Tråden för stötande skämt

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Oj, vad jag haft den diskussionen många gånger med min dotter. Alla vuxna i hennes omgivning säger just så, utom hennes pappa som säger att slå tillbaka så hårt och mycket att dom aldrig mer vill röra dig.

En gång kom pappan till hennes kompisar förbi och skulle förklara åt mig att så får du inte säga. Kompisens lillebror med bokstavskombination som jämnt slogs skulle tydligen få fortsätta med det.

Jag frågade hur han själv skulle göra ifall hans arbetskollega skulle slå honom. Jag tror mig veta hur han skulle agera då. Sen sa jag att han får säga till sin son att sluta slåss ifall sonen inte vill bli slagen själv.

Min dotter är dock sådan att hon fortfarande hellre skvallrar åt en vuxen än att göra som pappa föreslår men den här lillebrorsan slår fortfarande sin syster men inte längre min dotter.

Och pappan kommer jag fortfarande bra överens med. Han har nog egentligen innerst inne samma inställning som mig även om han är runt 20 år yngre.
Vi lever ju i ett samhälle där man får vara hur blåst som helst, och bete sig hur som helst.
Men om man så mycket som höjer rösten mot en pallervant så skall man buras in.

Och den som gnäller först vinner.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ungefär likadant sa en kompis till sitt barn. Han sa "börja inte bråka och slåss" "men slår någon dig så slå tillbaka så hårt du kan"
Den ungen behövde bara göra det en gång mot sin mobbare sen lät dom han vara. När personalen från skolan ringde upp kompisen och berättade att det varit slagsmål i skolan så frågade kompisen "var det min unge som började?" Nähä vad bra då gjorde dom precis som jag lärt dom "slå tillbaka så hårt du kan och så mycket det behövs" svaret var inte politiskt korrekt.

Det sjuka är ju att vissa barn kan ta prylar och sedan bara flina för att de bestulna barnen får ju inte slåss.
Jag pratar alltså om saker som tex en mössa nu. Jag har förklarat åt dottern att om det krävs våld för att ta tillbaka sina ägodelar så är också det okej även då.
Även andra kränkningar kan rättfärdiga våld men dock finns det inga ord som berättigar våld.

Det är ju samma sak här, vad gör vi som vuxna en sån gång? De flesta vuxna skulle väl iofs ge tillbaka den där mössan efter 5 sekunder. Men det finns ju sämre exempel, jag har råkat ut för 2 rånförsök i mitt liv och ingen gång har jag lämnat ifrån mig något.
Jag är av åsikten att man måste lära barnen redan från början att låta andra vara ifred men hävda sin rätt och aldrig låta sig bli överkörda.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top