Triumph Daytona 675-tråden!

HrHptm

Förälskad i Kimelliz!
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Hemma
Hoj
Jorå, ett par att köra
Någon Triumphägare som behöver nya pads för banåka i sommar? Teamet jag skruvar för har bytt sponsor så nu är det andra pads som gäller...

Därför har jag några set pads till salu: Brembo 07KA23SC vilket är racingpads som även går att använda på gata. Pris: 400kr/set=till båda skivorna (kostar 80€ på billigaste nätbutiken)

Passar de även till -06:an Nissin-ok?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Mitt pris var uppenbarligen för lågt. Sålde 5 set på några timmar.....

Nu är de slut men jag skall kolla i gömmorna om där finns fler. Vet att där har testats även andra märken nämligen...
 

freddan69

fredrik wallin
Gick med
16 Jun 2008
Ort
östermalm
Hoj
2008 zx6r, 2009 street 3 r
Efter mycket om och men har nu fb bestämt att lösa in min cykel, dock i orginal uförande, så nu har jag en bra hög med pryttlar som ska säljas, hör av er om ngt är av intresse:

Uppdaterat:

-wp dämpare= såld

-stm slirkoppling= såld

-pp tuning pinnar= såld

-cordona q-shift= såld

-1 uppsättning fälgar med pigga regndäck monterade/ guld fälgar som sitter orginal på 2008 se ( guld ), med skivor både fram och bak samt drev hub. = såld

-1 kåpset med lampor till 2008se med singel kuts och diodbaklampa samt miniblinkers

-Titax broms och kopplings grepp:

-Orginal stammen

hör av er om ngt är av intresse/
Mvh Freddan69
 

Bifogat

  • IMG_0147.jpg
    IMG_0147.jpg
    95 KB · Visningar: 105
Last edited:

cyprox

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XV750
Ska köpa slipon till hojen men vet inte vad man ska välja. Har funderat på TOR systemet men tycker det inte verkar låta så mycket mer än orginal. Några rekomendationer, hojen är från 2007

Ska man även byta till något sportluftfilter när man byter till slipon?
 

Godiskungen

Marcus
Gick med
16 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
1:2008 Triumph Daytona 675
Kolla Arrow dom har det bästa. Skönaste ljudet enligt min mening. Gå in på Johans Mc så kan du se.Och kör Youtube klipp för att höra ljudet.Sparar vikt och ökar några hk.

Ska köpa slipon till hojen men vet inte vad man ska välja. Har funderat på TOR systemet men tycker det inte verkar låta så mycket mer än orginal. Några rekomendationer, hojen är från 2007

Ska man även byta till något sportluftfilter när man byter till slipon?
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ska köpa slipon till hojen men vet inte vad man ska välja. Har funderat på TOR systemet men tycker det inte verkar låta så mycket mer än orginal. Några rekomendationer, hojen är från 2007

Ska man även byta till något sportluftfilter när man byter till slipon?

Kolla Arrow dom har det bästa. Skönaste ljudet enligt min mening. Gå in på Johans Mc så kan du se.Och kör Youtube klipp för att höra ljudet.Sparar vikt och ökar några hk.
Mitt Arrow-slipon är till salu. Jag har en -09:a och dB killer ingår naturligtvis. Mappningen får du göra hos en Triumph-handlare.

675arrro_5621.jpg


http://www.mcweb.se/ljuddampare-effekt-p-5831-c-2247.aspx

Skicka PM så kan vi diskutera pris osv.
 

B33R

Medlem
Gick med
1 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tja

Funderar på å investera i kraschpuckar.
Vad har ni köpt för några. Om jag förstått det rätt behöver man göra hål i kåporna med vissa modeller skulle vara bra om man slapp sånt.

/Björn
 

@nderz

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Paris
Hoj
Hojlös
Last edited:

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Har du tappat strömmen till ECUn kanske?
Med tanke på att klockan går fel.
Kolla kopplingarna från batteriet i så fall.

Den elektriska mysteriet är löst... Plus skruven på batteriet behövde efterdras lite, cykeln startar nu på 10 av 10 försök.
Pinsamt som fan men åtminstone det var en billig lösning. :glömdet
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R

Beställde de här http://www.britalianracing.se/index.php/mc/triumph/ovrigt/kraschpuckar-pelacrash-1.html , därifrån men fick bara hem 2st "puckar" med en bult till. Har ingen aning om var det är tänkt att de ska sitta, då det alltid varit ngn form av stag emellan 2 motorfästen och dylikt på de andra jag köpt. Snubblade dock på ett paket med puckar och motorkåpsskydd så har ingen användning för de ovan. Någon som vill ha dem, hojta till.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Tror mina puckar + motorskydd är från GB Racing, de har bra passform och funkar bra!
 

cyprox

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XV750
Har också GB Racing, grym passform. Har hela kitet med motorkåpor, rekomenderas:tummenupp
 
Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Tror mina puckar + motorskydd är från GB Racing, de har bra passform och funkar bra!

Har också GB Racing, grym passform. Har hela kitet med motorkåpor, rekomenderas:tummenupp

GB Racing även för mig. Kraschpuckarna har skött sitt jobb ypperligt. Reservdelar är bara att beställa om man behöver. De funkar, men jag lyckades faktiskt slå sönder skyddet på statorkåpan(ja, kåpan innanför sprack med) när jag gled över lite curbs, men det var nog ren otur. I övrigt har de skyddat mycket bra. Har man för mycket pengar är ju annars Woodcraft ett alternativ...

De snyggaste puckarna är ju annars Gilles. Med dämpning och annat käckt inuti.
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Skummt!

Hej, vill bara kolla med er innan jag åker in till verkstaden med hojen. Jag har fått något konstigt med elen i instrumentpanelen. Hojen startar och går som den skall. Har struntat i det ett tag men idag fick jag soppatorsk på banan på sista passet pga att jag är van att bränslelampan börjat lysa när det är dags att fylla på.

Det går inte att byta till någon annan trippmätare än den som visas längre och det är OEM. Bränslelampan lyser inte, det går inte heller ställa in klockan men den går from den tid man satte i batteriet sist. Det går dock att 0-ställa maxhastighet osv.

Någon som varit med om något liknande eller har några förslag på vad som kan vara fel? Kanske bara något skitfel men jag ser inte något om detta i förklaringen för säkringarna. Har dock inte kollat dem ännu då jag måste plocka bort kraschisarna först.
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Bankörning!

Nu närmar sig semestrarna med stormsteg och jag skulle vilja pusha lite för Sydskanes Emses körningar på en av Sveriges roligaste hojbanor, Ring Knutstorp, under juli och augusti.
http://www.sydskanesemse.nu

Vi är ett rätt stort gäng som kör 675:eek:r så det är enkelt att få hjälp och tips om just Daytonan och vi har alltid plats för fler! :yoparty

Under semestertiden har vi planerat in "dubbeldagar" i juli och augusti.
2011.jpg

Varje dag är dock sin egen så man behöver inte köra båda. Har man en bit att resa kan det dock vara kul att kunna köra två dagar på raken. Massor av bang for the buck!
På Knutstorp finns det stugor att hyra eller så gör man som en del av våra medlemmar och bor i husvagn/släp i depån.

http://www.ringknutstorp.com/Boende.htm

Vi kör med ANSVAR, HÄNSYN och OMDÖME som inspirationskälla och sätter säkerheten högt.
Vi har alltid flaggisar runt hela banan och på depåchefsplatsen står det en rutinerad depåchef.
I alla grupper finns det instruktörer.
De bär orange t-shirt med texten "instruktör" på ryggen. Har du frågor eller vill ha hjälp praktiskt eller teoretiskt, så vänd dig till någon av dem då de är på plats för att hjälpa dig.

Sydskanes Emse har alltid läkare på plats på alla körningar!
Personal och akutambulans kommer ifrån Öresundsambulans och ambulanserna är utrustade på samma sätt som ordinarie ambulanser tillkallade via SOS 112.

All personal från Öresundsambulans har lång erfarenhet av ordinarie ambulansverksamhet och på Sydskanes Emses körningar består bemanningen av en läkare och en ambulanssjukvårdare. Vi har alltså bättre bemanning än Region Skånes krav på akutambulans.

All legitimerad personal arbetar efter Region Skånes behandlingsriktlinjer och har i förekommande fall personlig delegering av läkare.

Merparten av Sydskanes Emses personal har genomgått "Ambulansutbildning".
Detta för att kunna assistera ambulanspersonalen och därmed öka säkerheten ytterligare vid olyckor på banan. Sydskanes Emse anordnar även återkommande HLR utbildningar mm.

Gruppindelning är ett sätt att öka säkerheten.
Sydskanes Emses filosofi är att homogena grupper är säkrare och att man som deltagare därmed har roligare.

• GUL - för de som hanterar bankörning.
Här bör föraren ha god vana av mc-körning. Tempot är lugnare och gruppen är till för de som vill träna spårval och vill ha mer marginal i sin körning. Omkörning är tillåtet på raksträckor samt på utsidan i kurvorna.

• RÖD - för de som har kört mycket på bana och har stor erfarenhet.
Förarna i röd grupp förväntas hålla goda spår och köra med god marginal samt köra om med hänsyn trots ett högre grundtempo. Omkörning är tillåten. Tänk på att det krävs stor vana av bankörning i denna grupp.

På våra Knutstorpsköringar har vi ofta två röda grupper. Det spelar ingen roll vilken grupp du anmäler dig till. På plats kommer gruppen att delas in i två delar med 25 deltagare i varje, där den ena är för dom som känner sig lite snabbare. Detta sköts av din instruktör under första förarmötet.

• VIT - för de som kör riktigt fort och har mycket stor erfarenhet.
Här är går det riktigt fort med ett högt grundtempo. Förarna förväntas att hålla mycket goda spår, eftersom marginalerna är mindre. Det krävs mycket stor vana av bankörning samt att du kör med en extra portion ansvar och omdöme. Licensförare är vanligt i denna grupp.

Skulle på detta sätt vilja hälsa alla 675-piloter EXTRA välkomna till våra körningar på Ring Knutstorp!

196_1s.jpg


/ Micke aka "Mavve" aka "Pålle" aka "Madikken"
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vi har ett bekymmer med våra mätare, det är att de tre små tryckknappar som sitter under klock-displayen slutar fungera. Jag vet att S3-gurun StfPaps hjälpt några personer att löda i nya knappar, jag har själv bekymmer med knappen längst till höger på min display men beslutat att det får bli en vintersyssla.

Det ska däremot inte ha något att göra med varningslampan för soppan, enklast mäter Du upp signalen från givaren som sitter på bränslepumpen...

Lycka till med att få Grålle på humör:)

...Jag har fått något konstigt med elen i instrumentpanelen. Hojen startar och går som den skall. Har struntat i det ett tag men idag fick jag soppatorsk på banan på sista passet pga att jag är van att bränslelampan börjat lysa när det är dags att fylla på.

Det går inte att byta till någon annan trippmätare än den som visas längre och det är OEM...
 

ninan

Medlem
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Runt Mantorp
Hoj
Daytona 675
Vi har ett bekymmer med våra mätare, det är att de tre små tryckknappar som sitter under klock-displayen slutar fungera. Jag vet att S3-gurun StfPaps hjälpt några personer att löda i nya knappar, jag har själv bekymmer med knappen längst till höger på min display men beslutat att det får bli en vintersyssla.

Det ska däremot inte ha något att göra med varningslampan för soppan, enklast mäter Du upp signalen från givaren som sitter på bränslepumpen...

Lycka till med att få Grålle på humör:)

Det får nog bli vintersyssla för mig också för nu finns inte tid för stillestånd. Kemora hägrar ju nu. Skall bli riktigt kul att träffa alla galningar igen + den fantastiska banan:banana
 

2hjulkul

---o7o
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hej, vill bara kolla med er innan jag åker in till verkstaden med hojen. Jag har fått något konstigt med elen i instrumentpanelen. Hojen startar och går som den skall. Har struntat i det ett tag men idag fick jag soppatorsk på banan på sista passet pga att jag är van att bränslelampan börjat lysa när det är dags att fylla på.

Det går inte att byta till någon annan trippmätare än den som visas längre och det är OEM. Bränslelampan lyser inte, det går inte heller ställa in klockan men den går from den tid man satte i batteriet sist. Det går dock att 0-ställa maxhastighet osv.

Någon som varit med om något liknande eller har några förslag på vad som kan vara fel? Kanske bara något skitfel men jag ser inte något om detta i förklaringen för säkringarna. Har dock inte kollat dem ännu då jag måste plocka bort kraschisarna först.

Jag har haft exakt samma fel sedan förra våren, efter att batteri och regulator pajade. Men har inte träffat på någon som känner igen felet. Mc-Experten i Sthlm har bytt många instrumentpack på garanti, men då har det varit knapparna som har gett upp, precis som Roffe beskrev...
Nya instrument e så jämrans dyra!!
Har sett att S3 har ett coolt pack som bara ska vara att plugga in... Men vad säger dom på besiktningen?
Nån som vet om det är godkänt att byta till rejsiga oem instrument o köra gata?

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top