Trots flera fritidsgårdar, konstgräsplaner och olika kvällsaktiviteter

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har rest väldigt mycket och sett väldigt många hörn av vår värld. Jag brukar säga att ju mer jag har sett av världen desto mer gillar jag Sverige.

Jag vill inte säga tvärtom.

Vad har det med denna sak att göra, och vad har det med någon sak att göra egentligen?

Ska vi vara nöjda med horder av vildar våldför sig på en hel förort för att du varit i värdelösa länder?

Jag har också varit i värdelösa länder, jag gillar inte stenkastande ungdomar för det. Med eller utan konstgräsplan.
 

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Superfast
Var väl det jag visste, att Anders Eklund var från Somalia.

När skickas han hem?

Om du tänker igenom det påståendet så menar du samma sak som de som vill skicka hem invandrare som begår brott:va

När man sett dessa nysvenskgäng vill jag helt enkelt bara bli av med dem. Tror majoriteten av de skötsamma invandrarna håller med på den punkten.

Vad kan man göra? Någon som har en vettig ide?
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det ska bli gött när frugan och jag bestämmer oss för att flytta till Sverige.
Jag räknar kallt med att hon tilldelas svenskt medborgarskap, pizzeria och en knippe bidrag så fort vi kliver över gränsen...
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det ska bli gött när frugan och jag bestämmer oss för att flytta till Sverige.
Jag räknar kallt med att hon tilldelas svenskt medborgarskap, pizzeria och en knippe bidrag så fort vi kliver över gränsen...

Ja varför skulle du bli särbehandlad för? :D
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Det ska bli gött när frugan och jag bestämmer oss för att flytta till Sverige.
Jag räknar kallt med att hon tilldelas svenskt medborgarskap, pizzeria och en knippe bidrag så fort vi kliver över gränsen...

Flytta till Sverige? Bor ni inte i världens bästa land?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Eller, i det här fallet, somalierna.

:rofl
Skönt med öppenhet, då menar jag öppenhet i det man säger alltså. :tummenupp

Som killen i tråden som skrev världens längsta inlägg om hur synd det är om honom som är stackars diskriinerad iranier, och avslutar med att somalier är världens värsta folkslag. :lol
 

tr3ge

Medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
västerås
Hoj
Honda CBR 600 F-sport -01
" oh yes, oh yes! You´re gonne get it. yes, Naughty little boys" :näsblod

Bara jag som blir mörkrädd? :kr4markudden
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
" oh yes, oh yes! You´re gonne get it. yes, Naughty little boys" :näsblod

Bara jag som blir mörkrädd? :kr4markudden

Håller med, rösten låter lite skum faktiskt. Att ligisterna får stryk är fantastiskt kul dock. :banana

Mer sådant, mindre heart and minds eller vad velour-talesättet nu var.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Flytta till Sverige? Bor ni inte i världens bästa land?

Jo, men när det blir aveldags så tänker vi givetvis avnjuta mamma/pappaledighet, fri sjukvård, barnaledighet, subventionerat dagis, gratis skolgång osv, osv.

Jag och ungarna har givetvis dubbla medborgarskap så vi kan flytta tillbaka igen när de är klara med plugget... :D
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
fan vad man blir arg!!!
är invandrare själv men så arg jag blir av att se detta så förstår jag hur förbannad en svensk blir. har blivit väldigt irrterad av att många disskuterar detta på sh.com men det är enbart för att jag som invandrare (från iran) oftast får ta smällen av alla dessa idioters handlingar.
Jag är en sådan människa att gör/ger nån nåt till mig så vill jag gottgöra dem/den dubbelt tillbaks. Så blir jag välbehandlad av nån så betyder det mycket för mig och jag vill gärna göra bättre ifrån mig för att det ska bli ännu bättre. Men blir jag illa behandlad fast än jag försöker så känns det som det inte spelar nån roll. Många ggr har jag funderat på att skita i allt och fucka upp för alla andra precis som jag får ha det, då får jag det lite bättre, men tyvärr är jag uppfostrad på ett sätt så nåt i mig säger stop.
Men det är jag och vissa jävla idioter tänker tyvärr inte så, utan det kvittar.

Hur jag än vänder och vrider på det kommer jag inte på en bra lösning eller förklaring. Svårt när man är både "svensk" men även invandrare från början, jag förstår er, men förstår även vissa invandrare. men vissa är fan helt pantade i huvudet, går liksom inte att hjälpa. vad ska man göra åt dem? kasta ut personen helt enkelt från landet tillbaka till sitt skitland där de är offren. Men tycker inte familjen ska bli drabbad, utan enbart personen själv, han ska utvisas på livstid från sverige. För ibland är det inte familjens fel att ungen är helt fuckad. Finns även svenska förlädrar som har flera bra barn men en jävel som inte går att få ordning på oavsett vad. Att avisa just den personen från landet visar även de andra runtomkring att detta händer även dig ifall du inte sköter dig, för svenska straff är ingenting oftast med vad de fått stå ut med i hemlandet eller liknande och kostar bara staten en massa pengar.

Fler invandrare inser hur det kan gå och sköter sig ännu bättre för att inte förknippas med dessa problem personer och få åka hem.
Och då förändras svenskars syn på invandrare när det finns så många som sköter sig, gynnar alla både vi invandrare som sköter oss, men idag blir ändå fel behandlade och de svenskar som egentligen inte har nåt emot invandrare men på grund av svenska politikerna som inte gör nåt och dessa svenskar inte vill ta det i egna händer och sätta sina liv på spel.

Sedan somalier vill jag inte ens kommentera, men värre folkslag har man inte stött på. Skicka hem en somalier som inte sköter sig till det helvete de har som land ska ni få se på andra bullar.

är trött o borde sova, har inte varit min dag idag......massor har gått åt helvete. så orkar inte gå igenom texten riktigt noga för jag är lite stressad till sängen.

Jag förstår din frustration. Det är en komplex fråga. Viktigt att inte klumpa ihop för mycket och att ämnet får debatteras och luftas både i media och i den politiska debatten.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag förstår din frustration. Det är en komplex fråga. Viktigt att inte klumpa ihop för mycket och att ämnet får debatteras och luftas både i media och i den politiska debatten.

Oj trillade polletten ner nu, eller rättare sagt du och Markus gör allt för att försöka få mig att tappa humöret och servera er det ni vill. Detta var 2008, det är snart 2015......7år sen (var 22år när inlägget skrevs), men ni har väl inget att komma med i SD tråden så ni gör desperata försök att tysta ner alla som inte håller med er.

Och en sak till, är 30år utbildat mig vidare och jobbar som rådgivare på ett finansbolag så dina låga kommentarer i sann SD jargong du slänger ur dig om mitt tidigare yrke som frisör biter inte.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Oj trillade polletten ner nu, eller rättare sagt du och Markus gör allt för att försöka få mig att tappa humöret och servera er det ni vill. Detta var 2008, det är snart 2015......7år sen (var 22år när inlägget skrevs), men ni har väl inget att komma med i SD tråden så ni gör desperata försök att tysta ner alla som inte håller med er.

Och en sak till, är 30år utbildat mig vidare och jobbar som rådgivare på ett finansbolag så dina låga kommentarer i sann SD jargong du slänger ur dig om mitt tidigare yrke som frisör biter inte.

Varför så arg? Ok, du har helt bytt inställning på sex år. Lite konstigt kanske - men ok. För sex år sedan var du förövrigt 24år och hade varit myndig i sex år.

Angående frisörbilden så var det förstås ett skämt. Jag trodde det var det du gjorde när du postade en film på nån nördig galning och skrev att det var en typisk SD-väljare. Skämtade alltså. Men det kanske var att "komma med något i SD-tråden". Förresten tycker jag nog att man får tåla om man får betalt med egen medicin. En gnutta humor brukar hjälpa också för att inte bli kränkt så lätt.

Det var ingen annan som postade någon nidbild mot någon annan innan du började. Alla skötte debatten rent och snyggt och försökte lägga fram sina åsikter. Från båda håll. Kanske dags för en liten självrannsakan? Både vad gäller vad du står för och hur du debatterar. Sen kan du gärna förklara hur Markus eller jag "desperat försöker tysta ner någon". För det tycker jag var ett väldigt märkligt påstående.

så dina låga kommentarer i sann SD jargong

Jag skrev exakt som du men då är det "låga kommentarer i sann SD-jargong"? Tror det saknas en rejäl portion självkritik.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Varför så arg? Ok, du har helt bytt inställning på sex år. Lite konstigt kanske - men ok. För sex år sedan var du förövrigt 24år och hade varit myndig i sex år.

Angående frisörbilden så var det förstås ett skämt. Jag trodde det var det du gjorde när du postade en film på nån nördig galning och skrev att det var en typisk SD-väljare. Skämtade alltså. Men det kanske var att "komma med något i SD-tråden". Förresten tycker jag nog att man får tåla om man får betalt med egen medicin. En gnutta humor brukar hjälpa också för att inte bli kränkt så lätt.

Det var ingen annan som postade någon nidbild mot någon annan innan du började. Alla skötte debatten rent och snyggt och försökte lägga fram sina åsikter. Från båda håll. Kanske dags för en liten självrannsakan? Både vad gäller vad du står för och hur du debatterar. Sen kan du gärna förklara hur Markus eller jag "desperat försöker tysta ner någon". För det tycker jag var ett väldigt märkligt påstående.

Arg? Hur får du till det till att jag är arg?

Så du menar att bumpa upp en tråd från 2008 bara var ett sammanträffande just i detta tillfälle när du och Markus inte fick nån respons från mig?

22, 23, 24 mydig eller ej, bara för det är lagstadgad att man räknas som vuxen vid en viss ålder innebär inte att man per automatik blir mogen, erfaren eller liknande bara för lagen satt en siffra på det.

Men att märka ord, skriva mellan raderna döljer inte det ni försöker göra.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Arg? Hur får du till det till att jag är arg?

Så du menar att bumpa upp en tråd från 2008 bara var ett sammanträffande just i detta tillfälle när du och Markus inte fick nån respons från mig?

22, 23, 24 mydig eller ej, bara för det är lagstadgad att man räknas som vuxen vid en viss ålder innebär inte att man per automatik blir mogen, erfaren eller liknande bara för lagen satt en siffra på det.

Men att märka ord, skriva mellan raderna döljer inte det ni försöker göra.


Det lät upprört. Skitsamma. Hur som helst så kastar du klippblock inne i ett glashus både vad gäller dina/andras åsikter och vad gäller uppträdande.

Var har vi märkt ord och vad är det vi försöker dölja? Och vad är det för respons vi vill ha? Var du ens medverkande i SD-tråden innan du postade en film på en nörd som du kallade SD-anhängare? Varför i hela friden skulle jag eller Markus vilja ha respons från just dig? Jag har inte sett dig på SH på säkert tre-fyra år. Har visserligen inte varit så aktiv själv. Jag har faktiskt verkligen ingen aning om vad du pratar om just nu.

Angående att SD-väljare är misslyckade så kommer jag faktiskt bara på tre stycken på rak arm som jag vet har sagt att de kommer rösta SD men jag glömmer säkert en del. Det är förmodligen för att det inte är något folk vågar prata om tack vare bitchiga vänstertomtar som sätter standarden på vad som är rätt att tycka. En är läkare, en är en juriststuderande tjej och en är en väldigt framgångsrik (muslimsk) företagare.

Men kan inte du förklara då istället varför det är fel med SD istället för att posta youtubefilmer? Det hade helt ärligt varit väldigt intressant då jag tycker de gör fel om de får dig att känna dig "träffad". 7% av utrikes födda män röstar ju SD.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top