Triumph Daytona 675-tråden!

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Mmm... det är ju bara det att det att det är så in i vassen dyrt. Vanlig bandag på Knutstorp kostar ju bara 950:- och är lika rolig och kan bokas så sent som ett par dagar innan :yoparty

P.S. Här ska inte jämnas ut något alls :tungan

Pengar är världsliga ting som Karlsson på taket säger. Du får ju nöjet att kunna skaffa licens sen..något att berätta för barnbarnen om inte annat.

2-2 alltså..är det fler saker du inte berättat :7peta
Nu förstår jag att du inte ville diskutera utjämning :hihi
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Ha ha... glöm det. Vi talade om döda Daytonor. En R1:a är ingen Daytona. Dessutom var det en lätt marksyning som lagades utan inblandning av försäkringsbolag. 2-1 Mr Kurtz

Pengar är världsliga ting som Karlsson på taket säger. Du får ju nöjet att kunna skaffa licens sen..något att berätta för barnbarnen om inte annat.

2-2 alltså..är det fler saker du inte berättat :7peta
Nu förstår jag att du inte ville diskutera utjämning :hihi
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hallå tråden!
Bytte bort 675an idag mot en rc8, fyra underbara år var vi tillsammans!
Har en massa prylar kvar som ska säljas, fotpinnar, stötdämpare, kåpor, tank, däck, pc3 mm.
Annons kommer så fort jag fotat lite men skicka ett pm om det är något ni behöver.

En ruggigt fin och välservad daytona 675 finns nu på lindroths mc i luleå!

/Henrik
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hallå tråden!
Bytte bort 675an idag mot en rc8, fyra underbara år var vi tillsammans!
Har en massa prylar kvar som ska säljas, fotpinnar, stötdämpare, kåpor, tank, däck, pc3 mm.
Annons kommer så fort jag fotat lite men skicka ett pm om det är något ni behöver.

En ruggigt fin och välservad daytona 675 finns nu på lindroths mc i luleå!

/Henrik

Vad är det för fotpinnar?
Orginal eller justerbara?
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Köpte en sänkningssats till min men har inte använt den. Är det någon som är intresserad av att köpa så PM:a!
40mm, 500:-

Det är en trekant som gör att man ändrar förhållandet mellan hundben, sving och och... hojen :va :D
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Hej.
Har en daytona 675 se -09 som börjar närma sig 1000mil. Finns det några alternativ för en som bor i skåne än att lämna den till triumf center i landskrona? Vad bör en sådan service kosta?

Sen har jag ett par pirelli Dragon supercosa pro fram och bak på min cykel. Bakdäcket är väldigt slitet, så det måste bytas. Dock är framdäcket i bra skick, så hade tänkt låta det sitta kvar.
Bör jag skaffa ett likadant däck igen eller, för man vill väl inte blanda in nått annat märke? Jag kör kanske 8 bankörningar i sommar, resten på gata i inspirerat tempo....

Exakta siffrorna på bakdäcket är pirelli Dragon supercosa pro 180/55 ZR 17 M/C 73W.
Var hittar man ett sådan billigast?


Mvh Martin S
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Det är nog dåligt med alternativ till Triumph Center Skåne (Landskrona). Fast de är enligt min mening å andra sidan väldigt bra. Om jag minns rätt så hade väl Mitonga (http://www.mitonga.se/) i Lomma Triumph argenturen i Skåne innan man startade Triumph Center Skåne. I dina trakter så servar ju annars Gerts MC även Triumph. Fast de va inte så pigga på Daytonan. De hade inte kunskap/verktyg för att kunna läsa felkoder eller mappa om dessa moderna hojar utan verkade mest intresserade av äldre Triumphs.

Gällande däck så skaffar Johans MC fram alla fabrikat/modeller till bra priser. Pirelli är dessutom ett ordinarie fabrikat. Johans MC-Service

Hej.
Har en daytona 675 se -09 som börjar närma sig 1000mil. Finns det några alternativ för en som bor i skåne än att lämna den till triumf center i landskrona? Vad bör en sådan service kosta?

Exakta siffrorna på bakdäcket är pirelli Dragon supercosa pro 180/55 ZR 17 M/C 73W.
Var hittar man ett sådan billigast?


Mvh Martin S
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Hej.
Har en daytona 675 se -09 som börjar närma sig 1000mil. Finns det några alternativ för en som bor i skåne än att lämna den till triumf center i landskrona? Vad bör en sådan service kosta?

Sen har jag ett par pirelli Dragon supercosa pro fram och bak på min cykel. Bakdäcket är väldigt slitet, så det måste bytas. Dock är framdäcket i bra skick, så hade tänkt låta det sitta kvar.
Bör jag skaffa ett likadant däck igen eller, för man vill väl inte blanda in nått annat märke? Jag kör kanske 8 bankörningar i sommar, resten på gata i inspirerat tempo....

Exakta siffrorna på bakdäcket är pirelli Dragon supercosa pro 180/55 ZR 17 M/C 73W.
Var hittar man ett sådan billigast?


Mvh Martin S


Har för mig 1000mils-servicen kosta runt 1800-2000kr. Olja+filter och lite annat smått bara på den servicen.

Angående däck så är det inte hela världen att ha olika fabrikat. Dock är dragon supercorsa riktigt bra däck så jag skulle fortsatt med det. :) Vill du köpa däck på nätet så har mynetmoto bra pris tycker jag, 130euro för ett bakdäck.
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Fick lite panik idag när jag skulle starta min Daytona ikväll. Vrider om tändningen drar in kopplingen och trycker på start hör hur startmotor går men den starar inte trycker igen men inget händer och nu hör jag inte startmotorn den är helt död. Slår av och på tändningen och den för ett jävla liv om sig tar runt ~25 sekunder. Jag väntat säker det dubbla innan jag tycker på start och den startar och allt låter som det ska, tror jag i alla fall ser att klockan inte går rätt men mer än så hittar jag inte.

Är detta vanligt eller är min ECU på väg gå :confused: ..?
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Fick lite panik idag när jag skulle starta min Daytona ikväll. Vrider om tändningen drar in kopplingen och trycker på start hör hur startmotor går men den starar inte trycker igen men inget händer och nu hör jag inte startmotorn den är helt död. Slår av och på tändningen och den för ett jävla liv om sig tar runt ~25 sekunder. Jag väntat säker det dubbla innan jag tycker på start och den startar och allt låter som det ska, tror jag i alla fall ser att klockan inte går rätt men mer än så hittar jag inte.

Är detta vanligt eller är min ECU på väg gå :confused: ..?

Har du tappat strömmen till ECUn kanske?
Med tanke på att klockan går fel.
Kolla kopplingarna från batteriet i så fall.
 

Elmato

Ny medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Street Triple R -10
Någon som är intresserad av HELI-bars till en Daytona? Blev aldrig att jag montera dem för besluta mig för att sälja istället..

PM
 

m4rtin

Medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Ängelholm
Hoj
bmw s1000rr
Det är nog dåligt med alternativ till Triumph Center Skåne (Landskrona). Fast de är enligt min mening å andra sidan väldigt bra. Om jag minns rätt så hade väl Mitonga (http://www.mitonga.se/) i Lomma Triumph argenturen i Skåne innan man startade Triumph Center Skåne. I dina trakter så servar ju annars Gerts MC även Triumph. Fast de va inte så pigga på Daytonan. De hade inte kunskap/verktyg för att kunna läsa felkoder eller mappa om dessa moderna hojar utan verkade mest intresserade av äldre Triumphs.

Gällande däck så skaffar Johans MC fram alla fabrikat/modeller till bra priser. Pirelli är dessutom ett ordinarie fabrikat. Johans MC-Service

Har för mig 1000mils-servicen kosta runt 1800-2000kr. Olja+filter och lite annat smått bara på den servicen.

Angående däck så är det inte hela världen att ha olika fabrikat. Dock är dragon supercorsa riktigt bra däck så jag skulle fortsatt med det. :) Vill du köpa däck på nätet så har mynetmoto bra pris tycker jag, 130euro för ett bakdäck.

Tack för hjälpen!
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Powercommandern ligger hos svenska tullen nu. Allt verkar väl. Tack för kommentarerna och tipsen ang MC-Online!

För att knyta ihop alla trådarna i ämnet; Det blev ingen PC3 - MC-Online mejlade mig idag och sa att de inte fått "min" PC3 med denna leverans. Deras avtal med leverantören i USA är uppsagt nu. Jag ska få pengarna tillbaka. Alltid nåt... :huvet
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Är det till en av Hondorna du ska ha pc3an? Annars har jag en till daytonan till salu...
Trist när det blir sådär..

För att knyta ihop alla trådarna i ämnet; Det blev ingen PC3 - MC-Online mejlade mig idag och sa att de inte fått "min" PC3 med denna leverans. Deras avtal med leverantören i USA är uppsagt nu. Jag ska få pengarna tillbaka. Alltid nåt... :huvet
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Är det till en av Hondorna du ska ha pc3an? Annars har jag en till daytonan till salu...
Trist när det blir sådär..

Jepp, till viffern. Får kolla runt hos de mer eller mindre lokala handlarna i Uppsala/Stockholmstrakten.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Jepp, till viffern. Får kolla runt hos de mer eller mindre lokala handlarna i Uppsala/Stockholmstrakten.

Inte för att vara sådan, men man kan ju göra som jag gjorde och byta Viffern mot en 675:a..då behövs ingen PCIII :tungan :hihi

Sorry adrian_vg..öppet mål :krama

Ehh, iaf..nu har jag grym abstinens..lyckats få tag på lite internet igen och ja, hittade denna fina bild (den första). Eller varför inte denna..
MC-åkandet i år har varit inskränkt till ett par timmar under påsken och tittat på Instruktörs avrostningen i STHLM och dessutom fått åka några timmar som spätta :trixie .

Jag vill köra...NU. Det får gärna bli Juli så fort som möjligt. Gotland och Kemora känns alldeles för långt bort fortfarande.
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Inte för att vara sådan, men man kan ju göra som jag gjorde och byta Viffern mot en 675:a..då behövs ingen PCIII :tungan :hihi

Sorry adrian_vg..öppet mål :krama

Förvisso snygga hojar, men inte riktit min grej. Kanske när jag känner att viffern inte förslår på bana mer. :cool:
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Någon Triumphägare som behöver nya pads för banåka i sommar? Teamet jag skruvar för har bytt sponsor så nu är det andra pads som gäller...

Därför har jag några set pads till salu: Brembo 07KA23SC vilket är racingpads som även går att använda på gata. Pris: 400kr/set=till båda skivorna (kostar 80€ på billigaste nätbutiken)
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top