Triumph Thruxton-tråden.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Jag lyckades rulla igenom besiktningen hos Opus med mina Raask minizoom utan db killer. Men jag pluttrade bara in och snög ut :hihi Men det var nog en dos tur med också :hihi

Lämna några bud på smågodiset i mitt förra inlägg om det är nått ni vill ha.
Annars åker det nog med vid inbytet.

Suger för hårt i grusåkartarmen för att jag ska klara att hålla emot längre.
Var inne på att göra min Thruxton till en Scrambler, Men det plockar på i pengar för att få ihop en tung grussprättare...
Så det får nog bli en orange historia istället.

Nä, nä, nä du menar väl inte att du byter bort din snygga traja mot en KTM? Lycklig den som får köpa din fina hoj. Inget av lösgodiset är aktuellt för mig men om jag haft en 2008 eller senare så.
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Gör en liten koll av vad ni har för prylar i garagen.

Ska jag bygga grussprättare av den lilla röda så är det kanske någon som har följande?

-Uppdraget avgassystem (INTE scramblerns original!)
-Fotpinnarnas montage för Bonneville eller Scramblern.
-Cross styre modell old school. (tyvärr inte 22mm på -09:eek:rna och framåt...)
-Lyse modell mindre. Som Scramblern.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
The 2013 Triumph Thruxton Lake Vättern Tour

Uppdatering:

Nu finns som mest 10 intresserade av en och samma helg. Helgen 29-30 juni.
http://doodle.com/vuvz3tr595yqb55v

Givetvis tråkigt att inte hitta en helg där alla intresserade kan men om inte det går så är det väl närmast till hands att välja helgen då flest kan. Kanske dags att spika helg och börja beställa rum. Rocksjön är inte självskrivet som övernattningsställe men det är ett bra ställe.
De har visserligen höjt priserna rätt rejält sen sist men när jag kollade runt lite så blir ingen hotellstandard billigare någon annanstans. Den som vill kan komma undan med några hundringar lägre pris om man väljer vandrarhemsstandard.

http://www.rocksjon.se/vandrarhem/priser.html

Förra året provade vi först att alla anmälde intresse till mig och jag bokade för alla. Det var ingen bra idé för då blir vi betraktade som grupp och då gäller helt andra avbokningsregler än för enskilda. Bokar vi var och en så går det att avboka ända fram till kl 16 dagen innan ankomst. I och med det kan man ju ta det säkra före det osäkra och boka i god tid. Det har aldrig varit några problem att få rum tidigare men vi börjar bli riktigt många nu.

Mitt förslag är alltså att vi kör 29-30 juni (kolliderar inte med Vätternrundan på cykel) då flest kan. Vi kan ju alltid hoppas att HojIrene fått ändrade planer och nu kan även denna helg. Jag föreslår också att vi även i år övernattar på Rocksjön hotell/vandrarhem samt att vi möts kl 13 i Askersund. Övrig samkörning får ske efter överenskommelse med de som kommer från samma håll.

Nu är ordet fritt och anmälningstiden är inte slut så det är bara att haka på för den som är intresserad. 1014 t.ex., då bör väl din aluminiumräser vara intrimmad och körklar?

EDIT: Det mesta av det här har redan TMax500 skrivit i ett tidigare inlägg. Jag bara uppdaterar så att ni slipper att leta bakåt i inläggen.
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Gör en liten koll av vad ni har för prylar i garagen.

Ska jag bygga grussprättare av den lilla röda så är det kanske någon som har följande?

-Uppdraget avgassystem (INTE scramblerns original!)
-Fotpinnarnas montage för Bonneville eller Scramblern.
-Cross styre modell old school. (tyvärr inte 22mm på -09:eek:rna och framåt...)
-Lyse modell mindre. Som Scramblern.

Låter som du har tänkt i nya banor och det är en kul tanke tycker jag det låter som. Hoppas du får till det och kan visa upp här.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Uppdatering:
Nu finns som mest 10 intresserade av en och samma helg. Helgen 29-30 juni.
http://doodle.com/vuvz3tr595yqb55v....................
Bra med en uppdatering och en påminnelse, BJN. Jag ringer i morgon och bokar in mig i ett enkelrum. Skall bli skoj!!

Har ju inte kört Vättern Runt på ett helt år... :)
 
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bra med en uppdatering och en påminnelse, BJN. Jag ringer i morgon och bokar in mig i ett enkelrum. Skall bli skoj!!

Har ju inte kört Vättern Runt på ett helt år... :)

Samma här på allt! :) Har ju heller inte kört där på ett år men denna sommar får det bli två rundor. En med Thruxton och en med SV1000.

Det vore bra om ni andra allt eftersom ni bokar meddelar här i tråden så att vi som ska med får en mer slutgiltig koll på hur många som kommer.

Det är sådana här bilder vi vill se när vi stannar.
 

Bifogat

  • DSCN0064.jpg
    DSCN0064.jpg
    246.2 KB · Visningar: 84

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
The 2013 Triumph Thruxton Lake Vättern Tour

Nu har jag bokat övernattning på Rocksjön 29-30/6! De hade ett 20-tal platser kvar i rummen (hotelldelen) och 15-20 platser i vandrarhemsdelen. Och eftersom vi är c:a 10 pers så skall man nog inte vänta alltför länge med att boka. Såvida men inte vill sova på p-platsen i en sovsäck tillsammans med 10 trajjor... (kanske inte så dum idé i alla fall? :))

Det är ju ofarligt att boka. Den som eventuellt skulle få förhinder och inte kan åka med kan avboka så sent som 28/6 kl. 16.00.

"Avbokningsregler
Senast kl. 16.00 dagen före ankomst. Senare avbokning debiteras med 1:a nattens logikostnad."
 
Last edited:

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Om allt faller på plats för mig sluter jag upp vid Tiveds kyrka. Vi får höras på tfon (BJN) vilken tid som blir lämplig.
Allt under förutsättning att ni kör samma väg, annars får vi höras av tidigare för att bestämma annan plats. Hoppas vädret blir bra!!
 

XTrem

Trevlig jävel
Gick med
7 Aug 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Triumph Thruxton -09 Suzuki GS1000G -81
Har svårt att hitta uppdraget avgassystem till rimlig peng.

Britalian tar 9´kr för rör enligt bilden.

Nya fotpinnsfästen är säkert en tusing styck.
Sen behöver man garanterat stiffare fjädrar till gaffeln. ligger kring 2-2,5´kr
Däck... 1´kr styck
Blir några kronor för att enkelt få ihop sig en jättetung men frän bike :)
 

Bifogat

  • 993_2.jpg
    993_2.jpg
    21.9 KB · Visningar: 77
Last edited:

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Har svårt att hitta uppdraget avgassystem till rimlig peng.

Britalian tar 9´kr för rör enligt bilden.

Nya fotpinnsfästen är säkert en tusing styck.
Sen behöver man garanterat stiffare fjädrar till gaffeln. ligger kring 2-2,5´kr
Däck... 1´kr styck
Blir några kronor för att enkelt få ihop sig en jättetung men frän bike :)

Hojen på bilden är riktigt frän å avgaseriet är snyggt men dyrt.

Ja, nu har du lite att fundera över.:D Antingen sälja och köpa en Kåtte eller bygga något snyggt, unikt och redan kultförklarat men som inte kommer att bli riktigt lika bra. Trots rätt stora investeringar.

När du ändå är lite inne på tanken är det ju synd att det inte finns några Thruxton att köpa för lite pengar. Då skulle du ju sålt din fina hoj till någon som faktiskt betalar vad den är värd och sen köpt en betydligt billigare Thruxton och gjort grusmodifieringarna på. Penganeutralt så att säga.

Thruxton som grussprättare är häftigt (och snyggt) om än inte optimalt. Vad vet jag som hatar gruskorn på asfalten! :)
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Nu har jag bokat övernattning på Rocksjön 29-30/6! De hade ett 20-tal platser kvar i rummen (hotelldelen) och 15-20 platser i vandrarhemsdelen. Och eftersom vi är c:a 10 pers så skall man nog inte vänta alltför länge med att boka. Såvida men inte vill sova på p-platsen i en sovsäck tillsammans med 10 trajjor... (kanske inte så dum idé i alla fall? :))

Det är ju ofarligt att boka. Den som eventuellt skulle få förhinder och inte kan åka med kan avboka så sent som 28/6 kl. 16.00.

"Avbokningsregler
Senast kl. 16.00 dagen före ankomst. Senare avbokning debiteras med 1:a nattens logikostnad."

Ja det är ju gott att veta att du har tak över huvudet TMax. För mig gick det inte lika lätt. Försökte boka på hemsidan. "Nä hä du,man kan inte bara boka från lördag till söndag. Du måste boka fredag till söndag."

Då ringde jag. Fast när han fattade att jag tillhörde det fruktade motorcykelgänget som brukar bevista och slå sönder deras hotell en gång om året så drog han öronen åt sig och sa att det vara fel på datorn idag.:D Ring i morgon så får vi se.

Hoppas att ni andra har bättre tur och säg inte att ni tillhör det fruktade motorcykelgänget.-:D

Jag får väl bygga ett tält från hojen och sova på parkeringen.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Om allt faller på plats för mig sluter jag upp vid Tiveds kyrka. Vi får höras på tfon (BJN) vilken tid som blir lämplig.
Allt under förutsättning att ni kör samma väg, annars får vi höras av tidigare för att bestämma annan plats. Hoppas vädret blir bra!!

Tiveds kyrka tror jag blir bra även i år. Fast det vill jag inte ta beslut om utan att fråga TMax500. Han är en stigfinnare utan dess like å finns det en väg med kurvor så hittar TMax den. Å sen han slutat att hitta en massa grusvägar åt oss är han så nära Gud man kan komma!
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Inga problem bara jag får reda på vägvalet i tid så går det nog att hitta en mötesplats..i annat fall så finns ju alltid Askersund.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Inga problem bara jag får reda på vägvalet i tid så går det nog att hitta en mötesplats..i annat fall så finns ju alltid Askersund.

Nja Askersund det är ju då vi ska möta norrlänningarna. Det är för sent att möta dig. Tived, annars får vi hitta en tidigare mötesplats. Fast Tived är troligt.

Hoppas det inte blir regn för då ser vi nog inte dig Thruxtonerich. :)
 

thruxtonerich

Sporthojsnörd
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Vaggeryd
Hoj
Triumph Thruxton 2004 904 cc, SÅLD. Triumph Street Triple 675 - 2010
Regn är inte mitt favoväder och då kommer jag inte, men kanske det kan bli till Jönköping på frukost!!
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
avgasreningen är borttagen:) vad menar du med det, kan man inte mäta rätt då?? eller vad menas?? den står ju på motorbolaget i Linköping och det är Mattias där som kan de här hojarna utan och innan som menar med den, kännas som att om någon ska hitta felet så är det ju han:) får hoppas de löser det, för på fredag ska hon hem. börjar få abstinens:p

Såg inte din kommentar förrän nu. Jag har ingen bild på det, men det ska som sagt ge några extra hästar. Det är borttaget på min. Jag har ingen bild på det, men det är en slang och lite annan skit. Jag har hört att det har med reningen att göra i alla fall, men det kan vara så att jag har fel och att det är något man helt enkelt tar bort när man installerar sportluftfilter.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Såg inte din kommentar förrän nu. Jag har ingen bild på det, men det ska som sagt ge några extra hästar. Det är borttaget på min. Jag har ingen bild på det, men det är en slang och lite annan skit. Jag har hört att det har med reningen att göra i alla fall, men det kan vara så att jag har fel och att det är något man helt enkelt tar bort när man installerar sportluftfilter.

Sais puttar såvitt jag förstått det in avgaser i luftboxen.. den var redan borta på min hoj när jag köpte den.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Då har även jag bokat boende för Vätternrundan! Håller tummarna för att ungen skärper till sig och slutar skrika hela nätterna igenom.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bokning av rum Vätternrundan

En sak vi måste tänka på är att incheckning ska ske innan kl 18. Inte säkert vi hinner dit till 18. Lösningen är att förvarna om detta och uppge kontonummer till dem. Då lägger de ut nyckelkortet i ett låst skåp som man får en kod till. Det går utmärkt att de lägger alla korten i ett skåp t.ex. mitt, Björn Strömberg, men var och en måste meddela receptionen innan och uppge sitt kontonummer som de kan dra kostnaden från.

Vi körde samma grej förra året och det fungerade bra.

EDIT: Även jag har alltså lyckats beställa rum nu.

EDIT2: Fick precis mailet med bekräftelse från Rocksjön. Nu lägger de ut mitt kort i ett skåp som jag fått en kod till.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top