Triumph Street Triple-tråden

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Kan förövrigt varmt rekommendera tripletek.eu och deras tail tidy. Ingen nyhet men brukar ju komma upp en del sådana frågor då och då.

Riktigt gediget byggt, bra pris, sjukt bra service från Daz och en lätt installation. I och med att jag har dubbla slutburkar körde jag på deras tail tidy standard och valde till "undertrayen" vilket var värt varenda extra krona. :tummenupp
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Kan förövrigt varmt rekommendera tripletek.eu och deras tail tidy. Ingen nyhet men brukar ju komma upp en del sådana frågor då och då.

Riktigt gediget byggt, bra pris, sjukt bra service från Daz och en lätt installation. I och med att jag har dubbla slutburkar körde jag på deras tail tidy standard och valde till "undertrayen" vilket var värt varenda extra krona. :tummenupp

Såg bra ut, assisterade polaren igår att montera en Rizoma Tail tidy på sin Z800, tog 4h och då användes original lyktor. Alltid intressant konstruktion och varierande mått på dessa byggen.
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Kan förövrigt varmt rekommendera tripletek.eu och deras tail tidy. Ingen nyhet men brukar ju komma upp en del sådana frågor då och då.

Riktigt gediget byggt, bra pris, sjukt bra service från Daz och en lätt installation. I och med att jag har dubbla slutburkar körde jag på deras tail tidy standard och valde till "undertrayen" vilket var värt varenda extra krona. :tummenupp

Satte en Evotech på min hoj för ett par veckor sedan. Snygg, gedigen och perfekt passform. £134.94 inklusive frakt. Inga problem med installationen. Medföljande instruktionerna var värdelösa men det finns detaljerade steg-för-steg med bilder att hitta på nätet.
 

anserius

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2012
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Satte en Evotech på min hoj för ett par veckor sedan. Snygg, gedigen och perfekt passform. £134.94 inklusive frakt. Inga problem med installationen. Medföljande instruktionerna var värdelösa men det finns detaljerade steg-för-steg med bilder att hitta på nätet.

Evotech'en är riktigt snygg för modellår -13 och framåt! :tummenupp Har svårare för "mustaschen" de hade 09'-12' som jag skulle fått sätta på min 2010'a. Vad gäller instruktionerna var det samma med tripletek, nätet gav mest.
 
Last edited:

Simon1988

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2014
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple R -14
Tjenna!

Jag har en Street Triple R -14 och håller på att kolla på andra backspeglar till den då original ju är precis värdelösa.

Har kollat en del på Rizoma Limit Naked (http://www.rizoma.com/custom/mirrors/limit-naked/en?MOTO=50621350-50462990-R) och på Rizoma Radial (http://www.rizoma.com/custom/mirrors/radial/en?MOTO=50621350-50462990-R).

Någon som har någon av dessa speglar och kan säga om dom är något att ha?
Villa gärna kunna se något i speglarna utan att behöva ta bort armen varje gång.
Och jag är inte intresserad av bar end speglar då det inte riktigt är min stil.

Andra förslag tas gärna emot också.

Mvh
Simon
 

E1M7

Medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Street Triple R '14
Jag har en Street Triple R -14 och håller på att kolla på andra backspeglar till den då original ju är precis värdelösa.

Min teori är att det är hopplöst. Styret är för smalt. Det är fysiskt omöjligt att se rakt bakåt utan att speglarna sitter lägre ut (eller längre bak), och åtminstone jag vill inte ha speglar som sticker ut ännu mer. Eller, det optimala vore att de satt längre ut, men var enkla att vika in med en hand när man behöver gena genom trafik.

I år har jag haft fokus på att alltid försöka vara avslappnad i armarna när jag kör, och jag har märkt att en bieffekt är att armbågarna åker in och jag ser mer bakåt.
 

Biber

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2013
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple R -13
Tjenna!

Jag har en Street Triple R -14 och håller på att kolla på andra backspeglar till den då original ju är precis värdelösa.

Bäst är och börja gilla bar end mirrors. Triumphs original som du ger 1200kr för i Sverige tycker jag fungerar riktigt bra, mycket enkel montering. Du kan vända dem inåt för lite snyggare look. Vänds de utåt så ser du hela världen. :tummenupp
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R

Frasse52

Frasse
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Falun
Hoj
KTM 1290 superduke
Tja :)
Jag är intresserad av en vit seat cowl passande en STR 2014modell.
Nyss köpt min första Triumph o är helnöjd förutom att ovanstående saknas :banana...
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Tänkte bara tipsa om triumpforsakring.se som jag har på min st3r -11, 4733kr hel/hel 31 år i GBG.
 

leppek

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Stockholm
Hoj
2015, BMW S1000R
Vart servar ni från Sthlm? Fick tillbaka min efter första servicen med 0,35bar för lågt tryck i framdäck, kylarvätska under min-markering och 42mm kedjeslack... man blir ju bara så jävla trött. Samtliga punkter checkade i protokollet givetvis.

Nån som har en kul sida gör småtillber till triplen, typ hatt till oljepåfyllning osv?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Jag servade min hos MC-Experten på Norra stationsgatan senast. Oerhört nöjd med såväl arbete som bemötande och pris, så jag lämnar förmodligen in den där i fortsättningen också.

Ang. småtillbehör så kan du ju ta en titt på eBay. Passa dig för kritiska grejor såsom bromsvätskebehållare och sånt bara, det är inget man vill tumma på.
 

P1an

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2013
Ort
Rosersberg
Hoj
Street triple -13
Jag servade hos din-mc sollentuna och där var det tvärtom, dom spände kedjan alldeles för mycket tyckte jag. Jag tänkte prova hoj center i sollentuna nästa gång.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Jag servade min hos MC-Experten på Norra stationsgatan senast. Oerhört nöjd med såväl arbete som bemötande och pris, så jag lämnar förmodligen in den där i fortsättningen också.

Ang. småtillbehör så kan du ju ta en titt på eBay. Passa dig för kritiska grejor såsom bromsvätskebehållare och sånt bara, det är inget man vill tumma på.

Okej ? Vad skulle det vara för problem med bromsvätskebehållare ?
Har haft det på alla mina Trajor utan problem...
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Okej ? Vad skulle det vara för problem med bromsvätskebehållare ?
Har haft det på alla mina Trajor utan problem...

Jag läste om nån som hade köpt en kinabehållare där nivåglaset hade ramlat ut av sig självt efter ett tag, så all bromsvätska rann ut. Visst, det kan ha varit ett måndagsex, men kvalitetskontroll är nog inget som de lägger jättesummor på där borta och jag tänker inte chansa.

Edit: http://www.triumphrat.net/street-tr...uid-reservoir-installation-3.html#post5827058
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top