tvitakt

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Var lämnar man sakerna nuförtiden för rep av spickhål å omnick.
Är det fortfarande england ???
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Nej, oFFkeFF säger att Italien är bättre och Japan är bäst. Sök bland hans inlägg för mer info.
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
men alvarligt nu...
In´t fan kan man hänga på med en hoj från -91 i dagens läge.
Trots att den var lika snabb som stiggys på rakorna nar vi åkte ???

Jaja ska forka lite, vad kostar en licens(jag borde ju kunna´bara få en sånn uta´n massa teori o en massa ??

Å sen så har jag hål i min cylinder efter lite väl mycke villa ha speed :fatta!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Kör du 0.56,95 på sviestad under B-rejset så vinner du, typ. Meka ihop hojen, kontakta Svemo om licens, när tog du ut licens senast? Har det gått mer än fem år, måste du nog gå om kursen. Men kolla med Svemo, och redovisa dina gamla resultat.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Hur väl du hänger med på en racer från -91 beror på hur snabb du är. Min är från -94 och jag har inga problem att hålla ett typiskt B-förartempo med den. Visst hade det varit trevligare och troligen gått lite fortre med en nyare/snällare hoj. Men då hade det också blivit dyrare. Ny beläggning av nicasil finns det tydligen leverantörer i både Danmark, Tyskland, England och Italien som ordnar. Jag har skickat oFFkeFF´s cylinder till Japan men de verkar ställa betydligt högre krav på materialets kvalitet för att utföra jobbet. Verkar inte gilla att svetsa sprickor etc. Filip kan förse dig med kontakter för reparationer i europa. Kör 250 –*inte 125!
 

TroLliS

Skrapar allt
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki TL1000S
Kul att så några känner till min :rolleyes:
Men det blir nog english nick på cyllen, han vet vad han gör = oldie :)

Men sugen blir jag på att raca igen, hmmm
Hur fort går det på karlskoga nuförtiden ??¨

Brumm bruummm
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
TroLliS skrev:
....
Hur fort går det på karlskoga nuförtiden ??¨

Brumm bruummm


Svårt att säga om hur fort det kommer att gå i år då konkuransen hårdnat till i tex 250 racer med fler nyare å vassare hojjar, förare mm.. Har för mig att dom (250r) kört runt 1.08:5 som snabbast i race men att Maaranen kört 1.06:9 på träning för något år sen.

Jimmi Lindström körde 1.07:043 på senaste Veidec-racet och det borde vara det nya banrekordet som gälls.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Är det 125 racer du undrar om så kör dom som snabbast på ca 1.09:4 nu för tiden på Gelleråsen ( Heta Lauslehto 2002)..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nu är jag ju inte helt hemma på vilka modell-år det är skillnader på tz respektive rs125, men Tägtlund körde ju rätt brutalfort med sin ex-vm 93 honda förra året.
Vad gäller nicasil, Peaton aptec i england gör rätt ok jobb. Men bäst so far är de jobb jag fått av italienarna, samma som nicasilar åt apriliafabriken.
Skillnaden är väl farten, england snabbt, men ibland dåliga jobb, italien, långsammare men bättre. Japan bäst, men tar tid, och det får knappt vara en spricka i nicasilen ens..
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Vad gäller varvtider på sviestad, så visst, i år knäckte ju Miinin det 7 år gamla varvrekordet, med typ en tiondel, banan har blivit sämre och betydligt ojämnare.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Några 1.09 har inte Heta kört på men väl höga 10:eek:r. Poletiden brukar ligga hög tia-låg elva i 125. Snabbaste 250 varv är Watz 1.07.24
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Är det förar- eller maskinmaterialet som ändå gjorde det möjligt för två personer att tangera/slå rekordet?

Både och tror jag, Miinin och Bonden är rätt snabba på superbike, medan klassen sjönk en aning när man tappade folk till synsam/veidec. Nu är det lite konkurrens och betydligt bättre maskiner med mycket mer effekt..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Chris Ash skrev:
Maskinmaterialet såklart, det har hänt lite med hojarna sen 1997.....

Men den förändringen har ju skett gradvis. Redan 1998 var hojarna bättre.

Hur som helst lär det irritera Watz att två fyrtakts gathojar är snabbare än honom och hans TZ.

oFFkeFF skrev:
...klassen sjönk en aning när man tappade folk till synsam/veidec.

Det tror jag är en stor del av förklaringen.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Nyteknik skrev:
Men den förändringen har ju skett gradvis. Redan 1998 var hojarna bättre.

Hur som helst lär det irritera Watz att två fyrtakts gathojar är snabbare än honom och hans TZ.



Det tror jag är en stor del av förklaringen.

Peter Sköld, Petjo mfl körde runt på 52 blankt, sen kom bilarna och vips så tappade de en sekund.

Det irriterar nog Watz mer att Sonni Harms numera har banrekordet för 250....
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Top