Touring-Gazz 29/5 - Gazzet som går långsamt

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Tack för rundani går Palle71.. Vet inte hur långt vi körde men det blev 19liter bränsle totalt. Fina bilder har det tagits åsså. Vi hörs!!!!

De 19 litrarna skull jag ha haft på morgonen, lite innan 9 stod jag vid Öveds kloster med soppatorsk,:gnissla efter lite mer än en timme hade jag fått tag i bensin och kunde rulla en egen liten runda.
Det blev väl helt OK men jag hade hellre kommit med er.
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
De 19 litrarna skull jag ha haft på morgonen, lite innan 9 stod jag vid Öveds kloster med soppatorsk,:gnissla efter lite mer än en timme hade jag fått tag i bensin och kunde rulla en egen liten runda.
Det blev väl helt OK men jag hade hellre kommit med er.

Fan va tradigt läge! Jaja, Palle har lovat att snurra ihop minst en runda till denna sommar, så det blir väl till att va fulltankad tills dess :tummenupp
 

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Ort
Ja
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Min hoj drack 0,51 l/mil på rundan, så det kan ju inte ha gått tokfort i alla fall. :D

Bläddrade lite i i loggen och såg att topphastigheten låg kring 120 km/h och det inträffade väldigt sällan. Lugnt och fint med andra ord. :)

Det gjorde det säkert inte heller, men om man som jag tycker det är lite obehagligt med osäkert underlag och tar det lite försiktigt i kurvorna, så blir det ju lite gasa där man kan för att inte komma för långt efter......:)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det gjorde det säkert inte heller, men om man som jag tycker det är lite obehagligt med osäkert underlag och tar det lite försiktigt i kurvorna, så blir det ju lite gasa där man kan för att inte komma för långt efter......:)

Det är ju lite så det är, tyvärr, att det man missar på gungorna får man ta igen i karusellerna. Har själv det problemet ibland när jag är ute på rundor, att jag får tokgasa på raksträckorna för att hinna ikapp. Det underlättar ju då inte att de som redan är snabba tokgasar de också. :D

Min tanke är alltså att hålla lite lägre tempo där det är rakt, så att folk får en chans att hinna ikapp utan alltför stora problem.

För min del gjorde det absolut ingenting att vänta på de som var försiktiga. Det är bättre att vara det och hålla sig på vägen. Det viktigaste är ju trots allt att få köra roliga vägar och sträcka på benen i trevligt sällskap. :tummenupp
 
Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Med tanke på att vissa sa att dem aldrig ens var över 60 km/h var det väldigt stora skillnader i fart/hastighet i gruppen. :näsblod

Eller så vågade de bara titta på hastighetsmätaren när de körde i 60. När de körde fortare var de fullt upptagna med att titta på vägen istället. ;)

Lite skillnad var det nog, men viktigast är att alla kom fram. :tummenupp Förhoppningsvis hade de kul under tiden. :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top