Hej, jag skulle vara oerhört tacksam för tips och råd gällande turbokonvertering av en gammal zx9r 95,a! Jag är på det klara med hur man bygger grenrör och plenum, tror jag.
Så här är det tänkt att se ut,,, En gammal Garret från en saab 9000, köra utan kompsänkning och utan intercooler, och konvertera till Etanol E85 och om möjlig 0,5-0,7bar i laddtryck.
Det är tänkt att byggas på enklast och billigaste viset som är möjligt i första skedet så man får ett hum om hur det fungerar.
Jag har ett havererat td04 16t med avgashus 7 liggandes, som är tänkt att renoveras om jag lyckas få motorcykeln att fungera med den lite mindre Garret snurran.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är följande...
Fasstsättning av plenumet på förgasarna? org,luftbur är skruvad på fuggarna och dom är helt plana,så man kan inte använda gummislang med slangklämmor som jag sett
andra göra.
Vart kan man enklast ta ut oljan till turbon?
Och om nån vet om man kan och hur man gör om man vill backa tändningen
lite,om det behövs??? har för mig den ligger på 10 grader vid 1100varv och 45 vid ca 6000varv.
På bil,där mina kunskaper ligger,,har man oftast typ 16-22grader på lågvarv för att sedan sjunka i takt laddet ökar, på fullt ladd vill man inte ha över 10 grader, men på hoj vet jag inte hur det ligger till??
Det är det mest akuta som jag hoppas nån vänlig mäniska vill hjälpa mig mig att få rätsida på.
Jag har en del små funderingar på hur man kompsänker på enklast resp, bästa sätt, för jag är lite orolig att jag åker på det i alla fall pga, att hojen har 11,5:1 i komp, det verkar lite i överkant med överladdning!?
Jag har kollat runt och lusläst allt som går här på Sporthojen och sett att det verkar finnas många duktiga och vänliga själar här som delar med sig av sina kunskaper!
Så va inte blyga, vet ni nått som verkar relevant så tveka inte!
Så här är det tänkt att se ut,,, En gammal Garret från en saab 9000, köra utan kompsänkning och utan intercooler, och konvertera till Etanol E85 och om möjlig 0,5-0,7bar i laddtryck.
Det är tänkt att byggas på enklast och billigaste viset som är möjligt i första skedet så man får ett hum om hur det fungerar.
Jag har ett havererat td04 16t med avgashus 7 liggandes, som är tänkt att renoveras om jag lyckas få motorcykeln att fungera med den lite mindre Garret snurran.
Det jag skulle vilja ha hjälp med är följande...
Fasstsättning av plenumet på förgasarna? org,luftbur är skruvad på fuggarna och dom är helt plana,så man kan inte använda gummislang med slangklämmor som jag sett
andra göra.
Vart kan man enklast ta ut oljan till turbon?
Och om nån vet om man kan och hur man gör om man vill backa tändningen
lite,om det behövs??? har för mig den ligger på 10 grader vid 1100varv och 45 vid ca 6000varv.
På bil,där mina kunskaper ligger,,har man oftast typ 16-22grader på lågvarv för att sedan sjunka i takt laddet ökar, på fullt ladd vill man inte ha över 10 grader, men på hoj vet jag inte hur det ligger till??
Det är det mest akuta som jag hoppas nån vänlig mäniska vill hjälpa mig mig att få rätsida på.
Jag har en del små funderingar på hur man kompsänker på enklast resp, bästa sätt, för jag är lite orolig att jag åker på det i alla fall pga, att hojen har 11,5:1 i komp, det verkar lite i överkant med överladdning!?
Jag har kollat runt och lusläst allt som går här på Sporthojen och sett att det verkar finnas många duktiga och vänliga själar här som delar med sig av sina kunskaper!
Så va inte blyga, vet ni nått som verkar relevant så tveka inte!