Två MC-händelser mellan Stockholm-Borlänge med frågor.

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ja lämna in dit kort du och kör med indraget och stanna för snuten igen med indraget kort. Ta och kolla upp vad du får som straff så kanske du ändrar dig. Tre månader hahaha 160-200 på 90 väg ger inga 3 månader indraget kort, man kör ju för i helvete ifrån snuten på en moppe så vad är problemet. Nä nu ska jag ut och spela lite apa på hojen

Det gäller att välja sina strider...
De coola killarna som pratar om att köra ifrån snuten brukar inte vara så coola utan ganska lättstressade...
När du blir stressad av att snuten hänger på så är det lätt att du kör över din förmåga, sen sitter du riktigt i skiten...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Faan vad tuffa en del vågar vara!!!! RiCktiga Spått Håjjare!!! All drig stana för Snutten ba!!
På bak slangen bara!!! Dra kJettingen genom taCket bara!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Ja lämna in dit kort du och kör med indraget och stanna för snuten igen med indraget kort. Ta och kolla upp vad du får som straff så kanske du ändrar dig. Tre månader hahaha 160-200 på 90 väg ger inga 3 månader indraget kort, man kör ju för i helvete ifrån snuten på en moppe så vad är problemet. Nä nu ska jag ut och spela lite apa på hojen

"Kolla upp"? Gissar att du inte pratar av erfarenhet då, som du får det att låta?
 

Jimmy

Guest
Sedan så tycker jag det var fint gjort av polisen att lägga sig bakom denna sporthoj med blåljus och siren på för att påkalla om uppmärksamhet för snabbare fordon precis framför när de förmodligen inte orkade hålla tempot uppe på förstaplatsen. :crash
I helvete! De blinkade för omkörning! Vad är det för en liten fjolla som ligger på 200??? I med fyran och dra för faan, eller låt de snabbare passera!:D
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kom ifatt dessa reflexväst herrar i våras i närheten av Höör på plastraketen där de körde formationskörning på förstorade skogsmopeder under skyltad hastighet i ett långt led
Så de har alltså bara lyckats ta sig från Höör till Sala under några månader alltså....
Då förstår jag att de kör sakta... :tungan
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
För det första så slutar jag aldrig att förvånas över "hatet" mellan dom olika segmenten.

I min värld så är dom riktigt tuffa 200pluspåbakhjuletsnubbarna som aldrig stnnr för snuten och killarna med väst, ryggmärke, fransar och dödskallar bara två ytterligheter, däremellan så ryms majoriteten av "vanliga" motorcyklister.

En sak jag dock undrar över. Om man är så tuff, cooool och så säker att man inte stannar för polisen. Varför besvärade man sig ens om att lägga ut pengar på att ta lappen?

Och till sist. Det var någon i tråden som tyckte att vi geggr ner forumet. Well!! Fuck off.. utan oss skulle detta bara vara ett av alla döende forum på nätet.

Glad midsommar allihop.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
"Kolla upp"? Gissar att du inte pratar av erfarenhet då, som du får det att låta?

Mmmmm, 6 månader på kåken är max straffet om du har ett indraget kort och torskar dit igen, det blir då automatiskt grov olovlig körning och du kan räkna med 2 till 3 månader på kåken. Men vissa tyckte att det var bättre än att köra ifrån snuten, deras val:näsblod
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Mmmmm, 6 månader på kåken är max straffet om du har ett indraget kort och torskar dit igen, det blir då automatiskt grov olovlig körning och du kan räkna med 2 till 3 månader på kåken. Men vissa tyckte att det var bättre än att köra ifrån snuten, deras val:näsblod

Maxstraffet, ja. Knappast många som får det.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
För det första så slutar jag aldrig att förvånas över "hatet" mellan dom olika segmenten.

I min värld så är dom riktigt tuffa 200pluspåbakhjuletsnubbarna som aldrig stnnr för snuten och killarna med väst, ryggmärke, fransar och dödskallar bara två ytterligheter, däremellan så ryms majoriteten av "vanliga" motorcyklister.

En sak jag dock undrar över. Om man är så tuff, cooool och så säker att man inte stannar för polisen. Varför besvärade man sig ens om att lägga ut pengar på att ta lappen?

Och till sist. Det var någon i tråden som tyckte att vi geggr ner forumet. Well!! Fuck off.. utan oss skulle detta bara vara ett av alla döende forum på nätet.

Glad midsommar allihop.

Ja du kanske måste ha ett körkort i tjänsten, svårt att räkna ut för dig kanske...

- - - Updated - - -

Maxstraffet, ja. Knappast många som får det.

Inte???
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja du kanske måste ha ett körkort i tjänsten, svårt att räkna ut för dig kanske...

- - - Updated - - -



Inte???

Nej, maxstraffet kan man räkna med att råka ut för vid upprepade förseelser i princip. Ytterst få som får fängelse som påföljd för fortkörning, om man då inte bombar 200 förbi dagis, skolor och sånt skit och kör över grannens hund.
 

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250GS -22
Jag gillar korvätarhjälmen, den funkar till så mycket annat också.
När man ska äta glass, dricka kaffe, äta kanelbulle, prata med tjejen i kassan på Statoil och speciellt bra är det när man fäller upp bogvisiret när man glider fram med kompisarna i 70 på 90 väg.
Man får liksom så fin kontakt med bilisterna som kör om och vinkar till en.:hej
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
En sak jag undrar över måste man vara tuff och cool för att busa runt på hojen, dra lite bakslang och gilla en riktig bomb repa. Då tillhör det att man ibland får välja om man ska stanna eller dra, jag drar du får gärna stanna...
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Nej, maxstraffet kan man räkna med att råka ut för vid upprepade förseelser i princip. Ytterst få som får fängelse som påföljd för fortkörning, om man då inte bombar 200 förbi dagis, skolor och sånt skit och kör över grannens hund.

Jag sa att om du är av med kortet för att du kört i 200km och sedan torskar igen med indraget kort så får du räkna med 2 till 3 månader på kåken. Max straffet är då 6 månader. ...
 
Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
En sak jag undrar över måste man vara tuff och cool för att busa runt på hojen, dra lite bakslang och gilla en riktig bomb repa. Då tillhör det att man ibland får välja om man ska stanna eller dra, jag drar du får gärna stanna...

Tror du att du ska få fängelse för att du kört på bakhjulet? Eller missar jag något?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag sa att om du är av med kortet för att du kört i 200km och sedan torskar igen med indraget kort så får du räkna med 2 till 3 månader på kåken.

Nej, du får antagligen böter igen, det hänger på hur man betett sig. Tredje gången gillt kan det börja osa bränt. Då kan de dessutom börja göra sådana skoj saker som att förverka fordon och sånt.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Nej, du får antagligen böter igen, det hänger på hur man betett sig. Tredje gången gillt kan det börja osa bränt. Då kan de dessutom börja göra sådana skoj saker som att förverka fordon och sånt.

Och du har varit med om detta, nej för då skulle du inte behöva gissa som alla andra har gjort.
 
Nyheter
Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Top