Triumph Daytona 675-tråden!

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Någon som vet vad ett original slipon går på i affären, har ett ett som ja ska sälja o vet inte vilket pris ja ska sätta på de!
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Yes! Då var de klart! Är nu mera stolt ägare till en grå 675a -06 m TBR-slip on!
Nu blir de åka av i veckan, o hela sommaren för den delan, 3 dagars banåkning bokad på Gotland oxå, kan ju knappt bli bättre!:yoparty
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Byta håll på växlingen?

Är det någon som vänt på växlingen, märkte förra året att de gick fortare om man växlade upp åt andra hållet, någon som gjort detta o kan komma m tips, tittade lite igår o såg att de var väldigt trångt om ja skulle vända på original delaran!:confused:

//Johan
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Dreva om hojen?

Är det någon som har prövat att sätta på ett en kugg mindre framdrev?
Hur blev hojen jämfört med original isåfall?
 

Mindtwist

Inte så ny...
Gick med
10 Dec 2007
Ort
Vendelsö
Hoj
Buell XB9R Firebolt -03
Premiärturen gjord idag på förmiddagen:tummenupp
Har bara positivt att säga hittills på dom 14 mil det blev.
Måste säga att jag blev positivt överraskad av vridet, har ju kört Ducati tidigare när det gäller sporthoj och HD chopper innan det samt ett par stånka offroader. Trodde det skulle kännas mer som allt eller inget men så var det definitivt inte. Så nu gäller det bara att köra in både hoj och mej så blir det alldeles säkert en fullträff av hojval. Vad jag kommer ihåg från 748:an så var det mer häng på armarna där, så det här kändes mer touringvänligt om man får kalla den det:tungan
 

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
smart, dunka upp bild!! :)

Sorry att det tog tid, men här kommer bilderna på mina hemgjorda hjälmkrokar.
Jag använde mig av befintliga skruvar och skruvhål, så ingen åverkan på hojen är gjord.
 

Bifogat

  • IMG_1833.jpg
    IMG_1833.jpg
    64.3 KB · Visningar: 97
  • IMG_1834.jpg
    IMG_1834.jpg
    77 KB · Visningar: 211
  • IMG_1835.jpg
    IMG_1835.jpg
    74.2 KB · Visningar: 84
  • IMG_1836.jpg
    IMG_1836.jpg
    75.3 KB · Visningar: 90

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...

Bifogat

  • NGCA.JPG
    NGCA.JPG
    100.3 KB · Visningar: 118
Last edited:

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Jag har deras "gatset".....lite vrid och passande är det ju alltid med kraschisar. Fast jag har bara borrat för de befintliga fästena i ramen. Sen stripade jag bara resten.

Sket i att lacka dem med, lite klistermärken så blir det bra :D

Okey, tack så jättemkt för infon! Kommer nog bli sådana någon gång i sommar eller höst. :)
 

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Igår fick jag min nya kärlek!:) Svart och fin är den!! Hämtade den 25 mil från Malmö så det blev en rätt bra 1a tur! Har hunnit med ca 5 mil idag också, man vill ju få den inkörd så snabbt det bara går! Hur många mil tycker ni den ska ha gått innan man kan börja köra den på riktigt?
 

Coppertail

Squid
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Perch mountain
Hoj
Fornminne FJ 1100
Igår fick jag min nya kärlek!:) Svart och fin är den!! Hämtade den 25 mil från Malmö så det blev en rätt bra 1a tur! Har hunnit med ca 5 mil idag också, man vill ju få den inkörd så snabbt det bara går! Hur många mil tycker ni den ska ha gått innan man kan börja köra den på riktigt?

Vänta till efter första servicen iallafall. Se till att få i helsyntet då.
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
köpte en 675 -06a här i dagarna och var ute o körde igår. bensinlampan börja lysa så jag åker o tankar. Upptäcker då att en massa lack vid påfyllningshålet har släppt, likaså i tanken om man tittar ner i hålet. sen ser jag hur hela insidan av påfyllningshålet är rostigt :va

nån som varit med om detta? får ringa triumph imorrn och höra vad de säger, 2mån garanti kvar.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
köpte ...en massa lack vid påfyllningshålet har släppt, likaså i tanken om man tittar ner i hålet. sen ser jag hur hela insidan av påfyllningshålet är rostigt :va ... ringa triumph imorrn och höra vad de säger, 2mån garanti kvar.

Ring Du triumph och visa upp tanken. Det har funnits problem med lack på tankarna och någon här har också fått sin utbytt på garantin (klarlack som lossnat). Min -06 har bra utsida men man ser att den vita insidan repas lätt så jag håller alltid i pistolen medan jag tankar...

Grattis till en fin hoj förresten:tummenupp
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Dricker olja?? någon som har problem m att hojen dricker olja, o isf hur mycket? tror min slurkar i sig lite iaf!
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
köpte en 675 -06a här i dagarna och var ute o körde igår. bensinlampan börja lysa så jag åker o tankar. Upptäcker då att en massa lack vid påfyllningshålet har släppt, likaså i tanken om man tittar ner i hålet. sen ser jag hur hela insidan av påfyllningshålet är rostigt :va

nån som varit med om detta? får ringa triumph imorrn och höra vad de säger, 2mån garanti kvar.

Lust & ork att ta ett kort så man får se?



Var på Anderstorp idag och såg SST600. 675an kom på 3e plats. :banana
Lätt gött som fan med Arrowsystemet på. :)
 

dorfen

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2006
Ort
malmö
Hoj
ducati 750 sport, Triumph Daytona 675 -08
Jag har sett att det finns rätt små slipon som är på sidan av hojen till daytona. Är det någon som har koll på vem som säljer, ljud, pris osv?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top