Undvik Suzuki

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Ett större bolag med mer kapital kan ge bättre service till slutkund om man har rätt personer som kan kundvård. Då tänker jag på UK Suzuki.

Ett mindre bolag med mindre pengar i MC-delen ala KGK som tråden handlar om försöker undevika alla kostander i garantiärenden m,m. varför är det så tror du? Du har ju svar på allting.

Den här tråden är lite intressant: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=206374

Hur kan de behandla kunder så det finns ju ett Yamaha Motor Scandinavia.
Den första januari 2003 bildades Yamaha Motor Scandinavia AB. Bolaget, som ägs av Yamaha Motor Europe, är en sammanslagning av Yamaha Motor i Danmark, Norge och Sverige.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
De gör allt för att inte ta sitt ansvar på många reklamationer.

Tyvärr får man ge dig delvis rätt. Jag har fått hänvisa till den officiella servicebulletinen från japan som funnits i USA i ett år, för att få dem tillsist att erkänna att det går att fixa på garantin som då hunnit gå ut. Det gällde hög oljeförbrukning på banditer 1200 mellan 01 och 03 beroende på felborrade oljehål i kolvarna.

Dessutom vill jag minnas liknande berättelser om bakramar på haybusor som gick av.
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Hade en liten historia med suzuki jag också.

Köpte en bandit i Tyskland kohlautomobil(tror jag det hette) körde hem den till sverige o allt va frid o fröjd. Fick tid för reg-besiktning en månad efter det att jag kom hem så det kliade gått i fingrarna fram tills dagen då det va dags. Slängde mig på hojen och for ner till Sundsvall(ca 18 mil) bara för att inse att eg-numret inte fanns på hojen, så efter en jävla massa nerskruvande(på en redan naken banidt) va det bara till att plocka ihop hojen o fara hem o sätta sig o ringa runt. Har en kompis som är från Luxemburg vars far hjälpte mig med hoj inköpet så jag ringde till han o han började ringa runt o kolla läget.

3 dar senare ringer en man upp mig från Tyskland o pratar knacklig engelska o förklarar för mig att hojen jag har köpt är en prototyp som suzuki Tyskland har lånat från japan, och den inte har nått eg-numer för den är inte för försäljning. Min första tanke nu va "jaha har jag köpt en hoj jag inte kommer kunna registrera" och fick lite smått panik.

Men mannen som ringt mig var sälj chef på suszuki-tyskland så han erbjuder mig en sprillans sprackans ny 07 istället för 06an som jag hade köpt begagnat, och säger även till mig att jag ska spara alla kvitton på första försöket till besiktning och för soppa ner och hem så ska dom betala tillbaka allt, eftersom det är dom som klantat sig.

Sen kom problem två.

Det är redan början på augusti och jag har inte fått kört min hoj än, då ringer han upp och berättar att dom inte kan skicka hojen till mig för dom har inte emballage till det, och påstår att jag ska få hojen i december.
Jag förklarar för han att jag har ny taget körkort o att jag inte fått köra någe hoj alls i år förutom dom milen jag körde från Tyskland till Sverige.
Han säger att han ska kolla en sista grej så ska han ringa upp senare, efter ca en halvtimme ringer han upp och säger att han ställt in sin mc semester i Frankrike och tar en sväng till Sverige med min hoj istället.

5 dar senare står det en tysk på min garage uppfart med en sprackans ny bandit o vill byta till min gamla :D

Det är vad jag kallar service :tummenupp

Så allt med suzuki är inte skit enligt mig, sen är det trist att suzuki Sverige ska krångla med dig över småsaker.
Hade inte ork att läsa hela tråden så har det inte löst sig hoppas jag de gör det för dig:)

//Stefan
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Tacka vet jag Honda, vad man än vill ha så finns det att beställa på http://zsf-motorrad.de/en
Det tar 3 dagar så har man delen, har beställt en hel del därifrån.
Har dock aldrig beställt via svensk firma.
Inget fordon är bättre än sin verkstad.
Det är tyvärr en sanning, oberoende av märke. Därför kör jag t ex inte Volvo längre. Frågade på ett spec 4-2 avgas till min gamla Kawasaki 750 P2.Fick svar från UK - SAMMA DAG!!! (GBP 102 per sida och ett pris på frakten till Sverige).
Har köpt Hondaprylar från både DE och UK. Beställer på torsdag och har delarna på måndag. Hittills till 100%!
Senast igår dök det upp delar best på torsdag.
Vad man gör i Sverige begriper jag inte.
Fikar man och gör inget annat än att klaga på jobbiga kunder????

SV Honda i xxxx har fortf inte hört av sig.. nu är deras "nästa vecka" = 58 veckor
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Det är vad jag kallar service :tummenupp

Så allt med suzuki är inte skit enligt mig, sen är det trist att suzuki Sverige ska krångla med dig över småsaker.
Hade inte ork att läsa hela tråden så har det inte löst sig hoppas jag de gör det för dig:)

//Stefan

Det var ju trevligt. Känns som om tysken skulle fått riktigt mycket skit om han inte fått tillbaka din hoj :hihi
Snacka om att vara ihärdig till att lösa det för dig.

Sen det med emballage köper jag inte. Det fixar man på 35 minuter på närmaste byggvaruhus.
 

steef6

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
jämtland
Hoj
gsxr 750 07
Det var ju trevligt. Känns som om tysken skulle fått riktigt mycket skit om han inte fått tillbaka din hoj :hihi
Snacka om att vara ihärdig till att lösa det för dig.

Sen det med emballage köper jag inte. Det fixar man på 35 minuter på närmaste byggvaruhus.

Jo frågan e ju hur tillmötesgående han hade varit om han inte suttit o varit skitnödig över en hoj han slarvar bort åt japaneran, men han va en riktigt trevlig prick.

mm tyckte det lät konstigt jag med, sen babbla han nått om att de inte fanns fraktmöjligheter, men dom lär ju skeppa på både de ena o andra viset till olika länder, men inte mig emot jag fick ju hojen när jag ville ha den=)

Så här i efterhand har man ju insett att man kanske skulle kunnat mjölka lite mera på det här, valt gsxren istället för bandite. För jag antar han va ganska angelägen att få tillbaka hojen...
 

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
Finns det inte så finns det inte. Är väl inget konstigt med det? Känner inte till någon som undvikit ett hojmärke bara för att det brukar vara problem med reservdelar, speciellt en repsats för en soppakran. Suzuki köper man för att det är odödliga motorer som kan gå i princip hur långt som helst.

Farsan har haft småproblem med Yamaha med sin XJR men då har folket på Yamaha Center varit väldigt tillmötesgående och på något sätt kompenserat.


jag undviker hoj märken pga av just detta....

KAWA är dom enda som får hit grejer på 2 dagar från holland:tummenupp
o så har vi alla våran grevens mc delar som e grym på kawa stuff:tummenupp
han har fanimej allt annars har svensken nåt i sitt garage som brukar passa:yoparty

jag har haft 6 st gsxr 1000 fick handla massa beggat för att få det o funka, helt ok med mig men tröttna o åka land o rike runt för grejer.
2st 1000rr 08a honda- suger med info och delar i allafall på honda city sthlm (ingen vet nåt om nåt)

KAWA ja vad säger man mc molaget ava kawamannen(galne målarens granne) grevens ( och svenskens delar)
2 DAGAR DE E FAN BRA DE:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar


men nu är jag en tok klotare o pengarna bara sprutar , men kul har jag HEEELA sommarn utan att sitta o vänta på delar:banana

puss o kram
 

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
2 DAGAR DE E FAN BRA DE:Bugar:Bugar:Bugar:Bugar

men nu är jag en tok klotare o pengarna bara sprutar , men kul har jag HEEELA sommarn utan att sitta o vänta på delar:banana

puss o kram

2 dagar? Löjligt, BMW får ju hem prylar till nästa dag. :D

Skämt åsido, trodde inte Kawa hade sån logistik....
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Efter de som har hänt mig senast skulle jag snarare vilja säga att dom är total jävla kassa på suzuki center gbg, först lämnar jag in hojen på service så ringer dom senare och säger att de är för mycket fel på den och säger att de ska kosta 14 000 att laga!
När jag kommer dit så skyller dom på att jag har dratt deras företag i skiten när jag nämnde 14k på SH, så dom har suttit och läst vad jag har skrivit! Inget fel med det men då ska man fan knipa käft också!

Sen när man pratade med Mc-kompaniet så säger dom att de kostar max 3500-4000 och då får man ju fnatt på dom de jävla suzuki center!

Bojkotta Dom jävlarna!:Bugar

JÄVLAR ASSÅ!:fatta!:tungan

Tjosan,
ja jag har varit nära att byta upp mig mot en Bandit där. Hmm, att de kastar ur sig sådana fantasisummor, helt tagna ur luften gör en förbenad.

Får väl bli Vincent MC istället då.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top