Ung veteran

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
GSX-R1000 kom ju 2001 och hamnade i topp från början.
Försäkring beror på ju helt på föraren. Jag skulle få betala 2421:- halvförs/helår hos If med fulleffekt på en Gixxern 01a.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Triumphs 955i? Sprint RS och Daytona kanske kan vara nåt?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
RSV Mille.

Tråden kan stängas.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
En ZX9R från -98 eller nyare en underskattad cykel.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tidigt insprut är inget vidare.
Du får mycket bättre respons och körbarhet med 4st cvk.
Egentligen är det inte mer gissel heller, men vinterförvara inte kallt med e10.

Samma sak med ride by wire, funkar ok nu, men en tidig? Nä, wire funkar.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tidigt insprut är inget vidare.
Du får mycket bättre respons och körbarhet med 4st cvk.
Egentligen är det inte mer gissel heller, men vinterförvara inte kallt med e10.

Samma sak med ride by wire, funkar ok nu, men en tidig? Nä, wire funkar.
Tyckte både Gixxern och CBR954:an var helt ok även jämfört med fuggehojarna. Dessutom är mappningen bra mycket enklare att göra själv på insprut.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tyckte både Gixxern och CBR954:an var helt ok även jämfört med fuggehojarna. Dessutom är mappningen bra mycket enklare att göra själv på insprut.
K1/K2? Fy fan.
Nä herrigud, vad har du kört för något med fögg? Podfilter på vakuum föggar?
Min K6'a var okeeej, men fortfarande så skvallrade på/av/på-slag om att en Neandertalare varit involverad i mappningprocessen....
Förgasarkawan är bara sååå silkeslen och intuitiv.

Hondan har jag ingen erfarenhet av, så där skall jag inte uttala mig.
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
K1/K2? Fy fan.
Nä herrigud, vad har du kört för något med fögg? Podfilter på vakuum föggar?
Min K6'a var okeeej, men fortfarande så skvallrade på/av/på-slag om att en Neandertalare varit involverad i mappningprocessen....
Förgasarkawan är bara sååå silkeslen och intuitiv.

Hondan har jag ingen erfarenhet av, så där skall jag inte uttala mig.
Även jag hade en K1/K2 när dom var nya. Tyckte den var mycket bättre än förgasarhojarna var. Men smaken är olika ? Även 929/954 tyckte jag fungerade bra.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skulle tippa på att de gixxers jag har kört har varit mappade. Vem kör dåtidens hojar original liksom.
Har både ägt och kört bra många hojar med fuggar och insprut. Överlag är insprut bättre. Speciellt om man petat runt lite i mappningen.
Enda stora undantaget är väl GSX-R750 98/99. Den var inte bättre än modellen innan vad man än gjorde med den :3freak
 

Gixxerfan2

Medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
H
Hoj
Suduki
Intressanta inlägg. R1, RSV, 929/954 ligger bra till här. Kanske GSX1000R. Insprut lockar för responsen. Nyfiken på om jag känner skillnad från GSX1100R 1992. Med dynojet fjädrar. Vacum fuggar ryyys...

Vad har hänt med denna bakdel? Lååång.
$_86.JPG



Del ligger en på blocket Värnamo. Med bidvinkel, så den ser ut att gå en halvmeter bakom däcket.
 
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Jag hade samma tankar för två år sedan. Känner mig absolut färdig med förgasare och ville ha en billig pålitlig hoj att lägga mil på. Det landade i en gsxr1000 från -02. Hojen har nu gått dryga 5000 mil, varav 2000 helt problemfria i min ägo. Känns förvånansvärt modern, bortsett från att man får vara lite mer bestämd i nyporna pga klena bromsar och tung koppling.
B58DC62E-1416-4012-A024-F99F239343BA.jpeg
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Jag hade samma tankar för två år sedan. Känner mig absolut färdig med förgasare och ville ha en billig pålitlig hoj att lägga mil på. Det landade i en gsxr1000 från -02. Hojen har nu gått dryga 5000 mil, varav 2000 helt problemfria i min ägo. Känns förvånansvärt modern, bortsett från att man får vara lite mer bestämd i nyporna pga klena bromsar och tung koppling.
View attachment 471225
Vilken pärla ?❤️ Precis en sån körde jag tre säsonger med när dom var nya. Saknar den fortfarande.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top