Uppdatering av en CBR900RR Fighter

FilipD

1: sgt
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Vimmerby
Hoj
Honda CBR900rr Streetfighter
Tja
Jag sitter och funderar på att förfina/förändra den fightern jag införskaffade för någon månad sen. Det är en CBR 900 från 96. När jag köpte den hade den flera tvåor. Så jag köpte det jag behövde på biltema för att få den genom besiktningen. Det var bla. diffus ljusbil, saknade helljusindikator och nummerskyltsbelysning. Någon dags pillande så var den genom med blankt papper.

Det jag vill ändra är lacken. Tycker inte att de svarta fläckarna på tanken är så fina. Får lite dalmatin-känsla. Och sen har jag en förkärlek till helsvart. Jag har en bruksbil, ford focus 2010 som är svart, en Honda CRF250R som är svart och ett bilbygge (amatörbyggt fordon) som kommer bli med blanksvarta karossdelar med mattsvart ram och fälgar. Så jag vill köra samma Tema på denna. Dock skulle jag vilja drapera eller foliera bakdelen med kolfiber. Vilken metod är bäst?

Sen skulle jag vilja ändra lite på avgassytemet. Hur är det med avgasbandage? kan det skada godset på rören? Hur tror ni det skulle vara att sätta ljuddämparen under cutsen i stället?

IMG_0450[1].jpg
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Det är nice med helsvart :)

Angående röret så går det men har för mig det blir lite knegigt med tanke på att svingen är disajnad för avgassystem på högersidan så det blir inte helrätt, alternativ är att bygga om svingen eller alternativ satsa på en sving från en annan CBR som är byggd med avsmalningen så du får upp röret på höger sida mellan fotpinnen & sving, finns några byggen med annan sving på SH hur du går till väga om du vill hitta lättaste lösningen, helheten blir snyggare

Fast den behöver inte se ut på detta viset. heheh
0611_sbkp_01_z+1993_honda_cbr_900rr+rear_left.jpg
 
Last edited:

FilipD

1: sgt
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Vimmerby
Hoj
Honda CBR900rr Streetfighter
hade inte en tanke på det först, så efter jag skrev åkte jag till garaget och tittat på möjligheterna, så jag tror det blir en annan ljuddämpare istället:tummenupp
 

FilipD

1: sgt
Gick med
3 Mar 2007
Ort
Vimmerby
Hoj
Honda CBR900rr Streetfighter
Första steget är klar:) Jag får se om jag gör så mycket mer. Skulle behöva göra något vid ljuddämparen. Flänsen som är till original ljuddämpare används inte till den lilla som jag har på nu. Ser lite mysko ut då om man tittar noga.
Lacken är sidenmatt. Bilderna är tagna med Iphone 3 idag när det är mulet ute så kvalitén är sådär. Det är dekaler på den, i blanksvart. Stora Honda vingar på tanken och RR märken bak. Jag är iaf helnöjd:banana
Ä1.jpgÄ2.jpgÄ3.jpgÄ4.jpgÄ5.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top