Triumph Speed Triple-tråden.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Blev en enorm skillnad efter packboxbyte.. Bytte däck samtidigt och det känns som en helt annan hoj.. Tycker dock framgaffeln blev väl styv.. Hänget är inte mer än 15mm cirka.. Finns det någon bra manual för speed triple 05 där man kan se orginalinställningarna och möjligheterna att påverka häng med mera? Måste få den att bli lite lugnare...

Det står i manualen har jag för mig...
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
om den känns hård så ö
är det nog kompressionen som ska minskas. vilken viskositet på gaffeloljan använde du?
 

teXmeX

Medlem
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 790 Adventure R
Kompression är en sån finjustering att det knappt är lönt att attackera problem med den, speciellt på standardfjädring som inte är så nyanserad.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Har ett par svarta pazzo shortys med blå justeringsfjupp på om någon skulle vara intresserad. Suttit på min 07:a.
PM:a mig vid intresse och lämna ett bud. Kan skicka bild till mobnr.

Grymt sköna grepp!
 

dml

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2011 Street triple R
Speed triple GBG

God afton,

Känns segt i tråden så jag lägger in en bild på min nyimporterade (från örebro) -05 Speed triple 1050.
IMG_7537-40 HDR_small.jpg
Nöjd, mycket nöjd.
 

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Nu ska jag skiljas *snyft* från min Speed Triple och har lite grejer som jag vill bli av med.
Bellypan, depåstöd och en servicemanual, till typ halva nypriset.
Titta under "Köp & Sälj", Tillbehör.
 

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Ort
Västra Skåne
Hoj
KTM Superduke R
Tjena,

Var och tvättade min hoj med en vän idag som kören s3. När han hade torkat av hojen med skinn såg hans motor väldigt fläckig ut. Det ser ut som att motorn fortfarande var varm när vattnet sprutades på och därmed dessa fläckar. På bilden är den fortfarande blöt men motorn ser exakt likadan ut nu efteråt. Vad bör man göra här, vax av något slag? fläckig motorkåpa.jpg
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Absolut inga problem, tjejen säger att hon sitter bra bakpå!

[Kontrollfråga] Hur länge har ni varit tillsammans? Bra är säkert väldigt relativt. Men klart, är man rysk elitgymnast så! :tummenupp

Kul förresten att se så många S3 or och andra trajor på SMC körningarna nu senast på sviestad! :) (Bildbevis bland mina album)
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
[Kontrollfråga] Hur länge har ni varit tillsammans? Bra är säkert väldigt relativt. Men klart, är man rysk elitgymnast så! :tummenupp

Kul förresten att se så många S3 or och andra trajor på SMC körningarna nu senast på sviestad! :) (Bildbevis bland mina album)

Snart 8 år, hon har aldrig sysslat med gymnastik.
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
För att hålla lite liv i tråden skickar jag upp en bild på nyinstallerat drivpaket.

DSC_0182.jpg

/D
 

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950sm
Hej

Ny här i Speed Triple-forumet så jag har lite frågor, har faktiskt försökt leta lite i tråden
men det känns som att alla svar är utspridda och det börjar ju vara en hel del sidor att bläddra igenom...

Det verkar iaf som att det blir en SP3-09 som är helt orginal förutom flyscreen så det måste ju på en massa gobitar för att förbättra och försköna den.

Prio 1 är nån form av lowmount pipa, har funderat lite på Mivv carbon den verkar ha skönt ljud och bra pris, bu eller bä? Andra förslag?

Prio 2 är rensa baken, tips där?

Sen kanske en hugger, seatcrowl, andra backspeglar osv inte vore helt fel heller...

Tips och ideer mottages!
Bra utländska sidor med godis?

/ Matte
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Köp min som är extrautrustad för 40k så är allt klart! Under säljes

Hej

Ny här i Speed Triple-forumet så jag har lite frågor, har faktiskt försökt leta lite i tråden
men det känns som att alla svar är utspridda och det börjar ju vara en hel del sidor att bläddra igenom...

Det verkar iaf som att det blir en SP3-09 som är helt orginal förutom flyscreen så det måste ju på en massa gobitar för att förbättra och försköna den.

Prio 1 är nån form av lowmount pipa, har funderat lite på Mivv carbon den verkar ha skönt ljud och bra pris, bu eller bä? Andra förslag?

Prio 2 är rensa baken, tips där?

Sen kanske en hugger, seatcrowl, andra backspeglar osv inte vore helt fel heller...

Tips och ideer mottages!
Bra utländska sidor med godis?

/ Matte
 

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag har Mivv Carbon, tycker det låter riktigt bra. Köpte på Motoaction.se. Åkte sedan till Sulas MC i Uppsala och lät dom mappa den med deras färdiga map för Arrow och det blev kanon! 500kr tog dom för det och nu går den rent och fint.

Hojen blir även 6,7kg lättare när man får bort klumparna under sadeln :)

ImageUploadedByTapatalk1342563327.613427.jpg

www.jacklilley.com och www.british-customs.com har en del goa saker.

Hej

Ny här i Speed Triple-forumet så jag har lite frågor, har faktiskt försökt leta lite i tråden
men det känns som att alla svar är utspridda och det börjar ju vara en hel del sidor att bläddra igenom...

Det verkar iaf som att det blir en SP3-09 som är helt orginal förutom flyscreen så det måste ju på en massa gobitar för att förbättra och försköna den.

Prio 1 är nån form av lowmount pipa, har funderat lite på Mivv carbon den verkar ha skönt ljud och bra pris, bu eller bä? Andra förslag?

Prio 2 är rensa baken, tips där?

Sen kanske en hugger, seatcrowl, andra backspeglar osv inte vore helt fel heller...

Tips och ideer mottages!
Bra utländska sidor med godis?

/ Matte
 
Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top