Triumph Daytona 675-tråden!

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
ЯK;5211980 skrev:
ok, 20,5k för mig... hade 15 jag med första året.

Samma här:gnissla Är det någon som kollat andra försäkringsbolag och vad de har att erbjuda till D675? Känns som den "förmånliga" märkesförsäkringen inte är så förmånlig...längre!
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Samma här:gnissla Är det någon som kollat andra försäkringsbolag och vad de har att erbjuda till D675? Känns som den "förmånliga" märkesförsäkringen inte är så förmånlig...längre!

Jag kollade en delnär jag ställde på min i våras. Fanns inte ett enda bolag som var i närheten av vad IF erbjöd mig.
 

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Ort
Vasastan
Hoj
zx6r, Street Triple R
Samma här:gnissla Är det någon som kollat andra försäkringsbolag och vad de har att erbjuda till D675? Känns som den "förmånliga" märkesförsäkringen inte är så förmånlig...längre!

Jag kör Folksam av och påställningsbar halvförsäkring. Kostar mig 1100 i månaden påställd. Kanske kan vara ett alternativ även helförsäkrat, men vet inte hur mycket det var då. Får ställa av och på bäst jag vill.

*edit* bor i dyraste zonen (sthlm), 30+
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag kör Folksam av och påställningsbar halvförsäkring. Kostar mig 1100 i månaden påställd. Kanske kan vara ett alternativ även helförsäkrat, men vet inte hur mycket det var då. Får ställa av och på bäst jag vill.

*edit* bor i dyraste zonen (sthlm), 30+

Hade avställningsbar hel i höstas. Kostade ca 2400 kr/mån på Folksam.
 

Magoshine

Går min egen väg
Gick med
7 Oct 2008
Ort
Kungsholmen
Hoj
Triumph Daytona 675 -10
Jag kör Folksam av och påställningsbar halvförsäkring. Kostar mig 1100 i månaden påställd. Kanske kan vara ett alternativ även helförsäkrat, men vet inte hur mycket det var då. Får ställa av och på bäst jag vill.

*edit* bor i dyraste zonen (sthlm), 30+

Har en kompis som också bor i sthlm (dyraste zonen) och försäkrade sin ZXR750-09 till ungefär samma pris, halv, avställningsbar hos Folksam. Kanske värt att slå dom en signal och kolla.

Hade avställningsbar hel i höstas. Kostade ca 2400 kr/mån på Folksam.
Rätt bra pris:tummenupp
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Kollade med alla bolag innan jag köpte min D675:a i våras och det finns inget bolag som kommer ens i närheten om man vill ha den helförsäkrad som jag föredrar.
Av och påställning kan man ju "reglera" även med en helårsförsäkring om man har en snäll förälder/polare som vill äga en Daytona under vinterhalvåret :)
För mig veterligen finns det inget som hindrar en från att sälja och köpa tillbaka hojjen när det är säsong igen. Visst, det blir många ägare på ägarbeviset, men det kan kvitta imo. Det är ju ändå ganska mycket pengar man ska betala för ett halvår då man inte kan använda sin motorcykel.
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Kollade med alla bolag innan jag köpte min D675:a i våras och det finns inget bolag som kommer ens i närheten om man vill ha den helförsäkrad som jag föredrar.
Av och påställning kan man ju "reglera" även med en helårsförsäkring om man har en snäll förälder/polare som vill äga en Daytona under vinterhalvåret :)
För mig veterligen finns det inget som hindrar en från att sälja och köpa tillbaka hojjen när det är säsong igen. Visst, det blir många ägare på ägarbeviset, men det kan kvitta imo. Det är ju ändå ganska mycket pengar man ska betala för ett halvår då man inte kan använda sin motorcykel.

Jag vill ju inte vara sådan, men det finns försäkringsalternativ där du har möjlighet att ställa av och på. Använd det istället. Om du tror att premien är samma månad för månad på helår, så har du fel, du vinner inte särskilt mycket på det.
Inte mer än att FB börjar undra vad du håller på med...:näsblod

Innan någon gnyr, så ja, jag har nyttjat min försäkring och jag är mycket nöjd med mitt FB. De ger mig en fair deal och har skött sig exemplariskt, så jag ser ingen anledning att försöka lura dem. Det enda som kommer att hända är att det blir ännu svårare att få en vettig försäkring.
Faktum är att de erbjöd sig att ge mig ett helt nytt skinnställ, vilket jag faktiskt avböjde och de betalar lagningen av det "gamla" (>1 år) istället.

Att priserna är som de är..ja, vi har oss själva att skylla. Ingen nämnd och ingen glömd, mig själv inräknad :gnissla

Kan vi diskutera något roligare och mer givande istället nu..Fjädring kanske?

@ Freddan69, kan bara beklaga och jag hoppas att se dig uppe och på't igen snarast :yoparty
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Infällda blinkers...

Någon som vet var man köper de där infällda framblinkersen till våra hojar för en rimlig peng???
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Någon som vet var man köper de där infällda framblinkersen till våra hojar för en rimlig peng???

Japp, jag har ett par, varav den ena är lätt repad(andra sidan är rätt ok), men det kan kanske passa in??:näsblod

Kunde inte låta bli...sorry :krama

Fast de är röda och du får väl lacka om dem kanske. Vi kan säkert komma överens eftersom jag ändå inte behöver dem längre.
Så här ser de ut nu iaf De finns isf tillgängliga runt 2-5 Juli om du kan vänta lite.
Annars tror jag att jag betalade runt 110 Canadensiska dollar för mina. Utan tull och frakt.
Kommer inte ihåg exakt, men finns Proton och Watsen, Watsen har inbyggda motstånd, vet inte hur det är med Proton..

Mer info finns annars här
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Kan rekommendera Triumph MicroAlloy Style ifrån watsendesign.com.

Triumph%2009.jpg


http://www.watsendesign.com/Triumph_Products/Triumph_New.htm

+
Grymt snygga och bra kvalité (bättre än original) :tummenupp

-
Rimlig peng, nja...



Någon som vet var man köper de där infällda framblinkersen till våra hojar för en rimlig peng???
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Japp, jag har ett par, varav den ena är lätt repad(andra sidan är rätt ok), men det kan kanske passa in??:näsblod

Nu ska vi inte kasta sten i glashus :7peta Om jag räknat rätt står det väl 2-1 i döda Daytonor... eller är det 3-1 :va

Skulle dina repade passa min splitter nya :va Den gamla hojen överlevde inte "may she Rest In Peace". Hämtar den nya imorgon :)

Kan rekommendera Triumph MicroAlloy Style ifrån watsendesign.com.

Triumph%2009.jpg


http://www.watsendesign.com/Triumph_Products/Triumph_New.htm

+
Grymt snygga och bra kvalité (bättre än original) :tummenupp

-
Rimlig peng, nja...

Mmmm... det är dessa jag är på jakt efter. Det kostar att ligga på topp :näsblod

Tackar för länkarna :tummenupp
 
Last edited:

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
någon som kan tipsa på en bra tank-väska till daytonan? och även ett par saddle bags som tillåter att en passagerare sitter på bönpallen?

Tankväska vetetusan, men sadelväskor är väl Triumphs original som skall funka bra? Kolla här kanske?
Går att leta efter det på Flea Bay med...kanske till bättre pris.
 

cyprox

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha XV750
Har precis skaffat mig en Daytona 675 och tänkte köpa en plåthållare men vet inte vilken man ska köra på, någon som har erfarenhet av de olika som finns??

Bakljusen med inbyggda blinkers funkar de bra? Syns man på dagen osv...
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Triumph original tankväska är kanon (ca 900 kr tror jag), sitter fast skitbra med magneterna och rymmer mycket + småfack för mobil och annat. Har en sån och är jättenöjd!

Över till annat; vad sjukt rolig Daytonan är på bana! :banana Blir många bandagar i sommar...!
 

Lotek

5F(Fortare,fortare, fortare,fan,fel) #82
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Bästkusten.
Hoj
En Italiensk drömhoj "Il Duce", Skramlaha 450 och en Italiensk Racehoj.
Har precis skaffat mig en Daytona 675 och tänkte köpa en plåthållare men vet inte vilken man ska köra på, någon som har erfarenhet av de olika som finns??

Bakljusen med inbyggda blinkers funkar de bra? Syns man på dagen osv...

Kan ju bara rekommendera den hållare jag hade innan. Kolla Ebay. Inte gratis, men prydlig... Sök på Melotti, så hittar du den. Eller klicka på länken...:tummenupp

Baklampa med integrerade blinkers. :Nej, syns gör det inte, inte särskilt bra iaf, men igen..prydligt. Mycket. Olagligt, ja. Så jag kan inte rekommendera det, men du gör ju som du vill :gnissla

@Riddick..skäms. 2-1 är det. Följ med på Steg 5-6 så vi kan jämna ut det... :yoparty
Skämt åsido, jag är väldigt nyfiken på 5-6. Kan inte det vara något? Kanske till nästa år iaf? Kan jag så kan du...
 
Last edited:

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
@Riddick..skäms. 2-1 är det. Följ med på Steg 5-6 så vi kan jämna ut det... :yoparty
Skämt åsido, jag är väldigt nyfiken på 5-6. Kan inte det vara något? Kanske till nästa år iaf? Kan jag så kan du...

Mmm... det är ju bara det att det att det är så in i vassen dyrt. Vanlig bandag på Knutstorp kostar ju bara 950:- och är lika rolig och kan bokas så sent som ett par dagar innan :yoparty

P.S. Här ska inte jämnas ut något alls :tungan
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Nu ska vi inte kasta sten i glashus :7peta Om jag räknat rätt står det väl 2-1 i döda Daytonor... eller är det 3-1 :va

Skulle dina repade passa min splitter nya :va Den gamla hojen överlevde inte "may she Rest In Peace". Hämtar den nya imorgon :)
Borde du inte räkna in dina andra dödade hojar också? En R1:a i "Riddicks kurva" t.ex..... :blah
 

Riddick

Medlem
Gick med
30 May 2009
Ort
Hemma
Hoj
CBR600RR
Vilka andra hojar??? Plural??? Nu e det ju så att R1:an klarade sig fin fint ju, som du minns om du inte blivit senil på gamla dagar :blah
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top