TT600R Byggtråd

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Min polare (Linkan77) tyckte att det var dags att jag drar igång en byggtråd på min TTR som ska stuvas ihop med en massa ändringar.
Inte en pjåkig idé alls om jag får säga det själv, -det är ju hans fel att jag rev den:fattartil


Hur som helst så kanske jag borde börja med bakgrunden till det hela.
Jag köpte mig en TTR i vild panik i höstas efter att jag sålt min MC Nytt kändis till RD. Jag klarade helt enkelt inte av att vara utan hoj. Körde en del med den och en del av er såg mig kanske klanta mig runt på
samåkningar i norrort med mycket svängvilja och lite fart på rakorna:gnissla
Hur som helst tyckte jag att den såg lite väl bedagad ut och ville göra något åt det. Jag kommer inte gå igenom exakt hur den ska se ut som klar då jag fått gå ifrån grundtankarna helt och kommer göra det hela på känn allt efter som. Jag har dock givetvis en bild av hur det skall bli.

Förhoppningen är åtmintone att ha en TTR med mitt eget färgschema och total mekanisk perfektion i sommar. Helst också med vulgärt mycket större och hutlöst trimmad motor om nu cashen räcker till.

Är det någon som vill veta något om detaljer osv. så är det bara att höra av sig. Idéer och förslag på utséende och trim är också välkommna!

Ok då kör vi! -Så här såg det ut vid avställning i November
DSC00185.jpg


Efter inte allt för mycket snack med Linkan77 och hans planer på att kitta sin då nyinköpta lik till XT600, som nu börjar bli sketcool:yoparty, så insåg man att man inte kunde vara sämre så skruvandet drogs igång även på hojen.
DSC00233.jpg


Det tog längre tid än jag trott att få isär hojen då det till min förvåning var väldigt välpackat med pryttlar och framförallt slangar överallt. Inte som att skruva cheva trä-femti här inte!
Menmen, en liiiiiten hög med delar som skulle iväg på lack vart det. Resten av hojen är strategiskt utplacerad där den får plats.....motorn i ett hörn..nyputsade hjul i bilen så dem inte dammar igen...gaffelben bland rören till polarns rörchassiematerial osv. Notis till mig själv: kanske bör flytta gaffelbenen.....
CIMG1271.jpg


Jag hoppas att det finns en liten skara som kommer följa tråden framöver även om TTR'en verkar vara en hopplöst ovanlig cykel.
EN sak kan jag i alla fall säga, -den kommer inte bli en i mängden även om så motardhjul finns på önskelistan.

Om någon har jättekolv och foder, kamaxel, portad topp, trimkrök eller annat
i förrådet så kanske jag är intresserad!
 
Last edited:

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
kolla in kedo.de finns massor med trim till ttr där .oljekyl lär behövas om du trimmar iallafall ,hade en xt i stort samma motor den låg nära 120 grader i oljetemp m bara vassare kam
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Oooohh, nu blev det spännande på riktigt. Gissa vem som kommer bli trådens största anhängare. :brynad :hej
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Låter kul detta här!! Ang trim så om du ska få någon riktig fart måste du först byta till riktiga förgasare, typ flatslide 35-36mm för moderat trimmning DVS upp till 70-75hk bakslang. 36-40 för över 75-85 kusar!! dom där org skitfuggarna går inte att bestycka in orginal ens och så vacuuuum:gnissla
portning är ett måste och en billig trimmning. sedan gäller det att få upp kompförhållandet ordenligt 12-1 är minimum. Att ta upp den mycket i cc dvs över 650cc kan ställa till rätt mycket problem på dessa motorer cylindern lämnar cylinderfoten ensam på blocket och far vidare genom tanken:näsblod
Går visserligen att fixa med gängstänger borrade genom toppen o cyllen så att man drar ihop hela skiten då kan du köra 700+cc!! 600cc kommer man rätt långt med.....Men en ordentlig kam med lyft minst på 9-11mm och duration på minst 270-280grader bör du ha för att få till 70 bhk. Krökar får du nog göra själv om du vill ha 70 kusar.
Frågan är hur toktrimmad du vill ha den?
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Efter inte allt för mycket snack med Linkan77 och hans planer på att kitta sin då nyinköpta lik till XT600, som nu börjar bli sketcool, så insåg man att man inte kunde vara sämre så skruvandet drogs igång även på hojen.

Host, Host, det är faktiskt enXR600:tungan
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Mickemeduza: Kedo katalogen nedladdad sedan länge....en del godis i den helt klart!

Dr. Bike: Skall kika på den byggtråden då det, precis som du nämner, är samma motor i grunden. Min 4ventilstopp skall väl knappast göra det svårare att få balanserat flöde och gashastighet heller. Är ganska van med att porta jänkelock av diverse sort så jag kan/vet lite i ämnet. Hoj är dock helt andra varvtal så någon annan(läs du) kommer eventuellt få porta toppen.

Boost 3: Tjaa, vad skall man säga? Jag har kikat runt och av det jag sett fått för mig att det är svårt att få ut mer än 55-60 häst utan att bli en ren racemotor som inte håller. Personligen tror jag att jag skulle vara väldigt nöjd med 60-65slanghästar ur en förstorad motorvolym då jag kommer vilja nyttja hojen ofta och jag hatar när saker pajjar. Enligt utsago är motorn nyborrad med ny originalkolv som nu gått ca60mil så om detta stämmer så kanske det inte vore helt puckat, ekonomiskt sett, att endast installera en högkompare och en lätt nyhoning för de nya ringarna? Hur som helst kommer jag köpa förgasare sist av allt. Först bestämma cc, sedan kam, sedan porta efter den, sedan bygga krök och ringa Stibo om förgasare. -Känns som rätt ordning gör det i alla fall, sedan får vi se hur pass bra man håller sig till den!
Helst vill man ju ha så mycket cc som är rimligen försvarbart ekonomiskt.
Kostar det 5papp att få 650cc och 10papp att få 670 väljer jag alternativ ett bara som exempel.

Linkan77: Din hoj ÄR en Yamaha. Det står så på framskärmen:D

Jag glömde nästan bort att ramen och oljetanken änteligen kom tillbaka från pulverlack idag.:yoparty Batterierna till kameran är på laddning och bilder kommer a.s.a.p.! Så nu är det bara gaffelbenen, hela jäkla motorn, tanken, hasplåten och allt annat kvar att lackas....:huvet
 
Last edited:

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Linkan77: Din hoj ÄR en Yamaha. Det står så på framskärmen

Förstår att du blandar ihop det ibland pga din höga ålder, inte lätt när man börjar bli senil att hålla reda på vad det är för märken på hojjar.:pannkyss
Och JA det står ju Skramlaha på den för den kommer från din hoj, men det hade du väl oxå glömt bort, gubbe!!!
Kanske dax att skriva in dig på ett hem för gamlingar snart. :arsele
 
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Jag glömde nästan bort att ramen och oljetanken änteligen kom tillbaka från pulverlack idag.:yoparty Batterierna till kameran är på laddning och bilder kommer a.s.a.p.! Så nu är det bara gaffelbenen, hela jäkla motorn, tanken, hasplåten och allt annat kvar att lackas....:huvet
Ajaj, inte bra att pulverlacka oljetanken som blir över 100 grader. Pulverlacken mjuknar ganska ordentligt vid lite värme men blir åter hård när den kallnar.
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Förstår att du blandar ihop det ibland pga din höga ålder, inte lätt när man börjar bli senil att hålla reda på vad det är för märken på hojjar.:pannkyss
Och JA det står ju Skramlaha på den för den kommer från din hoj, men det hade du väl oxå glömt bort, gubbe!!!
Kanske dax att skriva in dig på ett hem för gamlingar snart. :arsele

Ok...FÖRLÅT!
Skicka in mig på senilpartajj hos äldrevården du. -Min rullator kommer i alla fall va ballare än din Honda:D :pannkyss
Lite skäms man ju faktiskt, men jag har uppenbara problem med att skilja på just XT och XR. -Kanske inte bara jag som har det????
Seså, riv ut den där motorn nu och schläpa toppen till Dr.Bike:)

Supermoppe:
Jag snackade med lackeraren om detta och han sa att det inte skall vara några som helst problem då denna lack härdas vid 200 grader C.
Har du rätt så ser jag inget direkt problem med det om den inte glider av, smetar eller inte tål minsta beröring. Hm. Jag ska nog ta och testa på ett skrotat chassie från jobbet med samma lack....elda lite:)

Sådärja, nu finns det lite bilder på ramen och oljetanken att titta på också!
Enjoy!
Ett stycke färst pulverlackad ram med sisådär finish
RamPulverlackadSvart2.jpg


Ett stycke oljetank i speciell strukturfärg
TorrsumpstankPulverlackadTobiiStruk.jpg


Nästan färdig gnodda hjul till den dagen man inser att man inte har råd med motardhjul
GrunpoleradehjulSlutpoleringejgjord.jpg
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Mickemeduza: Kedo katalogen nedladdad sedan länge....en del godis i den helt klart!

Dr. Bike: Skall kika på den byggtråden då det, precis som du nämner, är samma motor i grunden. Min 4ventilstopp skall väl knappast göra det svårare att få balanserat flöde och gashastighet heller. Är ganska van med att porta jänkelock av diverse sort så jag kan/vet lite i ämnet. Hoj är dock helt andra varvtal så någon annan(läs du) kommer eventuellt få porta toppen.

Boost 3: Tjaa, vad skall man säga? Jag har kikat runt och av det jag sett fått för mig att det är svårt att få ut mer än 55-60 häst utan att bli en ren racemotor som inte håller. Personligen tror jag att jag skulle vara väldigt nöjd med 60-65slanghästar ur en förstorad motorvolym då jag kommer vilja nyttja hojen ofta och jag hatar när saker pajjar. Enligt utsago är motorn nyborrad med ny originalkolv som nu gått ca60mil så om detta stämmer så kanske det inte vore helt puckat, ekonomiskt sett, att endast installera en högkompare och en lätt nyhoning för de nya ringarna? Hur som helst kommer jag köpa förgasare sist av allt. Först bestämma cc, sedan kam, sedan porta efter den, sedan bygga krök och ringa Stibo om förgasare. -Känns som rätt ordning gör det i alla fall, sedan får vi se hur pass bra man håller sig till den!
Helst vill man ju ha så mycket cc som är rimligen försvarbart ekonomiskt.
Kostar det 5papp att få 650cc och 10papp att få 670 väljer jag alternativ ett bara som exempel.

Linkan77: Din hoj ÄR en Yamaha. Det står så på framskärmen:D

Jag glömde nästan bort att ramen och oljetanken änteligen kom tillbaka från pulverlack idag.:yoparty Batterierna till kameran är på laddning och bilder kommer a.s.a.p.! Så nu är det bara gaffelbenen, hela jäkla motorn, tanken, hasplåten och allt annat kvar att lackas....:huvet

Den där stibo ligger inte högt i kurs hos grabbarna på soe.se, beställ fugge från tyskland och spar en slant istället. eller vad säger ni andra ?
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Den där stibo ligger inte högt i kurs hos grabbarna på soe.se, beställ fugge från tyskland och spar en slant istället. eller vad säger ni andra ?

Oj då... Jag som har kontaktat honom och fick pris på fuggar till min hoj,
kanske ska skita i att handla av honom då.:gnissla
Och priset va ganska högt oxå.:mad:

Ta det lungt kompis, jag river motor för fulla spjäll just nu(när jag inte sitter och surfar dvs:rolleyes: )
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Jaha, så Stibo är dyr?
Förknasare till min verkar ligga på dryga 500€ i Tyskland och det var väl ungefär vad Stibo ville ha för dubbelgasarna till herr XR här ovan, -eller minns jag fel Linkan??

Skit samma, förgasare kommer det finnas till salu även när jag behöver ett par.
 

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Solna
Hoj
Såld
Jaha, så Stibo är dyr?
Förknasare till min verkar ligga på dryga 500€ i Tyskland och det var väl ungefär vad bla bla bla blaaaaaaaa

Kanske det men jag har fått höra att det går att få tag på det billigare på annat håll eftersom jag inte skiter pengar och gärna vill ha kvar lite till att porta toppen oxå. :fatta!

Nu står min motor på bänken och väntar på att DU ska komma och hjälpa mig att riva skiten :tungan

Och varför i hela helvete skulle jag börja slita isär motorn, nu hittade jag ju en massa grejor som jag måste byta för att det ska se snyggt ut.
Blir väl till att blästra och lacka hela motorn oxå :huvet kanske ska och lacka ramen medans jag ändå håller på, skulle ju va snyggt med polerad sving och gaffelben och byta alla skruvar till nya och köpa nya oljerör och.... ja du ser det tar aldrig slut.:huvet :huvet :huvet

Varför kan jag aldrig låta saker vara utan ska alltid dit och börja pilla, allt jag skulle göra va ju byta lite plast och sätta dit ett nytt avgasystem.

Och med min vanliga tur så kommer jag väl inte få ihop skiten tills säsongen börjar, ALLT e ditt fel :tungan
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Den där stibo ligger inte högt i kurs hos grabbarna på soe.se, beställ fugge från tyskland och spar en slant istället. eller vad säger ni andra ?

Kan bara hålla med man blir ruinerad om man köper något där.
Jo om man ska trimma en tt600 så är det första man måste göra byta förgasare! Endast förgasarbyte gör stor skillnad!! Tipp på bra billiga förgasare köp gärna tm 36 på det här ställethttp://www.pro-flo.com/proflo_mikuni_flat_slide_carbs.htm endast 140 dollar:tummenupp Tull kan man troligast åka på...Dessa tm är igentligen i först hand tänkta för 2-takt men det har visat sig gå stenbra på 4-takt!! Det enda man behöver göra är att sätta i litet lågfartsmunstycke typ 12"-15" sådana munstycken går att köpa vart som hellst pirat hos någon skoteråterförsäljare i byn:tummenupp
1...Så 60 kus resept..... 2st 36 tm 1820kr + Tull o frakt? Förmodligen går det att köpa beg 34-36mm dubbelgasare från en skoter på blocket för typ 800kr troligast fungerar det bra om man bestyckar ner lågfarten regält! har inte hunnit prova sådana gasare.....Rundtrottelgasare 2-takt funkar inte!! Endast flatslide!
2...Högkomp hellst 12-1 1500 från Us eller?
3...portning viktigt vem som gör om man ska nå 60 kus! Behövs ej byta till större ventiler. Jag skulle gärna ha viljat plasta kanalerna men den är ju luftkyld så jag skulle nog inte rekomendera det! skicka pm till dr bike, Boost3 japracing stavning? brinken o hör om någon av oss har något vettigt pris & tid!! Väljer du någon av dessa fina farbröder blir det inte fel:tummenupp
4...Totalt sönderkapad luftburk med kn filter eller liknande. (tygfilter) 320kr
5... kam är lite lurigare att få tag i för att nå 60 kus måste du åtminstonde ha ett lyft på närmare 9mm & duration på runt 250-265. borde gå att köpa för högst 2000kr?
6.. Egentillverkat sytem med krökar på 38mm 1,2mm gots J-böjar finns på Dahlelms.. Matrilal 1000kr utan fullflödesdämpare. crd ämparen har lite klent rör igenom sig och lever satan! slipon Finns på mc skrotar 600kr

7... det ska räcka för att nå 60 bakhjulshästar om den bestyckas bra!. svetsa gärna dit en lamdasond från Biltema eller skroten o köp en lamdamätare (högst 700kr) då går det enkelt att bestycka in Perfekt. Blir ju inte så blodigt 5800+ portning inklusive lamdamätare:tummenupp
 
Last edited:

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Du Linkan, jag har en svag käsnsla av att vi idiotpeppat varandra till att riva alldeles onödigt mycket. Ingen vill ju vara sämst:tummenupp
Jaja, det är mitt fel men gnäll inte....du har ju en lc4 motard att gasa med.
Själv blir det sandaler om jag inte får ihop tills i sommar.
Känner mig helt sänkt av förkylningen, men slå en signal senare så kanske jag orkar att åtminstone vara moralsupport:sjuk

Boost3:
Tackar som attans för länk och förslag! Vad gäller kam har jag kikat lite på webcams hemsida och dem verkar ha ett par vettiga grinds.
Wiseco kolv till just TTR med fyrventilstoppen verkar bara finnas i 11,5:1 men det är ju inte vad det brukar bli med packning och topplocksarbete. Då en pinne extra kompression inte ger mer än ca 4% mer så ser jag inte att ett halvkilo skulle förstöra kombinationen i sig om det visar sig att man hamnar där.
Priset för nya förgasare var ju intte så farligt även om man nu inte har tjock plånbok. Du rekommenderar inte några andra förgasare som du själv testat?
Jag har varken tid/råd/ork att experimentera fram något nytt i detta läge.
Nytt är nog det som gäller för mig då jag inte har något förtroende för begagnade delar.
När du pratar duration, menar du då angiven tot. dur. eller dur. vid .050" lyft?
Har själv lurat lite på Webcams 40b grind men den kanske blir för mild?
Man ska nog inte glömma bort att jag inte har en startmotor att veva igång motorn med och en vild kam antar jag gör motorn bråkig att kicka igång?!

Material till krökar är inget problem. köper kanske ChMo sömlösa rör från polarns jobb och låter rörbockaren som kröker rörchassie rören till polarns 7.50 bygge att hjälpa mig också. En del jobb är det ju men man lär ju vara stolt när det är klart! Har du möjlighet att beräkna primärrörslängd? Jag vill inte varva mer än de 7500rpm den stoppar vid. Jag har inte en blekaste vad 60-65 motor häst hamnar i rpm registret, men om det blir vid 7000 så vore det ju trevligt att ha vridtoppen vid 5k. Eller tänker jag för mycket V8 nu?
Att min CRD dämp lever faen är för mig ingen nyhet:gnissla
Den skramlar dessutom.
Lååånga inlägg blir det men lärorrikt! Stort TACK till er alla hittills, -mer hjälp lär behövas framöver!

JohanP:
Jag byggde några testfixturer till jobbet och fick bläster/lack som betalning.
Vill du verkligen veta så ska jag ta reda på vad dem fakturerade.
Jag har ju mer saker att lackas så jag vill också veta.....
 
Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Supermoppe:
Jag snackade med lackeraren om detta och han sa att det inte skall vara några som helst problem då denna lack härdas vid 200 grader C.
Har du rätt så ser jag inget direkt problem med det om den inte glider av, smetar eller inte tål minsta beröring. Hm. Jag ska nog ta och testa på ett skrotat chassie från jobbet med samma lack....elda lite:)


Ett stycke oljetank i speciell strukturfärg
TorrsumpstankPulverlackadTobiiStruk.jpg
Ok! Kanske är olika från färg till färg. Ifall din färg också mjuknar så kom ihåg att dra åt skruvarna en extragång eller två när fägen ger efter. Blev iaf ruggit snyggt med den där strukturfägen. :)

Material till krökar är inget problem. köper kanske ChMo sömlösa rör från polarns jobb och låter rörbockaren som kröker rörchassie rören till polarns 7.50 bygge att hjälpa mig också. En del jobb är det ju men man lär ju vara stolt när det är klart! Har du möjlighet att beräkna primärrörslängd? Jag vill inte varva mer än de 7500rpm den stoppar vid. Jag har inte en blekaste vad 60-65 motor häst hamnar i rpm registret, men om det blir vid 7000 så vore det ju trevligt att ha vridtoppen vid 5k. Eller tänker jag för mycket V8 nu?
Att min CRD dämp lever faen är för mig ingen nyhet:gnissla
Den skramlar dessutom.
Lååånga inlägg blir det men lärorrikt! Stort TACK till er alla hittills, -mer hjälp lär behövas framöver!

Aha, det är alltså 7500 rpm varvstoppet ligger på, behövs inte så mkt för att råka komma dit har jag märkt. :tungan

Min CRD-burk skramlar också... låter så....... reisigt när man kommer. :rolleyes: :gnissla
 

Got Torque?

Demonteringsgeni
Gick med
30 Sep 2007
Ort
Skogen
Hoj
CBR954RR
Tanken kommer dras "lagom" hårt och säkras med Locktite.
Jag är inte speciellt orolig över att skruvarna kommer släppa efter inspänningen om färgen mjuknar och skruvskallarna bottnar lite mer vid skallen då strukturen plattas till när dem dras samt att tanken kommer få packning utav tubmodell precis som original så den kan växa något om så krävs.
Tack för varningen ändå! Att ha en läckande torrsumpstank inmonterad bakom precis allting skulle inte vara allt för kul.

Tackar! Nya syrafasta RF skruv gör saken inte sämre heller tycker jag.
Svingen kommer samt mot förmodan en del motorkåpor kommer få samma lack samt skruvelement av samma typ. Mekanisk hårdporr om du frågar mig:yoparty

Mnjaa, jag vet inte om CRD burken verkligen ska skramla som min gör.
Jag har i alla fall ett löst primärrör i min. Det är vad jag tror då det verkar som att det glappar 4-5mm om man skakar burken i rörets riktning.
Kan det vara för att kompensera innerrörets utvidgning vid värme tro?
RF växer ju en hel del. Nåja, jag får se vad jag gör åt det. Jag tycker inte att det låter för mycket, men skramlet blir jag vansinnig på. Sen har det ju tydligen för klen innerdiameter för mina mål så ett byte verkar troligt.

Glömde.....att varvstoppet ligger på 7500rpm vet jag inte helt säkert, men det var det som angavs på OTR i reklamen för moddad CDI box.
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Kollade in webcamen.. Den kommer att passa perfekt för dig :tummenupp max vrid kommer nog hammna på 5500-6700 någonstans? Det enda kruxet är att dom rekomenderar hårdare fjädrar & dom brukar vara rätt dyra!! Och det verkar som man får lämmna iväg kammen för svetsning,,, undra hur lång tid det tar? men skapligt pris:tummenupp Kolven.. det duger hyffsat med 11,5-1 om du vill orkar kan du plana 0,5mm så har du 12-1 . Vid montering av denna kam o kolv måste spelet mellan kolv & ventil nogrant kollas med modellera!
Krökar.. Om du ska ha en weelimaskin med bra mellanreg så är det enkelt att räkna ut längderna på krökarna.... helt enkelt dra dom lika org,, men försök få y-förgreningen så nära ljuddämparen som möjligt dvs så långt bak som möjligt!! Men vill du ha max hp vid 7000-7500v så gör prim piporna lika långa & sammla ihop dom snabbare runt 60cm från mynning utblås topp sekundärröret ska vara grovt minst 60mm rör!! Om plats finnes kan du dra en på varje sida cylinder, om inte det går får du dra en extraböj på ena kröken. Med sistnämda mått så får du otroligt med max hp men losar något före 5000v kan skillja så mycket som 4hp extra pullver vid 7000v!! jag rekomenderar faktist lika långa pipor på 600cc+ maskiner för man har ändå så bra botten i sådana:tummenupp
förgasare.. Om du ska köpa nytt så är det tm 34-36 som gäller tror det går att få tag på ännu billigare på tumpherstake om man registrerar sig får man 10% billigare dessutom ... jag ska kolla pris........
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top