Trögt å sälja hojjen?

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
SKALL FÖRSÖKA MED NYA BILDER MED PLÅTEN I BILD OXÅ MEN PRISET ÄR STEN RÄTT TYCKER JAG BILLIGAST MED TANKE PÅ MILTALET SAMT NÄSTAN HELT NYA PIRELLI DÄCK PÅ OCH NU NYA MINI BLINKERS SOM E GODKÄNDA.

OCH HOPPAS PÅ DET BÄSTA :Bugar

OCH FÅR JAG SÅLT DEN DENNA VECKA SÅ SKALL JAG BETALA EN MASSA RÄKNINGAR ...LOL.:huvet
Med risk för att låta gnällig tycker jag att du inte kan förvänta dig få bra betalt för, nästan nytt däck, mini blinkers och andra tillbehör.
Däck och blinkers förväntas sitta på cyckeln eller hur ? :rolleyes:
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
SÄNKER MAN PRISET ÄNNU MER SÅ KANSKE FOLK TROR ATT DE ÄR NÅGOT FEL PÅ DEN....HAR SATT NER DEN FRÅN 36 500KR SAMT SÅ ÄR DÄR EN 929:A SOM TÄVLAR MED EN I PRIS, HAN BEGÄRDE 33 INNAN OCH JAG 36 SEN SATTE JAG MIN PÅ 29500KR SEN HAN PÅ 28 000KR SÅ VETU F*N ....:confused: VET EJ MER KANSKE VÄNTA TILL HAN TAR BORT SIN ANNONS.

För allas trevnad, tryck 1 gång på Caps Lock. Tack på förhand! :tummenupp
 

Florre

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2005
Ort
Lund
Hoj
R1, Husqvarna te 400
Kan nog delvis bero på färgsättningen.. Som många antyder rätt objekt till rätt pris säljs ofta inom 24 timmar på Blocket.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
SÄNKER MAN PRISET ÄNNU MER SÅ KANSKE FOLK TROR ATT DE ÄR NÅGOT FEL PÅ DEN....HAR SATT NER DEN FRÅN 36 500KR SAMT SÅ ÄR DÄR EN 929:A SOM TÄVLAR MED EN I PRIS, HAN BEGÄRDE 33 INNAN OCH JAG 36 SEN SATTE JAG MIN PÅ 29500KR SEN HAN PÅ 28 000KR SÅ VETU F*N ....:confused: VET EJ MER KANSKE VÄNTA TILL HAN TAR BORT SIN ANNONS.

är den värd mer helt plötsligt för du satte ett högre pris först? :va:va:va

nejfan, köpa hoj ska man göra på våren när utbudet e stort, de få som försöker sälja höst vinter e alltid lite tokiga :näsblod
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
När jag skulle sälja min GSR 600 för precis 2 år sedan låg de ute för runt 60k på blocket. Den billigaste då 58k har jag för mig. Min var i toppskick och hade gått ca 400mil. Slängde ut den för 46k och ändå tog det 3v innan 1 person hörde av sig och han köpte den dessutom.

Tittar man på blocket nu så finns det exakt likadana hojar som gått längre och de begär ibland 50k eller mer. Då funderar man ju hur folk tänker. OM man ser likadana hojar som sin egen på blocket till ett lågt pris och dessa dessutom har legat ute ända sedan högsäsong rådde utan att bli sålda. Varför tror man då att någon vill köpa just ens egen till ett högre pris på hösten dessutom. Folk är så förbannat dumsnåla och rädda att förlora pengar som de tror sig ha investerat i en hoj.

Ska man köpa en hoj på hösten så ska priset vara så bra att det åtminstone täcker upp för värdeminskningen till nästkommande säsong samt vinterservice och försäkringskostnader. Annars kan man ju lika gärna vänta till våren så slipper man ha något stå och ta plats i garaget under vintern. Men det ska ju som sagt helst vara ett pangpris om det ska kännas motiverat att handla på hösten.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Var e framskärmen??? bra pris iaf, sätter en femma att dne e borta denhär veckan

Tog av den, förra ägaren rullade med ett skivbromslås och spräckte halva skärmen :huvet:huvet
dock följer den med vid köp.

Jo, tycker priset även fast det är en del skavanker är bra. Hoppas den blir såld, ska nämligen inhandla en R1 :D
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Var e framskärmen??? bra pris iaf, sätter en femma att dne e borta denhär veckan


Gick snabbare än så, sålde hojen idag :)


Ett VIKTIGT tips till dem som vill köpa hoj,
är priset rätt och det känns bra KÖP DEN, sluta "tänk" sluta jämför och försök få ner hojen 500 kr här och 500 kr där, vet du att hojen ligger bra till prismässigt, svälj stoltheten och köp den.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Gick snabbare än så, sålde hojen idag :)


Ett VIKTIGT tips till dem som vill köpa hoj,
är priset rätt och det känns bra KÖP DEN, sluta "tänk" sluta jämför och försök få ner hojen 500 kr här och 500 kr där, vet du att hojen ligger bra till prismässigt, svälj stoltheten och köp den.

goda råd nu när du själv också ska köpa R1
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
är det bara jag som tycker de går trögt med nya trådar om roligare saker än försäljning?
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top