Tyvärr Sverige, men köper tillbehör utomlands!!

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Idag var det julafton när UPS stannade utanför!!!
Min nya Shoei X-Spirit II Laseca kom för att stanna
Det är dock med blandade känslor som jag handlar den utanför Sverige när man ser att den ena mc handlaren efter den andra går i konkurs här hemma
Varför kan man då undra? Jo därför att jag har varit hos nästan alla de större firmorna för att prova, klämma, känna, men... tji fick jag! Hjälmen finns inte! Inte ens en enfärgad! Det närmaste var hos Claessons som iaf erbjöd sej att ta hem en utan köptvång, men... Duell tar ju inte in mer än ett par enstaka, och den jag ville ha var inte en av dom! Så tyvärr, mc branschen i Sverige, så tappade ni denna affären, oxå!
Jag kikade hos FC Moto i Tyskland där Lasecan fanns och kostade i min hand ca 7000:-, varav ca 500:- i varuskatt, det är 1000:- billigare än i Sverige .
Då jag var lite orolig att storleken kunde skillja mot min nuvarande skrev jag ett par rader här och undrade? Fick snabbt ett flertal svar att det var lugnt.
-"Har du L i X-Spirit nu, har du alltid L i Shoei"
Fick oxå tipset om HELMETCITY.co.uk, då engelsmännen inte lägger på någon varuskatt, vilket jag varmt kan rekommendera!
Beställde hjälmen den 19/8, betalade direkt med mitt e-kort. Fick omedelbart mail att allt var klart för leverans Dagen efter kom ett mail från en Mrs Maria Holloway som skrev att det räknades som ett "riskköp", inte för deras del, utan för min? För att dom skulle vara säkra på att jag var jag och hjälmen gick till mej och inte nån som utnyttjade mitt kort på annan adress fick jag scanna och skicka något annat papper där min adress stod, "utility bill" kallade hon det, så att dom såg att det var min adress dom fått i beställningen Positivt!!!
Dagen efter fick jag besked att den var på väg och idag 7 dagar senare e den här:)
Döm om min förvåning när jag packar upp och fått ett extra visir (värt ca1000:), en riktig fodrad väska att bära den i, tre (3) buffar från Oxford och givetvis hjälmen med de vanliga tillbehören!!! Detta till det fantaskiska priset av 6554:-! Alltså 1500:- billigare än hemma + alla extra tillbehör och den passade!!!!
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Skickade tillbaka en hjälm till Deutschland nyligen det e inte billigt typ 500 spänn. Så blir det inte rätt första gången äts förtjänsten upp snabbt.

Det lustiga är att det e helt okej att prova och byta hur man vill hos postorderföretagen men går man till den lokala handlaren så e det köpkrav om dom tar hem wtf......
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top