UK förbereder Anti Tampering Law!

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Department for Transport i UK har fört fram ett förslag till en "Anti Tampering Law" för sina medborgare som i ett slag får Tyskland att framstå som ett slags frifräsarnas Mekka!



Förslagen och tankegångarna är MYCKET långtgående, med bland annat krav på att äldre motorcyklar skall fås att möta krav som ställs på nyare modeller.

I England!

I mina ögon är detta bara ett sätt att få besk medicin att gå ner: man lägger ribban högt, kastar fram en giftåtel som motståndarsidan låser in på och lägger hela sitt hjärta på att bekämpa.
I sista sekund drar man tillbaka just detta delförslag och då får man igenom det man egentligen ville.
De mer långtgående och brutala förändringarna man ville ha igenom kommer en annan dag...

Brexit är en annan sak som får konsekvens i detta fall: UK står nu fria att stifta vilka toklagar dom vill - utan att passera Gå! i Bryssel.

Både BMF och MAG står fortfarande listade på FEMAS hemsida, men hur mycket påverkansarbete kan FEMA göra utanför unionen, och hur ser Brittiska styrande på vilket slags dokument som helst, ströslat med Unionens alla stjärnor - som ju ingår i FEMAS logga...?

DfT vill ha lagen på plats redan till 2024.
Kan vi gissa att Royal Jordanian har skrämt fel plommonstop på ett övergångsställe.. ?

Nej, sorry - det var en billig poäng.
Det är värre än så.

Detta är vår framtid. Detta kommer att drabba även oss - i någon form, någon gång. Tyvärr snarare än senare, imnsho.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Om det där går igenom i UK så heter jag Moffa Jinko. I motorsportens vagga? I ett land där varje man har ett skjul? Om något kan samla massorna i UK så är det väl just kärleken till motorsporten (och kungahuset) och allt som hör därtill.

Jag menar det här evenemanget gick liksom alla andra år av stapeln i Wales. I en park. Med höbalar framför alla träd:


"Måndag OCH november. Försök mysa dig ur det här om du kan Ernstjävel!"
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
... vilken av dom?
Ja, alltså det är ju ett steg mot att förbjuda bensinen helt.

Min ångmaskin kommer allt närmare.

Vi måste börja raffinera vår egen olja. Såg att 2 liter majsolja kostar ca 20 spänn på Maxi. Det kan man väl göra bensin av, på nåt sätt?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Off topic:
Jösses vilken svår tråd. :)
BMF och DfT fanns ju i artikeln. Men en del annat fick jag googla:

MAG? Fick träffar på Mag- och tarmförbundet samt bilder på kulsprutor.
FEMA? Federal Emergency Management Agency?
Moffa Jinko? Den låten har jag missat.
Royal Jordanian? Vad har de gjort för ont då?

// Slut på OT
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag blev nog mest förbluffad över uttrycket "tampering"...

Men det är väl dit en massa klimataktivister slutligen vill komma...?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Off topic:
Jösses vilken svår tråd. :)
BMF och DfT fanns ju i artikeln. Men en del annat fick jag googla:

MAG? Fick träffar på Mag- och tarmförbundet samt bilder på kulsprutor.
FEMA? Federal Emergency Management Agency?
Moffa Jinko? Den låten har jag missat.
Royal Jordanian? Vad har de gjort för ont då?

// Slut på OT


MAG är dom som tycker att BMF är för mesiga och förhandlingsvilliga. MAG lutar mer mot franska aktiviteter och konfrontation. Dom är bra så till vida att BMF kan hota med att om myndigheterna inte lyssnar och kompromissar så kommer MAG att göra kaoz. https://www.mag-uk.org/

BMF ligger närmare SMC än MAG, båda är representerade i FEMA.

FEMA är vår påtryckarorganisation på ett centralt plan - utanför ankdammen Sverige. Viktigaste organisationen som finns.
Vi är "med i FEMA" genom vårt medlemskap i SMC, men det går inte att vara direktansluten medlem.


Royal Jordanian:






...och, speciellt för dig.
Omni rapporterar att "Kriminella fick coronastöd" - självklart med illustration:

kriminella.pngDet är Tillväxtverket som administrerar stödet och kartläggningen har hittat företagare med kopplingar till olika kriminella miljöer. Det rör sig om till exempel terrorfinansiärer, islamister, nazister, Hells Angels-ledare och andra gängmedlemmar.



Them vicious Trajaåkare.
Pressat någon på pengar i helgen, Tmax?
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
MAG är dom som tycker att BMF är för mesiga och förhandlingsvilliga. MAG lutar mer mot franska aktiviteter och konfrontation. Dom är bra så till vida att BMF kan hota med att om myndigheterna inte lyssnar och kompromissar så kommer MAG att göra kaoz. https://www.mag-uk.org/

BMF ligger närmare SMC än MAG, båda är representerade i FEMA.

FEMA är vår påtryckarorganisation på ett centralt plan - utanför ankdammen Sverige. Viktigaste organisationen som finns.
Vi är "med i FEMA" genom vårt medlemskap i SMC, men det går inte att vara direktansluten medlem.


Royal Jordanian:






...och, speciellt för dig.
Omni rapporterar att "Kriminella fick coronastöd" - självklart med illustration:





Them vicious Trajaåkare.
Pressat någon på pengar i helgen, Tmax?
Skönt att du finns här och reder ut saker! :)
Hann inte läsa alla träffar och såg inte den där YouTube-killen utan stannade till redan här https://rj.com/ och funderade på vad fasen ett flygbolag hade för relevans....

Och nej, det är inte jag på bilden. Jag har röd tank och rullar på Michelin. Inte grön tank och Metzeler. Fast jag har fått Coronastöd, det stämmer, och jag har ett eget företag också. Så långt är det korrekt. Men som sagt, inte min tank. Inte jag. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Royal Jordanian är ju mest bara dryg. Har aldrig förstått grejen med hans kanal riktigt.

Jag har inte sett något annat än videon ovan, men om idioten har en egen Youtube-kanal som går ut på att köra nära fotgängare, nästan klippa barnvagnar på övergångsställen samt vifta, veva och varva åt folk som halvsover vid rödljusen…så…ja, ännu fler saker än hojvalet bekräftar att han är en tvättäkta idiot.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
MAG är dom som tycker att BMF är för mesiga och förhandlingsvilliga. MAG lutar mer mot franska aktiviteter och konfrontation. Dom är bra så till vida att BMF kan hota med att om myndigheterna inte lyssnar och kompromissar så kommer MAG att göra kaoz. https://www.mag-uk.org/

BMF ligger närmare SMC än MAG, båda är representerade i FEMA.

FEMA är vår påtryckarorganisation på ett centralt plan - utanför ankdammen Sverige. Viktigaste organisationen som finns.
Vi är "med i FEMA" genom vårt medlemskap i SMC, men det går inte att vara direktansluten medlem.


Royal Jordanian:






...och, speciellt för dig.
Omni rapporterar att "Kriminella fick coronastöd" - självklart med illustration:





Them vicious Trajaåkare.
Pressat någon på pengar i helgen, Tmax?
Fniss lite - det blir lite som den här:

 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top