TV-serier

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Jag kollade igenom alla How I met your mother. Meningslös, men rolig.

Sen kör jag igenom Sopranos just nu. Jag är lite efter och hade missat serien, men har man inte sett den är den ett måste!
Letar själv efter en serie nu, då jag snart är klar med Sopranos.

Californication kanske är värt ett försök...
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Har jag sett första 3 säsongerna. 1&2 var ok, i trean började det gå utför
Den hämtar upp igen.

I övrigt kan jag starkt rekommendera Breaking Bad och Game of Thrones.

Avråder däremot från Sons of anarchy och The walking dead.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag avskyr när det börjar bli tjatigt, folk drömmer en massa skit och döda återuppstår.

Det är ju bolagens sätt att löneförhandla, blir skådisarna för kaxiga och begär för mycket betalt så skrivs det in en livshotande sjukdom eller en flygolycka, backar dom på sina lönekrav så blir dom friska/hittas levande igen.

I Dallas (tror jag var första gången) dog ju lite folk som folk ville se, när tittarsiffrorna dalade för att dom inte längre var med så skrev ett avsnitt där dom kom tillbaka och alla hade bara drömt att dom var döda i ett par avsnitt :rofl

I Big Bang Theory ville tjejen som spelar Penny :kär (Kaley Cuco) ha bättre betalt då hon började bli något av en huvudperson IOM att hon var tillsammans med en av huvudpersonerna, så då gjorde dom slut och en ny tjej :kär dök upp och blev flickvän, fast för att hon inte skulle kunna kräva så bra betalt så fick hon åka tillbaka till Indien ett tag och aldrig vara med i bild.

Dock hade hon hunnit bli populär, så hon har börjat synas igen....

Det är inte lätt att hålla alla nöjda.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
I Big Bang Theory ville tjejen som spelar Penny :kär (Kaley Cuco) ha bättre betalt då hon började bli något av en huvudperson IOM att hon var tillsammans med en av huvudpersonerna, så då gjorde dom slut och en ny tjej :kär dök upp och blev flickvän,
Även om Penny :kär inte är ihop med Leonard längre så är hon en av de viktigaste karaktärerna i serien. Hon kompletterar de andra på ett bra vis. Särskilt kontrasten mellan henne och Sheldon brukar kunna ha ett högt underhållningsvärde.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Burn Notice tänkte jag tipsa om. En polare har snackat om den serien i säkerligen ett år, men jag gjorde aldrig nånting åt det. Sen för några veckor sedan såg jag första avsnittet, första säsongen... nu är jag fast :)

(Californication borde du verkligen se, dock ingen som försöker surfa i första avsnittet)
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
The Wire kollar jag på just nu... Tycker överlag att HBO
har bra serier(Sopranos exempelvis)...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Avråder däremot från Sons of anarchy och The walking dead.

Blev tipsad om dom av annan person och såg ett avsnitt av vardera. Verkligen inte min bag, så jag tror att vi har ungefär samma smak du och jag. En TV-serie får inte kännas som en TV-serie. Den skall kännas som en bra, lång, film i flera delar.

Nu har jag iaf bestämt mig för Sopranos, känns nästan som att det hör till allmänbildningen att ha sett den.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Gillar du sånt, så är ju Torchwood jävligt bra. Eureka, Fringe också bra.
 

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Californication som sagts tidigare.

The wire som också nämts tidigigare.

Och om du gillar Danny Mcbrides & Will Ferrells något vridna humor är mitt tipps Eastbound & down. säsong 3 startar nu den 19 feb tror jag.
Tog dock ett avsnitt att komma in i den.
 

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia Shiver-11
Game of thrones
Generation Kill
Hell on Wheels
Sherlock (Den brittiska nyinspelningen där sherlock är i moderntid, riktigt bra faktiskt. säsong 1 är 3avsnitt som vardera är en långfilm säsong 2 har precis börjat.)

Guld Rush Alaska (mer dokumentär där man följer ett par snubbar som försöker bli rik på att hitta guld, finns 2 säsonger nu och den gilalde jag starkt.)
 

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia Shiver-11
Sons of anarchy tog 5-6 avsnitt innan jag började gilla, tog så lång tid innan man började knyta till sig de olika karaktärerna osv.... så fortsätt kolla, tvinga dig igenom hela serien bara för att :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top