Trögt att sälja hoj nu...?!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Blocket priserna är rena fantasipriser - ofta ser man billigare och nyare hojar hos handlare!

Det verkar som om säljare tittar på andras priser på blocket och lägger sig lite högre, vilket gör att priserna blir orealistiska...

En gammal blade är inte värt det priset, ens med det gamla försäkringssystemet...

Ok i mitt fall så handlar det inte om en sporthoj men att du säger att min skulle ligga på fantasipris jämfört med denna från AWA Mc + även jämfört med andra på blocket! :va
http://www.blocket.se/vi/9638923.htm?ca=11_s

Andra på blocket
http://www.blocket.se/li?q=ktm+625&ca=11_s&c=0&w=3&aws=&awe=
 

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Ort
Skåne
Hoj
Ingen just nu
lura? jag fick den premien.... Har int lurat till mig den precis.... Dom fick regnummer och all info jag hade om hojjen.... Är det mitt fel att den är billig?


Nej du har möjligen inte avsiktligen lurat dem, saken är den att om något händer och dom nekar dig ersättning kan du nog hävda vad du vill, dom bryr sig nog inte.
Sen att där finns stackare som inte har den blekaste susning och inte heller får ut en krona är ju bara trist. Det är väl därfär dom flesta går på ursprungseffekt numera, dock så slinker importerade hojar igenom detta iom att de inregirsteras på den lägre effekten från första början . . . . . .



ja beredd att betala vad det kostar. Har man den försäkrad på fel effekt så betalar man inte vad det igentligen skall kosta. De finns en anledning till att man går på effekten som hojen har (läs skulle ha enl papperna) om du inte förstått det :7peta
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nej du har möjligen inte avsiktligen lurat dem, saken är den att om något händer och dom nekar dig ersättning kan du nog hävda vad du vill, dom bryr sig nog inte.
Sen att där finns stackare som inte har den blekaste susning och inte heller får ut en krona är ju bara trist. Det är väl därfär dom flesta går på ursprungseffekt numera, dock så slinker importerade hojar igenom detta iom att de inregirsteras på den lägre effekten från första början . . . . . .

Fast min är ju svensksåld och jag har strypningarna kvar.... Fast inte sitter dom på hojjen då... Ja ja, det har inte skitit sig än iaf....:tummenupp
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Ok för 14 år men fan inte dyr att försäkra!!!! 38 kw i ursprungseffekt!!!! Det blir ca 5000:- om året för mig som är 22....

.....

Försäkringar är ett lotteri :pannkyss, massor med faktorer som spelar in så personligen (jag håller alla tummarna att du får hojen såld :tummenupp ) spelar det ingen om säljaren skriver att försäkringen är billig då det i slutändan kan va dyrt för köparen, ålder, vart man bor, bolag, självrisk,halv/helförsäkrat,möjlighet att ställa av på, låta andra inom familjen (läs sambo/gifta) köra etc.

I och för sig kan :tuttar tjejförsäkra men att jämföra olika försäkringsbolag kan vi alla man spara stora pengar på.:)
 
Last edited:

Sucka

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM rc8 och en knippe smått
Ok för 14 år men fan inte dyr att försäkra!!!! 38 kw i ursprungseffekt!!!! Det blir ca 5000:- om året för mig som är 22....

PS. Köpte den förra hösten och inte i våras!!!! DS.

Vistte inte att det fanns så många kärringar här inne på sh.... Alla verkar njuta av att få klaga på den andre.... Sen behöver man inte vara billigast för att lyckas sälja, det handlar om skicket på det du säljer oxå, är den i fint skick är den värd nån krona mer än dom billigaste som är till salu.
Iallafall enligt mig då jag hellre lägger till en krona eller två för att få den lite finare... Tex så köper jag inte bildelar på biltema då deras bildelar ofta är fel eller inte håller måttet!!!

Tack för mi
Och hur ofta blir hojjarna sålde för det begärda priset.... Tror att det går att pruta på allt!!!

sänker den till 32ooo:- nu.....

Sålde min gsxr750-00 på 5 dagar prutade bara 2000.-
Förvisso fick jag bara 52000 superskick o 1100mil
omöjligt är det inte men det svider

Peter
 

HeLLaS

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Ö-o
Hoj
zx9r
ja beredd att betala vad det kostar. Har man den försäkrad på fel effekt så betalar man inte vad det igentligen skall kosta. De finns en anledning till att man går på effekten som hojen har (läs skulle ha enl papperna) om du inte förstått det :7peta

tack för att du klargjorde det :rolleyes:
 
Last edited:

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre
lura? jag fick den premien.... Har int lurat till mig den precis.... Dom fick regnummer och all info jag hade om hojjen.... Är det mitt fel att den är billig?

Jag fattar inte hur man skall lyckas "lura" till sig en billig försäkring.


Trollar man med effekten hos bolaget, och råkar vara med om en olycka med en högre effekt än den angivna, riskerar man att ej få ersättning alls, då cykeln ej motsvarar den man fått försäkring för. Inte kul om man råkat bryta ryggen.

Det verkar mest som man biter sig själv i svansen.

Jag hade en retta helförsäkrad på mig själv en gång för många år sen. 64600kr / året.
 

Radiostar

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Rsv MIlle
Jag fattar inte hur man skall lyckas "lura" till sig en billig försäkring.


Trollar man med effekten hos bolaget, och råkar vara med om en olycka med en högre effekt än den angivna, riskerar man att ej få ersättning alls, då cykeln ej motsvarar den man fått försäkring för. Inte kul om man råkat bryta ryggen.

Det verkar mest som man biter sig själv i svansen.

Jag hade en retta helförsäkrad på mig själv en gång för många år sen. 64600kr / året.




Ett sjukt exempel när det gäller registrerad effekt för blillig premie: Husaberg 9kw när alla kör med ca 50 kw. Hur går det för alla er som utnyttjat försäkringen, kollar bolaget effekten på era hojar?
 
Last edited:

KrilleYZF R1

Urban Assault 2
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Borås
Hoj
Benelli 900ss Tornado Tre




Ett sjukt exempel när det gäller registrerad effekt för blillig premie: Husaberg 9kw när alla kör med ca 50 kw. Hur går det för alla er som utnyttjat försäkringen, kollar bolaget effekten på era hojar?

Effekten blir den samma, som att försäkra en moped, där man sedan kör in någon i 90 Km/h. Så fort skulle det aldrig ha gått. Bromsarna är inte anpassade för att det går i 90 Km/h. Väldigt lätt för bolaget att dra in all eventuell ersättning.
Jag skulle aldrig våga ta risken. Det verkar dumsnålt. Ungefär som att köpa och använda en hjälm för 20kr på blocket som varit med om en olycka och spruckit. Bara för det är ett lägre pris.
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
Går lite trögt för mig med.
http://www.blocket.se/vi/12739275.htm?ca=10_s
Tycker jag ligger rätt ok prismässigt, eller är marknaden mättad med rettor?

konstigt att ingen vill köpa.. ?
vem tror vill lägga 50 i handen OM man är seriös bara för man ska provköra den. låter lagom roande, ingt jag skulle gå med på iaf. o defenetivt e det inte din jag ringer först om jag har ett par o välja mellan.
stryk den meningen så ringer det fler.

+ att du e otrevlig och lägger på om man vill köpa telefonen.. hmmm *S*
 
Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
konstigt att ingen vill köpa.. ?
vem tror vill lägga 50 i handen OM man är seriös bara för man ska provköra den. låter lagom roande, ingt jag skulle gå med på iaf. o defenetivt e det inte din jag ringer först om jag har ett par o välja mellan.
stryk den meningen så ringer det fler.

+ att du e otrevlig och lägger på om man vill köpa telefonen.. hmmm *S*

Nåt som jag tycker är väldigt oförskämt är att allt för många mailar istället för att ringa. Är så förbannat trött på folk som man ska hålla på svara i mail istället för att de kan ringa och få de svar de vill ha på några minuter.

I min annons står det "seriösa mailar inte utan ringer"
Tycker absolut inte att det är otrevligt.

Är jag intresserad av nåt så ringer jag, har folk blivit skygga på sistone att de inte vågar ringa?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nåt som jag tycker är väldigt oförskämt är att allt för många mailar istället för att ringa. Är så förbannat trött på folk som man ska hålla på svara i mail istället för att de kan ringa och få de svar de vill ha på några minuter.

I min annons står det "seriösa mailar inte utan ringer"
Tycker absolut inte att det är otrevligt.

Är jag intresserad av nåt så ringer jag, har folk blivit skygga på sistone att de inte vågar ringa?
...ett alternativ kanske kan vara att inte bry sig om att svara på mailen?

Jag drar mig å det bestämdaste att köpa av/kontakta säljare som är otrevliga ("ja är smarttast, du e däkcsparkare) , whinar om ditten och datten i annonser, och framförallt skriver 3 ord (gärna felstavade) a'la radannons i morgontidningen. Eller "lånad mail", "inte min på bilden men en likadan", "dah öh ba a".

Sådeså. (No offence mot personen jag citerade)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Nåt som jag tycker är väldigt oförskämt är att allt för många mailar istället för att ringa. Är så förbannat trött på folk som man ska hålla på svara i mail istället för att de kan ringa och få de svar de vill ha på några minuter.

I min annons står det "seriösa mailar inte utan ringer"
Tycker absolut inte att det är otrevligt.

Är jag intresserad av nåt så ringer jag, har folk blivit skygga på sistone att de inte vågar ringa?

Håller med dig till 100%.... Då hör man ju vad det är för typ av person man har att göra med....
 

offa

Guest
Nåt som jag tycker är väldigt oförskämt är att allt för många mailar istället för att ringa. Är så förbannat trött på folk som man ska hålla på svara i mail istället för att de kan ringa och få de svar de vill ha på några minuter.

I min annons står det "seriösa mailar inte utan ringer"
Tycker absolut inte att det är otrevligt.

Är jag intresserad av nåt så ringer jag, har folk blivit skygga på sistone att de inte vågar ringa?

Vill man sälja orkar man väl plita ner ett par rader om hojen. Det behöver max ta ett par minuter och lägga upp en "mall" som man kan skicka till alla som har frågor. Som köpare blir det enklare och få koll på intressanta hojar då man har all vettig info lätt och läsbar i mailkorgen.

[Edit] Men visst är det väl ändå bäst och ringa...
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top