Udda intressen

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Vad har ni för udda intressen/hobbyn??

Jag tävlar med 1:8 offroad Buggy och fan va skojj det är,man kan spetta på för fullt utan att de gör ont eller att man blir sjukskriven..

Börjar bli dyrt de här oxå med tre bilar :huvet men så länge man har skoj så får de fan kosta va de kostar.. Mkt billigare än cross och motard är de iaf:D
 

Bifogat

  • IMG_3404.jpg
    IMG_3404.jpg
    111.3 KB · Visningar: 98
  • IMG_3408.jpg
    IMG_3408.jpg
    106.6 KB · Visningar: 107
  • IMG_3409.jpg
    IMG_3409.jpg
    107.6 KB · Visningar: 102

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
:hej


Tävlade för ett par år sen och var faktiskt jävligt bra med :yoparty

Körde en mp6 med extra allt :)

Tyvärr är det som du säger lite dyrt. Speciellt om man vill hänga med bra. Min förra bil gick runt 15k, utan motor och servo :näsblod


mp6.JPG
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
En gång pillade jag mig i stjärten och luktade på fingret sen svimmade,
filmad blev jag också, ni kanske har sett det på youtube.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Läser en del historia, men om det är så jävla udda vet jag inte. Alfa Romeo gillar jag, DET brukar folk däremot tycka är udda ;)
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hobby :va
Har egna intressen men hobby är nog att ta i. Tävlade i skytte när jag var yngre, det närmsta "hobby" jag kan komma på.
En hobby tar upp för mycket tid känns det som, när det går från intresse till vansinne :D
Skulle jag ha en hobby så skulle jag nog välja något som inte är så ansträngande, typ måla tavlor eller skriva dikter :näsblod

Förresten, om man skriver en bok utan att ha för mening att ge ut den, är det en hobby eller är det bara vanligt vansinne då?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skruvar mer än jag kör.
Föraktar bilar, men har renoverat en motorsåg från 60talet, en traktor från 40talet, 3 motorcyklar från 80talet.
Jagar när jag har tid (aldrig).
Inte så udda kanske.
Men:
Tränar räddningshundar.
Är inne på min andra godkända (hållt på i 11 år..).
Även hustrun är inne på sin andra.
Tillbringar man semester och helger med att leka kurragömma på cementgjuterier och liknande, så är man allvarligt störd.
 

Dr.Bike

Guest
Tillbringar man semester och helger med att leka kurragömma på cementgjuterier och liknande, så är man allvarligt störd.

Dagens absoluta garv!!! :rofl

Funderade sen....vaffan har man för udda fetischer...
Inser att "Tillbringar man semester och helger med att leka kurragömma på cementgjuterier och liknande, så är man allvarligt störd" ! känns helt normalt :näsblod

Men jag orkar inte räkna upp alla galna galenskaper jag gjort under åren som med ett nödrop går in under ordet "hobby" (gränsen till hispan fängelse ekonomisk ruin eller evig förvisning till nån sekt känns kusligt nära...) :D

Men ok, en grej då: Ja som Dee Cati sa: Skytte.
Ett meditativt tillstånd som jag saknar...
Började med gevär, men det var för enkelt. Gick över på pickor.
Hade två Pardini. En 22:a och en 32:a, X antal grovpistoler och revolvrar.
Låg på militär landslagsnivå, skulle börja med fripistol, men passade på att skala av två fingrar... :död
(de sitter där nu och funkar...sådär...) Sen blev inget sig likt och skyttet fick läggas på is :(
Körde en hel del praktiskt skytte. Det var (och är) kul!
Men jag brukar ha lite minustid över när allt annat som ska göras är gjort, så atte... jag har börjat sälja av vapensamlingarna.
Bara ge upp pojkdrömmen... bistert, men brutalrealistiskt.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Jag och en polare hade varsin Kyosho MP 7.5 Sports (eller vad de nu hette) för ett par år sedan. De gick sönder hela tiden. Bytte grejer för minst 500 pix var och varannan dag.
Till sist gav vi båda upp, och nuförtiden samlar jag på lim.
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
Jag flyger skärmflyg och paramotor.. det tkr jag är lite udda..
och sen håller jag på med Urban Exploration..
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
ja jag vet inte om jag är så udda men har väl provat en del grejor,allt från att flugfiska och binda och(virka flugor )varit med i scouterna tills man var 18 hade bla klätterkurs och halmslöjdskurs i scouterna fast det var iof kul.
fisket har numera blivit en mindre del som man utövar alldeles för lite när man har hus o barn,brukar roa mig med vinterhalvåret att bygga grejor,gjorde ett akvariumskåp med speglar o allt,svetsade en smidesgrej att hänga föggelholken på till tjejen samt nu för en vecka sedan så gjorde jag en sexkantig skorstenshuv till tanten,byggde ett växthus med väderbeständig plast i somras,förra året gjorde jag ett stenparti med utebelysning,blev riktigt snyggt samt timmrade och dymlade som det heter en stor rabatt runt nästan hela altanen med rosor o hela h-e:t byggt ett par fröautomater till fåglarna. gjorde crosslyft gjort cd ställ av avloppsrör byggt sänglampa av stuprör till brorsan som aldrig kommer sätta upp den även om den blev hyfsad med mönster borrade hål o allt:D byggde en 4hjulingslåda till kazuman som pajade för ett par veckor sedan för att nämna några grejor.
udda nja är det inte normalt?:D
kul att greja litet bara,tecknande mycket förr men som alltid så tar det för mycket tid att hålla på numera,gjorde även cpdumma klistermärken men det var iof mer när man var yngre läs barn som jag och en kompis klistrade upp överallt hade hundratals i pärmar kommer jag i håg.har även knypplat och gjort makramè bandväv. mm. fast jag har nog ingen jätteudda hobby just nu,hela livet är ju en salig hobby röra,synd att jobbet tar för mycket tid från min fritid bara:D
 

Spinner

:ligga?
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Göteborg (Mölndal)
Hoj
Honda NS125 Gula faran [krockad och skrotad]
ja jag vet inte om jag är så udda men har väl provat en del grejor,allt från att flugfiska och binda och(virka flugor )varit med i scouterna tills man var 18 hade bla klätterkurs och halmslöjdskurs i scouterna fast det var iof kul.
fisket har numera blivit en mindre del som man utövar alldeles för lite när man har hus o barn,brukar roa mig med vinterhalvåret att bygga grejor,gjorde ett akvariumskåp med speglar o allt,svetsade en smidesgrej att hänga föggelholken på till tjejen samt nu för en vecka sedan så gjorde jag en sexkantig skorstenshuv till tanten,byggde ett växthus med väderbeständig plast i somras,förra året gjorde jag ett stenparti med utebelysning,blev riktigt snyggt samt timmrade och dymlade som det heter en stor rabatt runt nästan hela altanen med rosor o hela h-e:t byggt ett par fröautomater till fåglarna. gjorde crosslyft gjort cd ställ av avloppsrör byggt sänglampa av stuprör till brorsan som aldrig kommer sätta upp den även om den blev hyfsad med mönster borrade hål o allt:D byggde en 4hjulingslåda till kazuman som pajade för ett par veckor sedan för att nämna några grejor.
udda nja är det inte normalt?:D
kul att greja litet bara,tecknande mycket förr men som alltid så tar det för mycket tid att hålla på numera,gjorde även cpdumma klistermärken men det var iof mer när man var yngre läs barn som jag och en kompis klistrade upp överallt hade hundratals i pärmar kommer jag i håg.har även knypplat och gjort makramè bandväv. mm. fast jag har nog ingen jätteudda hobby just nu,hela livet är ju en salig hobby röra,synd att jobbet tar för mycket tid från min fritid bara:D
fattas bara bdsm
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kriminalitet. Inte utöva det dock, bara läsa om det. Dammsuger antikvariat efter gamla volymer av Nordisk Kriminalkrönika t.ex. (har snart hela 70-talet).

Just nu är det Maud Websters "Maffians Värld: historien om Cosa Nostra" som jag håller på att läsa. Den rekommenderas inte. John Dickies "Cosa Nostra: historien om den sicilianska maffian" är en mycket bättre bok på samma ämne. Vill man få en första lättsam inblick i camorrans värld istället för cosa nostras så är Roberto Savianos "Gomorra: en resa i camorrans land" ett bra val.
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
Är väl ingen hobby kanske, men jag läser en femårig universitetsutbildning och kommer att ta ut en yrkesexamen i trädgårdsvetenskap.
Sen tränar jag kung-fu, röker pipa, läser filosofi/poesi, gör silversmycken ibland, men mesta delen av min tid lägger jag nog på att snacka skit och kröka...
Sen brygger jag en hel de mjöd också. Bland de mer udda saker jag gjort är nog att göra eget lim av älghud.
Dessutom är jag allmänt fascinerad av gamla saker, rakar mig med en gammal säkerhetshyvel, fotar med en systemkamera från 70-talet och på skrivbordet ligger en nyrenoverad reservoarpenna från -46
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top