TL1000R renovering/modifiering

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
View attachment 416773
Försöker få till ett kedjeskydd.. Än så länge bara i blå papp men aluminium är tanken ;)

Jag har ett i kolfiber som är integrerat med bakskärmen/huggern (dvs som vanlig) men tycker den är menlöst kort, så funderar på att bygga ett eget som sträcker sig tillräckligt långt bakåt för att faktiskt funka som "kedjegegguppfångare"... Just nu fungerar undersidan av kutsen+ljudämparen som detta... :gnissla:

Det jag ville säga... gör den inte för kort. Tycker den ser lite kort ut? :va
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Jag har ett i kolfiber som är integrerat med bakskärmen/huggern (dvs som vanlig) men tycker den är menlöst kort, så funderar på att bygga ett eget som sträcker sig tillräckligt långt bakåt för att faktiskt funka som "kedjegegguppfångare"... Just nu fungerar undersidan av kutsen+ljudämparen som detta... :gnissla:

Det jag ville säga... gör den inte för kort. Tycker den ser lite kort ut? :va

Nu har jag visst redan bockat till ett i aluminium som är på pulverlack.. Får hoppas det blir bra ändå , det går lika långt bak som bak drevet ungefär.. Men man har lärt sig att man kommer långt på att köra med en bra kedjespray ;) ImageUploadedByTapatalk1425919016.165582.jpg
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ah, jo. Min är kortare än drevet. Lika lång kan nog funka. Hade själv tänkt drevet + 2 eller 3 cm.
Om jag nu får tummen loss. Med hus så blir det ju lätt att man fixar huset, blir trött, och så sätter man sig i soffan med en bira och så blir det inget hoj mek den kvällen heller...

Jag har dessutom gått från kedjevax, till sprej. Mindre skit på hojen på så sätt... :)

:hej
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top