Triumph Street Triple-tråden

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Tank tredz är det jag varit mest nöjd med hittills. Tror fasen jag testat de flesta varumärken genom åren. Snake skinz är de som jag varit minst nöjd med.

Tredz slets ut snabbast men de åt inte upp stället som stomp har tendens att göra.

De jag har nu fick jag på köpet vid sidan av hojen. Kommer på rak arm inte ihåg vad det var för märke/modell.

Stort tack för alla tips och råd härinne! Hoppas att jag kan återgälda er.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har också provat Tank tredz, Stompgrips och nu Techspec. Här är min ranking:

Tank tredz = slits ut fort, ok grepp, bra klister.
Stompgrips = håller länge, bra(bäst)(för bra?)grepp, bra klister. Tuffa mot skinnstället.
Techspec = mindre grepp, men tillräckligt för mig. Slitage verkar ok, bara haft dem i 750 mil än. Dåligt klister.
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har också provat Tank tredz, Stompgrips och nu Techspec. Här är min ranking:

Tank tredz = slits ut fort, ok grepp, bra klister.
Stompgrips = håller länge, bra(bäst)(för bra?)grepp, bra klister. Tuffa mot skinnstället.
Techspec = mindre grepp, men tillräckligt för mig. Slitage verkar ok, bara haft dem i 750 mil än. Dåligt klister.

Den här gången blev det r&g. Lättapplicerade då det är tre separata dekaler per sida. Klistersidan värmdes med hårtork innan applicering och de verkar sitta som berget. Ganska tjocka vilket underlättade att passa in dem. Strukturen är som grovt sandpapper.

Får se hur de funkar. Annars byter jag nog till stomp, då vet jag att jag kommer sitta fast.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ingen som går i säljtankar och funderar på sporthoj bana/gata? Aprilia Rsv1000 factory - 04a. Byte + pengar, till dig som vill åka sporthoj billigt, även försäkringsmässigt.
Har inte gått in i blocket-träsket än, men får kanske bli så småningom.
:banana :yoparty
https://www.sporthoj.com/annonser/id/9057
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Gällande tankgrepp kan jag meddela att Techspecs tejp är kass om du har den mattgråa färgen, vet inte om den funkar bättre på de blanka färgerna. Jag reklamerade mina tankgrepp, fick nya men de var lika dåliga, lossnar i hörnen snabbt, hur väl jag än rengjorde och spritade tanken först.

Så tog saken i egna händer, slet bort tejpen från greppen och körde Wurth 0,5 mm tunn dubbelhäftande. Nu sitter tankgreppen som de ska.

Första gången jag såg Tech specs marknadsfördes som att vara lätt att plocka bort utan klisterrester. Tror till och med man skulle kunna plocka av och montera tillbaka ett visst antal gånger. Var skeptisk, men eftersom det då var halva priset mot stompgrips testade jag det på två hojar, och tyckte det fungerade bra. Provade dock aldrig att plocka av och återmontera
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Japp det gjorde mina Stompgrips jag hade på min -13 också, visserligen hade den blank och inte matt lack. Det kändes som att klistret på Techspec var lite klent från början.

Har Stompgrips på matt lack, sitter som berget. Hade Tech specs på min SV650 och tyckte det var för dåligt grepp i dem, eller så är det jag som behöver göra knipövningar.
 

Dunet

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2020
Ort
Trångsund
Hoj
2007, Yamaha, XV1900
Hej
Köpte just en original Street triple R från 2010. Söker lite skoj tillbehör till den om det är någon som har.

1. Nytt tändningslås (Skadat efter stöldförsök)
2. Bullrande avgassystem
3. Tail tidy
4. Kåpglas
5. eller har ni nåt annat kul?

MVH
Dunet (Huddinge)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjaba, nu kanske det finns något svar sedan tidigare, men länka gärna ifall ni hittar det.
På 2014-15 modellerna, är det något speciellt mans ska tänka på vid ägande och vid köp, tex något som brukar läcka, som behöver bytas mer frekvent, speciell service som borde vara gjord, saker som faktiskt går sönder eller är dåliga allmänt?
Tack på förhand, all info mottages tacksamt :yoparty
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Tjaba, nu kanske det finns något svar sedan tidigare, men länka gärna ifall ni hittar det.
På 2014-15 modellerna, är det något speciellt mans ska tänka på vid ägande och vid köp, tex något som brukar läcka, som behöver bytas mer frekvent, speciell service som borde vara gjord, saker som faktiskt går sönder eller är dåliga allmänt?
Tack på förhand, all info mottages tacksamt :yoparty

Vid varje 2000 mil ska ventilspel kollas, så ha det i beräkningen om du köper en hoj som har den servicen nära förestående. Bäst är ju att hitta en där det precis är gjort! Men det gäller alla hojar som har ventilspel som ska kollas.

En sak som är bra på att ha koll på är att svingarmslänkaget faktiskt blivit kontrollerat och smort vid varje 2000:de mil. Skulle vilja säga att det är Street Triplens enda fallgrop, men som till dess försvar i princip alltid beror på att smörjningen/rengörningen missats. Vet inte hur det är med reg/rec på de årsmodellerna, var ett problem på tidigare modeller iaf.

Den första konstruktionsmissen är enligt mig att kopplingsvajern löper i princip över instrumenthuset. Det går att dra den lite bättre, men beroende på din längd och körställning kan den vara i vägen för instrumenten.
Den andra konstruktionsmissen är i mitt tycke oljestickan. Som till att börja med är en oljesticka och inte ett siktglas, vilket gör oljekoll jobbigare. Stickan i sig är dessutom svår att läsa av. Men nu är jag petig... :D

Men lilltriplen är fantastisk, driftsäker, bekväm, snygg och har ett chassi som inte är piss någonstans. Riktigt vass hoj, det är därför jag är på min andra. :)
 

jones80

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Alingsås
Hoj
yamaha r1
Jag gå lite i sälj-tanken, jag har redan banhoj dock. En 2016 RX med 900 mil med massa extra grejor. Skicka pm om det låter intresant.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Vid varje 2000 mil ska ventilspel kollas, så ha det i beräkningen om du köper en hoj som har den servicen nära förestående. Bäst är ju att hitta en där det precis är gjort! Men det gäller alla hojar som har ventilspel som ska kollas.

En sak som är bra på att ha koll på är att svingarmslänkaget faktiskt blivit kontrollerat och smort vid varje 2000:de mil. Skulle vilja säga att det är Street Triplens enda fallgrop, men som till dess försvar i princip alltid beror på att smörjningen/rengörningen missats. Vet inte hur det är med reg/rec på de årsmodellerna, var ett problem på tidigare modeller iaf.

Den första konstruktionsmissen är enligt mig att kopplingsvajern löper i princip över instrumenthuset. Det går att dra den lite bättre, men beroende på din längd och körställning kan den vara i vägen för instrumenten.
Den andra konstruktionsmissen är i mitt tycke oljestickan. Som till att börja med är en oljesticka och inte ett siktglas, vilket gör oljekoll jobbigare. Stickan i sig är dessutom svår att läsa av. Men nu är jag petig... :D

Men lilltriplen är fantastisk, driftsäker, bekväm, snygg och har ett chassi som inte är piss någonstans. Riktigt vass hoj, det är därför jag är på min andra. :)

Utförligt svar, stort tack! :fakta :Bugar
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Nu är jag med i triple-gänget :yoparty
Blev drömhojen RX till slut, den kommer vara en grymt rolig gathoj efter att ha kört Aprilia Rsv1000
_20200506_224436.JPG
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Grattis - undra om inte RX-modellen är den snyggaste av alla Street Triple som tillverkats? Så satans snyggt med röda fälgar och daytonaröv. :tummenupp

Tack kollega!
Tycker jag med, helheten med dessa detaljer var värt att vandra över budgeten något.
Var nära på ett köp av standard triple, jävla tur att det inte blev så så här med en RX i handen.
650 mil på mätaren, lär väl bli 650 till om man är permitterad hela sommaren :banana :kär
 

MFR

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Knivsta
Hoj
STRS 765
Drog en tur på min RS idag! Så j-vla kul den är!!! Undrar hur dom nya m9rr däcken parar sig med hojen!!!
Nån som provat? Är det nån skillnad på gamla å nya RS?
Svårt att tro det kan bli bättre??????
Kör snyggt???
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är det någon här som kör med airbagväst som sitter med vajer i hojen? Hur har ni i så fall fäst den?

Jag har en Hit-Air RS1 så vajern är på ryggen.

Latmanslösningen blir att sätta den i en av looparna till min us-5 kriegaväska, den som sitter i bakramen inte passagerarsadeln.
 

argusc

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2019
Ort
Solna
Hoj
Triumph Street Triple R 2009
Men jag tar tacksamt emot tips på hur jag kan felsöka mer. Vet inte riktigt var jag ska börja...

Tror jag hittat var felet låg. Det verkar varit ett litet glapp i kabelbuntan som går upp till tändlåset, hittade en väl dold reparation på kabelbuntan där den går in under kylarkåpan på vänstersidan av styret som måste gjorts av någon tidigare ägare av min hoj. Nu känns hojen äntligen trygg att använda igen.

Tänkte det finns säkert någon som stött på nåt liknande symptom som jag som ville höra hur det gick för mig.:tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top