Triumph Street Triple-tråden

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag tyckte också det var helt ok att ha med sambon förra året. Jag väger 90 och hon 80 =)
 

Bjork3n

Medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ktm 690 smc 2011
Ja motormässigt tycker jag hojen skjuter på bra trots skjuts . Men som passagerare sitter man väldigt dåligt på str
 

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Utöver den vanliga service så kollas även ventilspelet. Står nog fulltständigt i handboken vad som ska göras. Jag fick en uppskattning på ca 4000 av en triumph mekaniker i Sjöbo i skåne.

Ringde till Sulas MC igår och bokade service, fick ett pris på 5400:-
Snart är det vår! :kär
 

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Har besiktningstid i slutet av månaden, kör med arrow 3-1 (low boy?)

Bör jag vara orolig över dB-mätning?
 

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Ort
Täby
Hoj
Street Triple
Nån som kör med led-blinkers på sin ST3? hur krångligt e det att komma åt blinkersrelät? föratt jag har ingen aning vart det sitter osv :(

Tack På förhand!
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Tack för svaret :)

Som vanligt så ska man vara aktsam att besa med ett eftermarknadsrör. Det finns INGA garantier att du kommer bli godkänd även fast du tycker det låter lite och andra blivit godkända med samma typ. Sen att sätta på ett slipon är ju rätt simpelt (oftast), så jag skulle hellre sätta dit originalet. Inte kul att behöva besa om för att man chansade! :rodnar :)
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Nån som kör med led-blinkers på sin ST3? hur krångligt e det att komma åt blinkersrelät? föratt jag har ingen aning vart det sitter osv :(

Tack På förhand!

Det sitter väl under sadeln direkt framför batteriet, bredvid säkringarna... eller är det olika på Speed Triple och Street Triple. Brukar iaf vara väldigt lätt att komma åt.
 

SoRiiNHo

ThE DoCToR #46
Gick med
15 Oct 2011
Ort
Täby
Hoj
Street Triple
Det sitter väl under sadeln direkt framför batteriet, bredvid säkringarna... eller är det olika på Speed Triple och Street Triple. Brukar iaf vara väldigt lätt att komma åt.
jag tror faktiskt att det e olika, kollade där lite snabbt men kunde ej se nåt sånt :(
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
Sitter med beslutångest...
Jag pluggar för tillfället i JKPG och har min älskling 40mil bort. Möjligheten finns att ta ner henne hit i slutet av april vilket ger mig 6veckors körning här. Sen ska jag få hem den igen under sommarlovet. Då ska jag jobba heltid 8veckor och sedan ner till JKPG igen och då vet jag inte hur min bostadssituation ser ut och om jag kan ha den här. Sen är de kommande sommrarna osäkra.

Detta innebär att den till största delen kommer bli stående. Detta kommer kosta mig en del som student vilket inte är så lockande...så jag frågar mig själv om jag ska sälja... -10 S3R 260mil... och ska det göras så ska bestutet tas Nu. Fan skjut mig...
 

The Faceless

Medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Västmanland
Hoj
Triumph Street Triple -08 (stulen och skrotad)
Som vanligt så ska man vara aktsam att besa med ett eftermarknadsrör. Det finns INGA garantier att du kommer bli godkänd även fast du tycker det låter lite och andra blivit godkända med samma typ. Sen att sätta på ett slipon är ju rätt simpelt (oftast), så jag skulle hellre sätta dit originalet. Inte kul att behöva besa om för att man chansade! :rodnar :)

Pratade med Sulas MC om det när jag lämnade in hojen igår, de sa att så länge insatsen sitter i, ska den klara av besiktningen då systemet är typgodkänt för svenska vägar.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Är nyfiken på Street Triplen. Är det någon som kört både Speed och Street och kan komma med skillnader? Själv har jag inte provat street. På pappret är det ju stor viktskillnad.

Önskar även att väghållningen vore bättre på speeden.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Jag hade en Speed 05a innan och har även provat en -11 och säger bara att Street R är mycket roligare på alla nivåer. Mycket mer engagerande och varvilligare och kastas in i kurvorna som ingenting jämfört med besten Speed. Drar rätt bra för att vara 675, visst inte som Speed men när Speeden varvar ur på 9.5k har det roligaste på Streeten bara börjat och den är bra under dom varven också. Väghållningen är definitivt bättre på STR då den har fullt justerbar fjädring från Daytona 675 -08.
Jag säger Street R ftw!
Ut och provkör för fan och se till att det är en R du provar.
 
Last edited:

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Hade en r6a innan speed triplen och den motorkaraktären vill jag inte ha igen. Får helt enkelt prova, kan tänka mig gå ner lite i effekt men bara karaktären är ungefär lika och att den blir smidigare.
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Karaktären är samma, är fortfarande, de en trippel ju. Ut och prova jag går inte tillbaka till 1050 iaf ää
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top