Triumph Street Triple-tråden

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag hade en -13 när den var ny modell och under några år framåt. De har varit på marknaden i 8 år nu, jag har inte upplevt eller hört om några fel. En recall fanns skruvar som höll fast en plastbit på styrhuvudet, men det är ju väldigt enkelt att kolla själv om skruvarna är åtdragna.

Om jag skulle köpt en 675 som banhoj så skulle jag försökt hitta en tidig R. Ingen ABS, och vettiga fjädringskomponenter. Priset brukar vara bra på hojarna utan ABS.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Hade en 675R 2013 som jag körde lite SMC Sport med, funkade fint.
Har clipon, båt mm som passar 2013-16 om du eller någon annan är intresserad.
 

illefe

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2020
Ort
Malmö
Hoj
Sv650
Har en 2015 R och precis monterat SC project conic S1 slip on. Tycker det låter lite väl mycket. Någon som vill byta sin Arrow slip on mot denna? Har kört Max 2 timmar med den.

DM isf :)
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
Har en 2015 R och precis monterat SC project conic S1 slip on. Tycker det låter lite väl mycket. Någon som vill byta sin Arrow slip on mot denna? Har kört Max 2 timmar med den.

DM isf :)
Om du kontaktar sc project via mail så kan dom erbjuda en tystare db-killer som tar ned ljudnivån till en bra nivå. Har för mig att dom kallar den closed. Jag har tinnitus och hade problem med standard ljudet.
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Skulle behöva en tankpad och ett displayskydd till instrumentpanelen. Är det nåt den lokala trajjahandlaren handlaren har på hyllan tro, eller ska man beställa det på nätet?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Skulle behöva en tankpad och ett displayskydd till instrumentpanelen. Är det nåt den lokala trajjahandlaren handlaren har på hyllan tro, eller ska man beställa det på nätet?
Triumphs tankpad är bra, och med vettigt pris, om du menar tankpad uppe på tanken. Till sidorna finns inte original.

Skärmskydd är snordyrt i Sverige. Speedo Angels i UK är de bästa jag hittat, till bra pris också.
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Triumphs tankpad är bra, och med vettigt pris, om du menar tankpad uppe på tanken. Till sidorna finns inte original.

Skärmskydd är snordyrt i Sverige. Speedo Angels i UK är de bästa jag hittat, till bra pris också.
Ja precis jag menade ett sånt gummiaktigt som sitter mitt på tanken, har satt stomp på sidorna. Har jonte en sån pad hemma tro? Kanske är beställningsvara. Ok kanon, ska kika där på displayskydd.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ja precis jag menade ett sånt gummiaktigt som sitter mitt på tanken, har satt stomp på sidorna. Har jonte en sån pad hemma tro? Kanske är beställningsvara. Ok kanon, ska kika där på displayskydd.
Kolla med Je68, om de inte har hemma brukar de vara snabba på att få hem.
 

Davidd

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2021
Hoj
Cbr 1100-98
Kolla med Je68, om de inte har hemma brukar de vara snabba på att få hem.
Japp var inne om för en stund sen, fanns inte på hyllan men han skulle ta hem. Ang displayskyddet, blir det inte dyrt från uk nu med tanke på brexit?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Japp var inne om för en stund sen, fanns inte på hyllan men han skulle ta hem. Ang displayskyddet, blir det inte dyrt från uk nu med tanke på brexit?
Beställde i februari till min nya hoj, det blev inget extra. Men även med en dryg hundring om det fastnar i tullen är det billigare och bättre kvalisort än något annat jag hittat.
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
Gick upp en kugg till 17 fram på vår 09:a. Nu varvar den lite mindre utan att den blivit slö men mätaren visar inte för mycket längre.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
Det skiljer några få hundra varv i 100 knyck på att gå upp en kugg mot original. Du får nog vänja dig vid att en mindre motor varvar mer.
 
  • Gilla
Reaktioner: pap

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Hej! Jag kommer från en aprilia rsv tuono 1000, bytte ner mig till en street triple rs 2018.
Stör mig på varvtalet vid högre hastigheter. Saknas växlar eller ska man behöva ligga på ca 6 tusen ? Vad jag kan se så är det original drevning.
Lätt att byta drev fram? Ser att växelarmen qs:ern sitter ivägen för bult till kåpan vid drevet fram.
Sett att det finns 17 kugg att slänga på. Verkar vara svårt med mindre drev bak.
Mvh
Jag gick från Rsv1000 till Street triple rx, förstår din känsla men som sagt två helt olika hojar. På aprilian har man rejält med kraft på "alla" varvtal känns det som. Känns även som att Street triple inte är optimerad för högfarts-touring så jag tycker också att den varvar mycket, men 70-110km/h på småvägar med 3an och 4an är fantastisk!
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Jag gick från Rsv1000 till Street triple rx, förstår din känsla men som sagt två helt olika hojar. På aprilian har man rejält med kraft på "alla" varvtal känns det som. Känns även som att Street triple inte är optimerad för högfarts-touring så jag tycker också att den varvar mycket, men 70-110km/h på småvägar med 3an och 4an är fantastisk!
Ja alltså vågar man få upp varvet mot 10k så jävlar händer det ju saker. Tycker den går bra på låga varv också. Klart överraskad över mellanregistret ialf på rs:en jag har.
Men var just varvet vid 110km/h touring.
Bara gilla läget eller hitta annan väg alltså :)
Sugen stt dreva men quickshiftern sitter över kåpan för drevet. Osäker om jag vågar skruva då myclet på den.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Ja alltså vågar man få upp varvet mot 10k så jävlar händer det ju saker. Tycker den går bra på låga varv också. Klart överraskad över mellanregistret ialf på rs:en jag har.
Men var just varvet vid 110km/h touring.
Bara gilla läget eller hitta annan väg alltså :)
Sugen stt dreva men quickshiftern sitter över kåpan för drevet. Osäker om jag vågar skruva då myclet på den.
Bytte framdrev på min 675:a, fast en kugg ner då.
Lossade på växelförararmen (ellevareheter) bara och föste den åt sidan. Bara att trä på igen efter bytet.

Vet inte om 765:an har lika.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
På 765 rs behöver man inte lossa mer än plasten över drevet och skruva lös drevet, tar några minuter att göra.

Testar en kugg ner på min, gjorde en viss skillnad och inte allt för störande varv på motorväg.
 

osisDaniel

Tidsbrist
Gick med
10 Apr 2008
Ort
Enköping
Hoj
00, Sv 650 S
Bytte framdrev på min 675:a, fast en kugg ner då.
Lossade på växelförararmen (ellevareheter) bara och föste den åt sidan. Bara att trä på igen efter bytet.

Vet inte om 765:an har lika.
Quickshiftern tar i ramen ialf, så får bara ut den en bit men aldrig så den släpper från axeln till växellådan.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Quickshiftern tar i ramen ialf, så får bara ut den en bit men aldrig så den släpper från axeln till växellådan.
Men du behöver inte släppa på qs från axeln. Låt den sitta kvar och rör lite på växelföraren då du ska skruva lös plastskyddet så kommer du åt.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top