Triumph Thruxton-tråden.

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
OFF TOPIC: Nu har jag köpt en trajja till! En Sprint ST från 2002/2003 (varierande uppgifter...) med 2200 mil på mätaren. 100 Nm vid 5100 rpm, 120 hästar. Det du, BJN, nu kan jag utmana din SV! :)

Vet inte varför jag berättar det här, men det glädjer väl alltid någon? (förutom mig själv, då) :)
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
OFF TOPIC: Nu har jag köpt en trajja till! En Sprint ST från 2002/2003 (varierande uppgifter...) med 2200 mil på mätaren. 100 Nm vid 5100 rpm, 120 hästar. Det du, BJN, nu kan jag utmana din SV! :)

Vet inte varför jag berättar det här, men det glädjer väl alltid någon? (förutom mig själv, då) :)

Grattis, hur vore det med en bild på nykomlingen
 

LilleTommy

Min hoj är en sporthoj va?
Gick med
15 Feb 2008
Ort
Bollebygd
Hoj
Triumph Bonneville T100, Triumph Sprint ST, Husqvarna 256A
OFF TOPIC: Nu har jag köpt en trajja till! En Sprint ST från 2002/2003 (varierande uppgifter...) med 2200 mil på mätaren. 100 Nm vid 5100 rpm, 120 hästar. Det du, BJN, nu kan jag utmana din SV! :)

Vet inte varför jag berättar det här, men det glädjer väl alltid någon? (förutom mig själv, då) :)


Sån har jag med!:krama
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Begränsad upplaga 20st. exemplar.
Förhandsbeställning 150 000:-

Men så vackert !

The rebirth transforms the bike. It handles like its on rails, gone is the pogo of the standard bikes, it tracks excellently and the engine power is up 20% - the torque pull is phenomenal - oh and you can stand it on its front wheel with these brakes.

$(KGrHqN,!rYE88g6WGccBPR58ef,+g~~60_3.jpg

http://www.ebay.co.uk/itm/Type-1-Ca...6966620?pt=UK_Motorcycles&hash=item3cc53a3f5c
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Tack för alla svar! :) Cliponvarianten verkar ju nästan som den lättaste modden inför en långtur. Måste man förlänga kablarna med den varianten? Priset var ju också tilltalande. Vet du om det fortfarande går att köpa?

Nädå, kablar o vajrar passar nätt o jämt, men det stramar lite.. Köpte mina förrförra året, du får väl maila/ringa raask o fråga? M v h


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?kgzmyk
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
OFF TOPIC: Nu har jag köpt en trajja till! En Sprint ST från 2002/2003 (varierande uppgifter...) med 2200 mil på mätaren. 100 Nm vid 5100 rpm, 120 hästar. Det du, BJN, nu kan jag utmana din SV! :)

Vet inte varför jag berättar det här, men det glädjer väl alltid någon? (förutom mig själv, då) :)

Klart du ska berätta! Säkert en kanonhoj och jag blir säkert motsagd nu men det där är fullt tillräckliga effektsiffror. Mer behöver man inte.

Motsvarar ganska väl vad SV1000 har och jag sitter då inte och önskar 50 kusar till när jag är ute och kör. Fast då kör ju jag mest på krokiga 70-vägar.
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Håller med! Otroligt vacker men en sån kan man ju inte köpa. Vad ska jag göra med den annat än att köra.Hur jag än skulle modda så blir det ju inte bättre!

Gillar den här texten :tummenupp

The rebirth transforms the bike. It handles like its on rails, gone is the pogo of the standard bikes, it tracks excellently and the engine power is up 20% - the torque pull is phenomenal - oh and you can stand it on its front wheel with these brakes.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Gillar den här texten :tummenupp

The rebirth transforms the bike. It handles like its on rails, gone is the pogo of the standard bikes, it tracks excellently and the engine power is up 20% - the torque pull is phenomenal - oh and you can stand it on its front wheel with these brakes.

Ja, vad mer kan man önska sig. Den här ligger allt högre upp på listan än vad Norton gör just nu.
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Bohusturen till helgen

Alla prognoser jag har tittat på visar på mindre risk för regn på söndag än på lördag. Vi sa preliminärt lördag men hur många kan tänka sig söndag istället om prognosen står sig. Jag kan!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Alla prognoser jag har tittat på visar på mindre risk för regn på söndag än på lördag. Vi sa preliminärt lördag men hur många kan tänka sig söndag istället om prognosen står sig. Jag kan!
Tid? (11.00? Det är lite väl svalt om man startar för tidigt på morgonen...)
Samling på din uppfart - eller någon annanstans?

EDIT: ehhhh... det ok med söndag, glömde jag skriva.
 
Last edited:

teargaz

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2007, Triumph Bonneville
Begränsad upplaga 20st. exemplar.
Förhandsbeställning 150 000:-

Men så vackert !

The rebirth transforms the bike. It handles like its on rails, gone is the pogo of the standard bikes, it tracks excellently and the engine power is up 20% - the torque pull is phenomenal - oh and you can stand it on its front wheel with these brakes.

View attachment 360834

http://www.ebay.co.uk/itm/Type-1-Ca...6966620?pt=UK_Motorcycles&hash=item3cc53a3f5c

Kan det stämma att den har 6 växlar?
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Tid? (11.00? Det är lite väl svalt om man startar för tidigt på morgonen...)
Samling på din uppfart - eller någon annanstans?

Ja, tiden 11.00 blir väl bra och det är ju bara 600 m från vägen till min uppfart så det kan vi väl säga. Sen är frågan då om det blir lördag eller söndag. Söndag har enligt prognosen fortfarande bäst väderutsikter.
 

Middleton

Medlem
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2006, Triumph Thruxton
Tack, misstänkte att jag skulle hitta en tacksam publik här...

Egentligen är han mest intresserad av att fota fåglar (jättemärkligt) men jag lyckades övertyga honom till att prova ett annat motiv... :tummenupp

Finns tiden och det är rätt folk så går det kanske att lura ut honom igen (i Stockholm).
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Kan det stämma att den har 6 växlar?

Jättesvårt att tro. Att gå från 4 till 5 växlar var ju en hyfsat vanlig modd på gamla Bonneville men att man skulle gå från 5 till 6 på Thruxton???? Tror mer på tyrkfel!

Tack, misstänkte att jag skulle hitta en tacksam publik här...

Egentligen är han mest intresserad av att fota fåglar (jättemärkligt) men jag lyckades övertyga honom till att prova ett annat motiv... :tummenupp

Finns tiden och det är rätt folk så går det kanske att lura ut honom igen (i Stockholm).

Om vi hittar någon med en Thunderbird som hänger med så blir det alltså lätt att lura ut honom!:)

Jag känner två riktigt duktiga fotografer och de har lärt mig lite. Problemet är bara att jag inte tillämpar kunskapen. En enkel regel som de båda är överens om är att om solen är framme och det är för ljust så blir det aldrig några bra bilder. Fast det är ju helst då vi kör hoj. Vi får börja köra mer i mulet väder och på sena sommarkvällar eller väldigt tidig gryning. Då blir ljuset rätt.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så fick jag chansen att köra thruxton till jobbet, bilen pajade igår kväll, fick ladda batteriet på hojen o ge mig iväg runt 9.. 30 mil inkl en skön tur över halden, blågröna vägen, upp till askim.
Visste att det fanns ett nyttofordon gömt under den sexiga ytan :D


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?5cmd2v
 

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Så fick jag chansen att köra thruxton till jobbet, bilen pajade igår kväll, fick ladda batteriet på hojen o ge mig iväg runt 9.. 30 mil inkl en skön tur över halden, blågröna vägen, upp till askim.
Visste att det fanns ett nyttofordon gömt under den sexiga ytan :D


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?5cmd2v

Bra! Å på söndag vill vi se dig gajda oss rätt på "bagsia" av Bullaresjön!:D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top