TRÄFF : Torsdagen 2008-07-10 Plantagen: 19:00

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Jag köper mig en ny hoj ikväll, så vill några styra upp en körning + kaffe i helgen så är jag på :tummenupp
 

Zator

Jag är grinig idag...
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Sprint ST -06, 2x yzf 750 r -96, en blivande stealthfighter och en skrotfighter
Får välan tacka för en trevlig tur i lagom touringtempo! Ska bara komma ihåg att lämna packväskorna på jobbet nästa gång, för visst måste det bli fler gånger?!

Verkar bli bra väder på söndag, nån som vill ut?
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Då var du inte med när Kongo var i sitt esse, en åkningstråd kom gärna upp ca 5-10 minuter Innan samling vid pumpen... :)
/Z
åka? syns om 5 min!!! Haha! Fick ju med rätt många på det ibland! sen var det faktiskt som lägst en halvtimme :7peta Mr:överdriv, haha

nästa gång är det bra om vi kanske delar upp gruppen lite :)
 
Last edited:

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
Hur många blev ni?? Vad hände?? Bilder??:tummenupp

Kanske liiite mer framförhållning nästa gång??:mad:



Hursom, grymt snyggt initiativ!!


Vi blev sex stycken 4 sport , en turing (rätta mig om ja har fel där) och en motard, blev tanka för vissa av oss sen ut på äventyr ... vet itne riktigt vad vägarna hette då jag är ny här men åkte ut nån sväng ut mot arlanda hållet och stannad vid vattnet för lite påfyllning (ej soppa utan vatten eller kanske tömning på toa)

Iaf så blev väl turen mellan 8 - 10 mil och var mycke trevlig. Inga bilder för min del såg ingen annan som tog heller faktiskt.

mange-cbr900rr

Ang framförhållning och träff på vardag så var det ju som sagt en kvällsträff. Sugen på att åka på kvällen så är det ju bara dra ut. Kan ju självklart bli träffar på helger med men då vädret va fint och flera va sugna så blev det ju en afterwork för vissa och semestertur för andra :)

Framförhållning kommer nog inte bli bättre 12:30 känns på tok för tidigt om du frågar mig kan dyka upp en hel del förhinder under dagen inte minst vädret ... sj tycker ja väl att 2-3 timmar innan räcker gott och väl för en vanligt kvällstur. (Är ju inte så många som åker från gbg för kvällsträffar l i Uppsala ixom). Men ja håller me ju tidigare en tråd kommer upp ju större chans är det ju att fler nappar.

Mer svar på trådar om man kommer vore dock bra för det lockar mer folk och mer folk ger ju mer indelningar tex snabba , lugnare, och motard grupper tex.

Nästa gång blir det nog ett försök vid pumpen men på samma vis som denna gång. Alltså en tråd för träffen och post i 19:00 tråden me länk till träffen.

Mer folk nästa gång gott folk eller va säger ni ? :tummenupp

Stort tack för ert stöd för mina tappra försök att bättre på MC gemenskapen i Uppsala är på god väg känns det som.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Då var du inte med när Kongo var i sitt esse, en åkningstråd kom gärna upp ca 5-10 minuter Innan samling vid pumpen... :)
/Z
Hahaha..
Jo, de där har jag hört talas om... Underbart ju.. Sånt funkade ju fin fint innan de bildades familj... nu måste man planera som tusan för o få till lite åkning..

Vi blev sex stycken 4 sport , en turing (rätta mig om ja har fel där) och en motard, blev tanka för vissa av oss sen ut på äventyr ... vet itne riktigt vad vägarna hette då jag är ny här men åkte ut nån sväng ut mot arlanda hållet och stannad vid vattnet för lite påfyllning (ej soppa utan vatten eller kanske tömning på toa)

Iaf så blev väl turen mellan 8 - 10 mil och var mycke trevlig. Inga bilder för min del såg ingen annan som tog heller faktiskt.

mange-cbr900rr

Ang framförhållning och träff på vardag så var det ju som sagt en kvällsträff. Sugen på att åka på kvällen så är det ju bara dra ut. Kan ju självklart bli träffar på helger med men då vädret va fint och flera va sugna så blev det ju en afterwork för vissa och semestertur för andra :)

Framförhållning kommer nog inte bli bättre 12:30 känns på tok för tidigt om du frågar mig kan dyka upp en hel del förhinder under dagen inte minst vädret ... sj tycker ja väl att 2-3 timmar innan räcker gott och väl för en vanligt kvällstur. (Är ju inte så många som åker från gbg för kvällsträffar l i Uppsala ixom). Men ja håller me ju tidigare en tråd kommer upp ju större chans är det ju att fler nappar.

Mer svar på trådar om man kommer vore dock bra för det lockar mer folk och mer folk ger ju mer indelningar tex snabba , lugnare, och motard grupper tex.

Nästa gång blir det nog ett försök vid pumpen men på samma vis som denna gång. Alltså en tråd för träffen och post i 19:00 tråden me länk till träffen.

Mer folk nästa gång gott folk eller va säger ni ? :tummenupp

Stort tack för ert stöd för mina tappra försök att bättre på MC gemenskapen i Uppsala är på god väg känns det som.

Tjo, alltså, jag har inget emot kvällsåka, bara det att ja måste planera varj minut känns det som.. o då funkar det inte o komma hem vid fem, halv sex o läsa att de e samling om en, en o en halv timma...

Inget ont i spontanåka de får ni gärna göra, försök bara om ni känner på er att imorrn e de dags... släng ut en tråd om de så tidigt som möjligt..
Förstår du hur jag menar... kanske verkar ego o virrigt....:)
 
Last edited:

Akke

Sur på utsidan o Glad på insidan
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
SUZUKI TL1000S -97
Absolut :tummenupp
Vi får göra så gott vi kan men ibland blir det nog sita minuten körningar tyvärr.

YES fick sms om att brallorna kommit tillbaks till Lelles!!! :yoparty NU kan du fixa träff igen bara för min skull :D

Nästa gång är jag på! :hojsmilie
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Jag köper mig en ny hoj ikväll, så vill några styra upp en körning + kaffe i helgen så är jag på :tummenupp

Tycker du kan transportera det där feta japanska arslet till tierp o hälsa på medans jag snickrar så kan du om du e snäll få köra en smal liten svart tjej...You like it know you dirty bastard....

Har semester o bygger om tydligen...=(
Talle vill säkert hälsa på dig så stanna till där med!
Passa på nu innan soppan e över 15kr/m:tummenupp
 

Arnesson

Glad amatör
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 929 Hästhage Ed.
Tycker du kan transportera det där feta japanska arslet till tierp o hälsa på medans jag snickrar så kan du om du e snäll få köra en smal liten svart tjej...You like it know you dirty bastard....

Har semester o bygger om tydligen...=(
Talle vill säkert hälsa på dig så stanna till där med!
Passa på nu innan soppan e över 15kr/m:tummenupp

Nu har jag ju en Honda, men det kan man ju leva med. Men en grön Ninja är ju alltid drömmen ;)

Farsan har flyttat till Tierp, så har faktist vart där en del, men kanske skall tigga en kaffe hos dig med alltså :tummenupp
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Nu har jag ju en Honda, men det kan man ju leva med. Men en grön Ninja är ju alltid drömmen ;)

Farsan har flyttat till Tierp, så har faktist vart där en del, men kanske skall tigga en kaffe hos dig med alltså :tummenupp

Dricker ej kaffe men kan bjuda på saft:fakta
Honda det e grejjen det! Hellre honda en kawa iaf 600...
Nej fy fan inga gröna ninjor uscha!
 

EroX

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
Uppsala
Hoj
98 Honda Hornet 600
1576848_4eebe52f67.jpg


Jag vet inte om jag tycker en grön ninja ser så farlig ut visserligen :)
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top