Tyskland 2012 med Moseldalen som mål

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
http://twowheeltour.wordpress.com/
Jag och frun kommer skriva om vår resa till Moseldalen på http://twowheeltour.wordpress.com/
Vi kommer köra relativt korta sträckor varje dag då det är fruns första längre resa med hoj. Kommer uppdatera med bild och text nog dagligen, mer bilder kommer då vi kommit hem och kan tömma systemkameran....
 
Last edited:

Marzocchi

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Kronoberg
Hoj
BMW R1200R -11
Alltid trevligt med reseberättelser. Jag med sambo körde mellan Travemünde och Mosel på en dag för ett år sedan, men jag ser inget fel i hur ni gör. Det finns mycket fint att se i Tyskland.
 

Tina.S

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2007
Ort
Kungsör
Hoj
Triumph Tiger 800 2012
Har läst er blogg med nöje, suveränt skrivet med mycket humor! Gjorde Mozel och Nürburg 2010 och tänker återkomma så fort jag har vägarna förbi igen.
Kan konstatera att "ja vi har garage till din Mc" kan betyda vad som helst. De mest halsbrytande övningar jag gjort genom åren är nog div garageparkeringar, alper och fjäll släng er i väggen ;->
Lycka till med fortsatta äventyr //Tina
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Fin blogg! Kul att läsa. Bra gjort och allt gott.

MVH//Jan
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Trevlig läsning! Går det att ändra i bloggen så att man kan läsa äventyret i kronologisk ordning från början till slut? Hade underlättat läsningen nämligen.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Trevlig läsning! Går det att ändra i bloggen så att man kan läsa äventyret i kronologisk ordning från början till slut? Hade underlättat läsningen nämligen.

Beror på vad man valt för tema men det enklaste generellt vad det gäller Wordpress är att hitta första inlägget (8:e juli?) och sen välja nya inlägg i navigeringen längst ner under inlägget.....
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Beror på vad man valt för tema men det enklaste generellt vad det gäller Wordpress är att hitta första inlägget (8:e juli?) och sen välja nya inlägg i navigeringen längst ner under inlägget.....

Det var så jag läste det, men man får ändå läsa det nerifrån och upp. Men det var det värt, för det var väldigt trevligt berättat.
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Mera bilder kommer nu...kul att ni läst och att ni gillar det, mest frun som skrivit...
Lägger ut bilderna helt i oordning.

1.jpg 2.jpg

3.jpg 4.jpg

5.jpg 6.jpg

7.jpg 8.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top