Trendspaning

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Antar att det var före trenden då eller? annars tyder det ju faktiskt på ett visst intresse.

Nej den låg på vägen och guiden släppte av oss där.
Det är faktiskt sant. De hade några såna där djur i burar och det luktade fan om dom. Vi stannade inte länge.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Färskbajsat kaffe. Vad kan vara bättre än det!?

Kanske typ det mesta...
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Om världens godaste dryck var kiss från uteliggare som legat och huttrat i minusgrader och skedat varandra för att överleva, samt enbart druckit Pripps 7,2 och ätit hummer (av någon märklig anledning) så skulle jag ändå inte dricka den :).
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Produktplacering

Ingen ny företeelse förvisso, redan i de gamla bondfilmerna visade man upp mobiltelefoner, bilar etc.

Dagens produktplacering tar sig allt mer oblyga uttryck. Senast igår, i TV-serien "Solsidan" talade sig huvudpersonerna varma i säkert 30 sekunder om ett företag som levererar mat hem till dörren. De fick med webadress och hela videvitten. Allt utom prislappen.

Lite väl magstarkt i min mening. Det blir nästan lite pinsamt att kolla på.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Ingen ny företeelse förvisso, redan i de gamla bondfilmerna visade man upp mobiltelefoner, bilar etc.

Dagens produktplacering tar sig allt mer oblyga uttryck. Senast igår, i TV-serien "Solsidan" talade sig huvudpersonerna varma i säkert 30 sekunder om ett företag som levererar mat hem till dörren. De fick med webadress och hela videvitten. Allt utom prislappen.

Lite väl magstarkt i min mening. Det blir nästan lite pinsamt att kolla på.

Nu är du avis bara för att du inte lyckats få ditt företag omnämnt i Solsidan. :D
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Nu är du avis bara för att du inte lyckats få ditt företag omnämnt i Solsidan. :D

Det kommer. Du skall få se så mycket av Greatdays att det står dig upp i halsen. Jag skall förstöra alla filmen för dig. Inklusive bondfilermna. Det kommer komma ett litet inslag "Plingenlingeling - nu är det avbrott för produktplacering", sen skall jag stå där och tala mig varm för mitt företag i några minuter.

World domination:yoparty
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Ingen ny företeelse förvisso, redan i de gamla bondfilmerna visade man upp mobiltelefoner, bilar etc.

Dagens produktplacering tar sig allt mer oblyga uttryck. Senast igår, i TV-serien "Solsidan" talade sig huvudpersonerna varma i säkert 30 sekunder om ett företag som levererar mat hem till dörren. De fick med webadress och hela videvitten. Allt utom prislappen.

Lite väl magstarkt i min mening. Det blir nästan lite pinsamt att kolla på.

Tänkte på det igår faktiskt. Att det där företaget kan väl inte finnas på riktigt. Gör det det alltså? Pinsamt var ordet i såna fall.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tänkte på det igår faktiskt. Att det där företaget kan väl inte finnas på riktigt. Gör det det alltså? Pinsamt var ordet i såna fall.

Jo, det företaget finns på riktigt. I episoden innan gjorde de samma pinsamma sak för ett annat företag.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Nu vet jag inte vad solsidan är för ngt, men bara namnet verkar ju småborgerligt pinsamt.
Har ni inga intressen?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nu vet jag inte vad solsidan är för ngt, men bara namnet verkar ju småborgerligt pinsamt.
Har ni inga intressen?

Du hade också haft tid att allmänbilda dig lite om du hade kört tyskt eller japanskt. Antar att söndagkvällarna går åt till att leta oljeläckage? :tungan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Du hade också haft tid att allmänbilda dig lite om du hade kört tyskt eller japanskt. Antar att söndagkvällarna går åt till att leta oljeläckage? :tungan

Ut och lek med er iställe för att titta på skit :D
Jag vårrustar båten rätt hårt för tillfället.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top