här, så sick-sackar man mellan dom. Och uppkörningsläraren hinner inte med, utan tapapr bort mig...
Som tur är hadde han sagt en punkt som vi skulle åka till, jag åkte dit, 5 minuter senare kom han. Fäller upp visiret, och kläcker kommentaren.
-Eftersom du tydligen inte vill åka med mig längre idag så kan vi köra tebax till trafikskolan nu.

Trodde ju jag hadde fet kuggat, när vi kommer till trafikskolan så frågade han så simpelt som.
-Vad skall du köpa dig för hoj nu när du är hojkorts inehavare då ?

Snacka om att man blev glad =)
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Min uppkörning var ganska speciell kan man säga.

Veckan innan jag skulle skriva upp för bil bestämde jag mig för att skriva upp för mc också. Detta beslut tog jag eftersom det inte kostade något extra och jag kunde klara B (bil) fastän jag kanske missade på A (mc) delen. Detta var 29 okt 1997.

Nu var det bara att börja övningsköra mc också men eftersom vintern var på väg så fick detta vänta till nästa år. Med tanke på att jag aldrig ägt/kört moped så gick övningskörningen som en glans.

1:a uppkörningen ägde rum i slutet av september och teknik delen gick som en dans. Klarade garagesvängarna på första försöket, hinderbanan på en bra tid och inbromsningarna utan problem. Låste iofs framhjulet i inbromsningen i 80 km/h men släppte efter och stannade säkert. Problemet var nu att motorcykeln bara gick i 80 km/h eftersom frikopplingen var slut och slirade hela tiden. Och med tanke på detta problem fick jag inte fortsätta uppkörningen. Arg var man men det var ju ingens fel så jag klandrade ingen. Allt kan gå i sönder det är bara att hoppas att jag har bättre lycka nästa gång.

2 veckor gick och det var dags för 2:a försöket. Likadant här så gick teknikdelen klanderfritt men exakt samma problem fanns kvar på motorcykeln så jag fick inte fortsätta denna gång ihäller. Nu var man lite mer förbannad på bilskolan som inte fixat mc:n ordentligt.

Jaja då var det dags för 3:e försöket och detta var den 29 okt 1998 exakt ett är efter jag skrev upp för bil/mc. Detta innebar att om jag inte klarade uppkörningen denna gång så fick jag skriva om teorin vilket jag inte ville såklart. 3:e försöket på teknikbanan missade jag första försöket på garagesväng vänster, gissa om man var irriterad eftersom jag klarat detta vid 2 uppkörningar tidigare. Men på andra försöket klarade jag det så jag kunde pusta ut. Nu var det dags att ge sig ut i trafiken för första gången. Först så ledde han in mig på ett industriområde där det inte fanns andra trafikanter vilket jag uppskattade (körde upp i Malmö). Efter industriområdet kom vi in på en lång, mycket lång grusväg som jag mer eller mindre kröp fram på. Efter detta så var vi klara och kortet i min hand, gissa om jag var lycklig.:banana

Att jag sedan fått vänta tills den 24 mars i år innan jag skaffat min första hoj är en annan sak. Detta var dock ej frivilligt.
:huvet
 

Boije

Kör bil.
Gick med
1 Sep 2003
Ort
Östersund
Hoj
Hojlös...
Kuggade min första uppkörning för lätt kort pga jag körde mot gult.. Jag och lastbilen bakom körde men ej uppkörningsgubben... "Kör tillbaka till körskola" var allt han sa, gubba javul. :D
Skippade lättkortet och tog ett mellan samma år som de införde den trevliga regeln..
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hehe, ganska roliga historier!

Ska väl dra min också!

Körde upp för A1-kortet.
Underligt nog var jag inte ett dugg nervös, och klarade manöverprovet med glans, fick riktigt mycket beröm för hur duktig jag var, som gubben uttryckte det.
Sedan ut i trafiken. Men där smet sej allt. Jag har ALLTID sån otur, givetvis inget undantag denna dag.
Första felet jag gjorde var (tydligen...) att jag stod för länge i en korsning. Nu var fallet så att det var ett T-kors, och jag kom nerifrån stolpen på T.et så att säga. Tittade man till höger var där en backe, och tittade man till vänster var där en skarp kurva, alltså en ovanligt dum korsning med skymd sikt åt alla håll och kanter. Där tyckte gubbfan att jag stod stilla för länge, folk bakom kunde ju bli irriterade. Sedan när ska man bry sej om vad andra tycker? Dessutom var där inte en enda bil bakom mej.. :S Men fel var det enligt honom, trots att han själv predikat om att man hellre skulle vara för försiktig än för burdus.. Jaja..
Kom efter många om och men då fram till en rondell, där jag skulle vänster.
Lade mej i innerfilen, och när strecken så fint hjälpte en ut i ytterfilen gick jag ut, efter att ha tittat mej över axeln så noga ocg fint så där inte var någon bil. Det var där inte heller, men däremot kom det en bil i innerfilen som också upptäckt att han skulle ut i ytterfilen, och tror ni han brydde sej om att där redan låg en liten 125:a på "hans plats"? Nej, givetvis inte, så han svängde ju ut. Jag höll på att bli klämd mellan honom och räcket, och var därför tvungen att bromsa. Bakom mej låg en annan bil, som jag då höll på att få i häcken. Såg inget annat alternativ än att gå in i innerfilen igen, som då var tom. Det var ju det enda stället jag inte skulle bli mosad på. (Gubbfan låg då en bil bakom mej, eftersom vi inte kom ut samtidigt i rondellen.) Tog mej lyckligtvis ur rondellen utan att ha blivit mos, endast skakig av händelsen. När vi kommer tillbaka sätter gubbfan igång, först var det då korsningen, sen var jag tydligen JÄTTEDUM som inte låg kvar i ytterfilen och blev klämd. Jojo, ville han att jag skulle sätta livet till eller..? I vilket fall blev jag inte godkänd.

Nästa gång jag kom dit fick jag samma gubbfan igen. Precis som förra gången fick jag den trevliga lotten att köra sist, vilket inte var uppskattat av mej. Men, jag hade ju inte så mycket att välja på. Tog mej genom manöverbanan med ungefär samma beröm som första gången. Skulle ut i trafiken, och var oehört säker på att det skulle gå på ungefär samma vis, det skulle ju inte vara underligt. Gav mej ut i trafiken, kom fram till ett T-kors (dock ett annat) och körde ut. Gubbfan sa att jag inte skulle ta någon notis om honom, så det gjorde jag inte. Han hann inte ut efter mej, så det kom en bil mellan oss. denna bil råkade vara en sportbil, som dock inte höll 50 på 50-vägen. Han höll på att köra mej i röven, och jag skulle svänga vänster bara en liten bit efter att jag svängt ut på vägen. men det gick ju inte, eftersom han låg äckligt nära mej, snett till vänster bakom mej. Var tvungen att svänga höger i stället, och vända på Toys R' us parkering. Jag var så säker på att jag kuggat att jag slappade av totalt och satt som en påse nötter på hojen resten av vägen. När vi kom fram sa han, till min förvåning, att jag var godkänd utan krusiduller, och hade varit SÅ duktig som svängt höger i stället för vänster och därmed undvikit en olycka. Det var bara ett "wiie" ungefär, och så ge sej ut med sin hoj och sin lapp :)
 

freddanm

www.skitskrajmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Enköping
Hoj
Ärrrsexa! 1999
En kille i min intensiv-grupp körde in i körskoleläraren i ganska
hög fart på landsväg, han hade tankarna på något helt annat
vid en inbromsning till en korsning. Båda två hamnade i diket med
skrapade hojjar! Måste ha vart extremt pinsamt
då läraren blev fly förbannad och skällde ut killen :fatta!
 

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Dublin
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
På min första uppkörning i början av sommaren så lyckades jag med manöverproven och krypkörningen. Men kuggade i trafiken för att kontrollanten tyckte att jag var för snabb ut i vänstersvängar med trafikljus.

Första mötande bilen skulle svänga vänster, men bilen bakom skulle rakt fram. Jag var förbi den första mötande bilen innan den ens knappt hunnit börja svänga. Nämnde det även för kontrollanten exakt vad det var för företagsbil och modell. Sa att jag hade koll på läget men det dög inte.

Fick en andra chans efter 3 veckor (otroligt nog) med tanke på alla köer.
Då lyckades jag bättre, även att kontrollanten (samma som första gången) tyckte jag fortfarande var lite farlig i vänstersvängar. Då mötte jag en lastbil som skulle svänga vänster. Han tyckte jag borde väntat ännu mer ifall det var en gömd mopedist eller liknande som kunde komma fram bakom. Körde otroligt sakta i den korsningen. Men han tyckte det var galet iaf, fick kortet trots det. Lovade att sköta mig i trafiken :)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top