Tråd på annat forum om mc-olyckor

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Vi vill INTE ha hit idioterna!

vaddå, moderatorerna har haft lite att göra senaste tiden. att sparka ut lite folk är väl inte så svårt. :arsele:tungan
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
flashback är ett okänsligt forum där alla får tycka precis som de vill, skulle inte lägga för mycket tankekraft o bli uppretad av de flesta inläggen som görs där.ta det med en klackspark o låta det bero....idioter finns överalllt bara o ignorera dem:yoparty

Vad hemskt, att folk får tycka som dom vill. :tummenupp


Vi vill INTE ha hit idioterna!

Här har du en! :)

Det finns mycket bra och mycket dåligt att läsa på Flashback. Den tråden tillhörde ju bland dom sämre iaf.

:krama
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Här har du en! :)

Det finns mycket bra och mycket dåligt att läsa på Flashback. Den tråden tillhörde ju bland dom sämre iaf.

:krama

Jag vadar också ibland igenom det träsket i jakt på information, men det gör inte mig till en flashbackare.

Visst finns det kul och intressanta trådar/människor på flashback, men snittet är jävligt lågt.

Jag vill inte få hit folket som frågar hur man bryter lås och kränger stöldgods, eller som senast "Hur man giftmördar någon utan att åka dit".
Förövrigt åkte han dit, trots att han tagit hjälp av dom bästa från flashback....
 

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Kramfors
Hoj
CBR 600 FS *såld* XR650R sm
Den där cavalier verkar vara helt körd i huvudet om han är allvarlig..

Skulle jag observera någon sanda en kurva skulle jag borsta bort sanden med personens ansikte :)
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag hoppas de som skrivit idiot inläggen i tråden på flashback kommer och läser i denna tråd, och när de läser ska de även läsa mitt inlägg.

Den dagen jag ser nån som sandar, grusar, eller lägger ut andra hinder på vägen för att hindra mc förare så släpper jag alla spärrar och kommer få dessa människor att önska att de aldrig gjort det de höll på med. Mer behöver jag inte säga.

Samma människor bosätter sig nära banor eller andra ställen där människor pysslar med sin hobby och klagar på bullernivå eller liknande.

Hoppas jag får turen att träffa er sandrare in action!
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Den dagen jag ser nån som sandar, grusar, eller lägger ut andra hinder på vägen för att hindra mc förare så släpper jag alla spärrar och kommer få dessa människor att önska att de aldrig gjort det de höll på med. Mer behöver jag inte säga.

Du är inte ensam! Jag hade nästan önskat att jag kom på en "sandare" så man fick bonka lite med kolfiberknogarna :mad::näsblod
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Ja går man fram till nån med hjälmen kvar på huvudet och frågar vad fan han håller på med så är han nog inte så kaxig, tror inte en dansk skalle med hjälm är spec skön.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Äh, puckon finns det på alla forum och det är nog många "vanliga" människor som stör sig på oss när vi ger järnet med slipon på i skapligt tätbebyggda områden. Att sen vi tycker det är tufft som fan spelar ingen roll, vi är ett pack i deras ögon. Förstår ni inte det?


Du är inte ensam! Jag hade nästan önskat att jag kom på en "sandare" så man fick bonka lite med kolfiberknogarna :mad::näsblod
Ursäkta stickan, men du är fortfarande tonåring och utstrålar inte direkt outlawkriminalitet.

Det finns Rasister, Farsister, och sen har vi alla andra idioter som förmodligen glömt vad de själva gjort för oföretter och sitter och slår sig för bröster och kallar andra för knäppjökar denna männskotyp är otäcka kryp.

"Farsister"... Det tycker jag var jätteroligt skrivet! Resten av meningen kan beskriva det här forumets gäster lika gärna. Se inlägget jag citerade över tex.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Winblad, koppla ihop det här, med det du skrev som svar till mig i tråden ang. nackdelar med motorcykel nyss. ;)

Retar man folk, får man reaktioner.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
"Han bor ju i Åkersberga, kanske skulle åka dit hela motardligan och ställa oss på trappuppgången och dra av rediga fuck-you-burnouts, givetvis plockar vi av ljuddämparen innan vi kör igång"

Genialt, hur kom du på denna ytterst konstruktiva idé? Och det vill du att dessa personer skall ha i minne när det kommer en ensam motorcyklist, eller ser en motorcyklist öht. Blir trött på alla som inte fattar att om en bär sig illa åt blir nästa hundratalet mc hatade. Som en sann ögontjänare gör jag så lite väsen av mig som bara är möjligt i bebyggelse och jag bor mitt i. Stör så lite det går för att, om möjligt, skapa goodwill istället för att spä på negativa attityder. Att komma flera och mobba i grupp är ju bara så totalt ovärdigt.

Att först provocera och sen bli förvånad över reaktionerna, hur är man funtad då? Åtgärderna visar ju på kunskapsbrist, eller ännu värre samma hänsynslöshet som skiner fram i tråd efter tråd härinne. Är alla födda på 80-talet eller är åkomman ett resistent virus?

Ja går man fram till nån med hjälmen kvar på huvudet och frågar vad fan han håller på med så är han nog inte så kaxig, tror inte en dansk skalle med hjälm är spec skön.

Inte så skönt med smäll på hjälmen heller, en uppercut som träffar 7-8 cm framför ansiktet (hjälmkanten) frestar rätt bra på nacken. Eller om antagonisten grabbar tag i nederkanten på hjälmen, bra tag och lätt att vrida om. Vad säger att inte du blir en sköldpadda på rygg? Hur smidig är man med utrustning på?

Jag tror vi blir betraktade som "ickepersoner" eller störande element bara, tills vi tar av hjälmen. Då är det plötsligt en levande människa som kanske tom går att kommunicera med. När jag förklarat vad som händer med "fällor" som lösgrus etc, (det här poppar ju upp hela tiden iom tex UGs taffliga journalistik mm), märker man att folk släpper garden för det hade de inte tänkt på.

Det första som gäller för att nå ökad acceptans för vårt förnuftsvidriga intresse, är minskad provokation från oss som kör! Min hoj är rätt tyst trots slip-on, nästa kommer att få vara original för jag vill få vara ifred.(Märk väl att jag inte pratar om något kollektiv, då jag hatar att klumpas ihop med kreti och pleti).

Har hunnit märka hur mycket längre man kommer med den mjuka linjen. Tummen upp och en ocool vinkning ger ofta positiv respons, eller att ta av hjälmen och språka med den som hötte med näven för att få reda på något om trakten förbättrar attityder. (Vinkar däremot sällan eller aldrig på andra motorcyklister. Tycker det är yttringar av osund kollktivism, masspsykostendenser, flockbeteende jag inte attraheras av osv. Antalet motorcyklister är så stort att det kan vara vad för idiot som helst jag inte vill ha med att göra).

Ber om ursäkt för utsvävningarna utanför trådämnet.
 
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
men vem bryr sig, flashback är ju världsmästarforumet no:1 , alla är ju så dunderoutlaw bakom sina tangentbord att dom käkar ketting till frukost och drar tänderna i tacket!! :rolleyes:

jag va inne på ett tvspelsforum häromdan där 16åriga nintendo nördar skrev i princip samma saker, det är inte poppis att vara sporthojsåkare heltenkelt, big deal.

det är ju därför vi har våran egen sida så folk kan lägga upp fräcka bombrepor och dra wheelies på avenyn utan att bli flejmad :pannkyss :rolleyes:
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Jag blir bara så trött på folk som tror de kan få bort fartsyndarna med att slänga ut sand i kurvorna. Vad händer med alla laglydiga hojåkare? Är deras cyklar okänsliga mot grus bara för att de håller hastigheterna? eller vill de skada/döda alla som kör tvåhjulingar.
Jävla neandertalare!
 

Live_free

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Motorcykel
"blueridge (Vinkar däremot sällan eller aldrig på andra motorcyklister. Tycker det är yttringar av osund kollktivism, masspsykostendenser, flockbeteende jag inte attraheras av osv. Antalet motorcyklister är så stort att det kan vara vad för idiot som helst jag inte vill ha med att göra)"

lol :banana
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Och till sist. Föregå med gott exempel. Stör inte, jävlas inte. Möt dina medmänniskor med ett leende ...

Mycket bra inlägg rakt igenom men just det sista som jag quotade tycker jag många borde tänka lite mer på.
Som ett exempel så i början av sommaren var det några hästar som löpte amok på en ridskola då det dundrade förbi en långtradare... resultatet var några småtjejer med allvarliga skador... tänker ni på sånt när ni dundrar förbi stall? Jag gör det...

Samma sak med 50-områden och tätbebyggt... jag hör ofta grannarna där jag bor klaga över att vägen utanför används som racingbana på nätterna, nu är det inte riktigt så utan det är snarare omdömeslösa kvällsracers som kör där på vägen hem efter kvällsrace på Akalla-rakan och dylikt. Man förlorar inte mycket i tid på att visa lite hänsyn.
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Även om folk inte alltid uppför sig exemplariskt så finns det ingen anledning att försöka medvetet skada eller ännu värre ta livet av en annan person. Hur mycket man än stör sig på deras hobby.

Folket på flashback verkar ju inte ha någon uns av medlidande eller förståelse för någon annan än dom själva. Är ju folk som skrivit att dom tycker det är rätt åt att killen dog eller att han fick skylla sig sjlv. :skrämd
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Och vad fan har det med saken att göra:va:va
Känner du mig? :va

Jag känner dig absolut inte men här på forumet ser det ut som du är 18-19 år gammal och krallig som ett sugrör.
Det är inget konstigt med det alls, inget fel heller. Men att med de förutsättningarna skriva att du skulle vilja bonka på någon med förstärkta handskar låter lite märkligt.
Hade en riktig förortsgangster eller någon med verklig pondus sagt det så visst, men det känns i ditt fall mest som skrävel bakom tangentbordet.

Med andra ord liknande snackarna på FB.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top