Triumph Thruxton-tråden.

Gick med
22 Dec 2004
Ort
Skultuna
Hoj
Thruxton -04
Hahaha ja på en Thrux skulle man snarare använda förstärkare. :tummenupp

i ren iver kommer jag nog "råka" skicka iväg en inköpslista till nccr.se
får bli en julklapp till mig själv.
 

bgojan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2008, Triumph Thruxton EFI Jet Black
Tänkte väl att det var Maundspeed:) - av dom jag sett hittills så ger det klart snyggast intryck. Fast nu skall jag försöka mig på bobbad bakskärm och lukaslyse som jag tidigare beskrivit. Precis på väg ner i garaget för att sätta igång med BJN's gamla skärm!
Delmoment 1 klart! BJN's gamla skärm mallad, tillkapad och slipad. Nästa steg blir lackning och montering. Lite pilligt att få till linjerna (tejpa med pinstripetejp) och se till att dom blev exakt lika på båda sidor. Sen kapa med skärtrissa på Dremeln. Tycker nog att resultatet blev rätt bra. Mer bilder kommer när lackjobbet är klart och skärmen monterad med Lucaslyset.
2014-12-06 14.00.43.jpg
2014-12-15 19.21.41.jpg
2014-12-15 19.21.55.jpg
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Om det där nu är sant så har de uppenbarligen kikat på vilka moddar som folk gör. Kylaren var dock gräslig och det var en anledning till att luftkyldmotor stod med i min kravmatris.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Om det där nu är sant så har de uppenbarligen kikat på vilka moddar som folk gör. Kylaren var dock gräslig och det var en anledning till att luftkyldmotor stod med i min kravmatris.
Är den så mycket gräsligare än oljekylet då?
Funderar fortfarande på oil-in-frame modden.. borde vara en bit pannkaka för en licenssvetsare. (Och nej jag gör inte nipplarna i diskbänk!) :D
 

Alikzus

Twin Power Ranger
Gick med
21 Sep 2003
Ort
Hemma i Falkenberg efter 13 år i Stockholm
Hoj
Ryath - 2013 Triumph Thruxton 900 EFI (Brooklands Green)
Oljekylaren är inte vacker den heller och den är ju rejält stor, men vattenkylaren på de där bilderna var enorm och ser väldigt påbultad ut (det betyder ju inte att en eventuell produktionsmodell kommer ha en bättre design).
 

Hasse D

Medlem
Gick med
14 May 2012
Ort
Fjällbacka-på landet...
Hoj
2005, Triumph T100
Nä, dom här hojarna är ju redan färdigbyggda! Och jag har också "byggt" färdigt..blir bara lite för ögat!

Hej Erich
Jag tror inte på att du har slutat bygga. Jag har sett och uppskattad prov på din kunskap. Det vore bortkastat att inte gå vidare. Det finns en Meriden Bonnie 750 T140 till salu i Borås till hyfsade pengar. Om inte du så kan ju vi i tråden skramla samman så får du bygga om den och sen auktionerar vi ut den och får igen våra pengar med bättre ränta än vad bankerna ger!? Jag övervägde ett tag att spara i Rubel som om man litar på Putin borde förränta sig bra men jag satsar hellre på dig.
Hasse D
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Hej Erich
Jag tror inte på att du har slutat bygga. Jag har sett och uppskattad prov på din kunskap. Det vore bortkastat att inte gå vidare. Det finns en Meriden Bonnie 750 T140 till salu i Borås till hyfsade pengar. Om inte du så kan ju vi i tråden skramla samman så får du bygga om den och sen auktionerar vi ut den och får igen våra pengar med bättre ränta än vad bankerna ger!? Jag övervägde ett tag att spara i Rubel som om man litar på Putin borde förränta sig bra men jag satsar hellre på dig.
Hasse D

Stort tack för dina vänliga ord, Hasse D..men här är det färdigbyggt..just nu kretsar det mesta kring min och min familjs hälsa o välbefinnande!
Ha en GOD JUL!!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
För den trimsugne finns ett par FCR41:eek:r till salu här till ett bra pris..säljare är tysklands bäste och seriösaste twintrimmare med mycket erfarenhet av våra hojar..http://www.thruxton-forum.de/forum/viewtopic.php?f=7&p=261463#p261463
Jag är ju i trimmartagen fast med en helt annan maskin.. har du koll på nån som påläggsvetsar och slipar kammar i svedala eller åtminstone europa, Erich?
Stig i axvall hade inga profiler till min hoj och tyckte xs750 var för ovanlig för att lägga tid på att ta fram en..
Web cams kan göra jobbet men det hade varit skönt med ett alternativ närmre än kalifornien..
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top