TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Axl45

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Åbo
Hoj
PruttHoj
Du låter den varmköras ordentligt när du startar den? Det ska tydligen vara en killer för TL-stiften annars...

För lite kräm i batteriet kan göra att den inte startar, inte bara för att startmotorn inte drar runt utan också för att spänningen över tändspolar och kanske även sensorer blir för låg. Ladda upp det maximalt och testa igen.


TLZone ligger nere... Jag får abstinens! :näsblod

samma här:gnissla
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Skaffa ett jobb Octo på ska du se att abstinensen släpper :p
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
De finns ju alltid TLPlanet.com.

Va var det som händer där egentligen? Men Zonen och Planeten?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2802855 De finns ju alltid TLPlanet.com.

Va var det som händer där egentligen? Men Zonen och Planeten?
Det "började" på TLPlanet, åtminstone för mig, fast jag tror det fanns nåt "blueboard" eller liknande före TLP. Sen blev det en rätt rörig historia där den som då var ansvarig för TLP (eller ägde hur det nu var) tog in bidrag först men det ändrades sen till som det är nu att man har betalande medlemmar. För de pengarna skulle såklart driften betalas, men även skulle vissa saker lottas ut.
Nu blev det så att strax efter att många hade betalat in pengar så försvann den här killen (iaf från TLP) med en historia om ögonsjukdom som gjorde att han inte längre såg nåt. Rykten spreds, några övriga mods försökte få kontakt med honom per telefon/brev/mail etc men inga svar.
Det slutade med att ett antal personer (Steve TLS, Davcruz, Crash, Wingspan? och ett par till) tog hela TLP - databasen, sidorna - allt, och flyttade till en TLZone som inte ägs av en person utan av nån form av bolag där de mods som hanterade flytten är delägare.

I samma veva var det mycket diskussioner, tjafs och bråk medlemmar emellan där vissa ansåg att det var stöld att flytta sajten och att den tidigare ägaren inte alls gjort nåt fel osv. Resultatet blev att de flesta flyttade med till nya TLZ, men ett antal stannade kvar och behöll driften av TLP.

Vad som egentligen varit sant, vad som är rykten, vet nog egentligen ingen. Jag hängde med till TLZ eftersom de flesta andra gjorde det. TLP har nog aldrig riktigt hämtat sig. Många hänger på båda sajterna och det känns ibland lite olyckligt att vi inte kan samsas på en plats.

Det är väl typ "the story"...
 
Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Jag var precis ute o mätte mina bromskivor fram och hade 4,4 mm-4,5 mm kvar mittpå där det kändes som tunnast.
Var det 4 mm som gällde som godkända skivor? Kanske ja kan köra en sommar till innan ja byter eller är det nå fara?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Jag var precis ute o mätte mina bromskivor fram och hade 4,4 mm-4,5 mm kvar mittpå där det kändes som tunnast.
Var det 4 mm som gällde som godkända skivor? Kanske ja kan köra en sommar till innan ja byter eller är det nå fara?
Handboken säger 4.5mm... :crash

Jag vågar fan inte ens mäta mina... :arsele
 
Last edited:

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Börjar att planera vad man skall åka i sommar, började fundera på vad man gör om man får punktering. Är det skum som gäller eller finns det något annat?
Och en fråga till skall köpa olja till mc såg att biltema hade någon raceolja är den att rekomendera? eller skall man köra med shell etc.
Mvh
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Vissa säger att Biltema oljan funkar lika bra som "märkes" oljorna. Men, priskillnaden är ju inte så stor att jag tycker det är värt att chansa.

Hade Motul olja i min innan och det funkade perfekt. men så strulade den nya impotören till det och min lokale mek köper inte in Motul längre. Och jag har glömt vad jag hällde i senast... :lol
Paketen står ju i garaget, så när det blir aktuellt igen tar jag fram och kollar vad jag hade :tungan


PS. Vad du än köper var noga med att få MC motorolja då kopplingen kör på samma olja och kan slira om det finns frinktions minskande tillsatster. Så, ingen Bil motorolja i MC'n :) DS.
 
Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
7/3 idag....

TLmartin, GRATTIS!!!!

Snart är du lika gammal som Ronny :hihi
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tja. Jag har handlat på mig lite kåpot till min svarta TLS 98a och är lite kluven över vad ut av det som jag ska montera och inte.

Jag har köpt en bottenkåpa som gör att hojen ser ut som om den har helkåpa. Se bild.

Sedan har jag köpt en bellypan. Se bild.

Jag har även köpt den låga singelkuts modellen. Se bild.

Nu är frågan, vad blir snyggast?

Jag är inne på "helkåpan" och den låga kutsen... vad tycker ni?:confused:

Det som jag inte ska ha sedan blir till salu, så håll utkik här sedan om ni är intresserade utav något av det. :tummenupp
 

Bifogat

  • bikepics-62215-800.jpg
    bikepics-62215-800.jpg
    52.2 KB · Visningar: 73
  • bikepics-254722-full.jpg
    bikepics-254722-full.jpg
    56.1 KB · Visningar: 57
  • bikepics-373682-full.jpg
    bikepics-373682-full.jpg
    86.8 KB · Visningar: 63

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Den låga kutsen vill du inte alls ha, den är inge snygg alls. Bäst är om du ger den till mig direkt så slipper du plågas av den. :hihi

Skämt åsido... Jag har aldrig gillat lowers på tls. Halva poängen med cykeln är att den är halvnaken och att då klä på den är helt menlöst - köp en TLR istället.:dummer Nederkåpan på bilden där var inte heller speciellt snygg då den är för kantig för att passa TLS'ens mjuka former. Det finns andra nederkåpor som passar bättre (ser mindre illa ut...).

Bellypan kan vara riktigt snyggt däremot. Jag röstar för en belly pan och den låga kutsen. Iofs kanske orginalkutsen passar bättre med linjerna när väl kåpan sitter på, men jag föredrar annars en låg kuts.

Du får ta och montera alla kombinationerna och lägga upp bilder för omröstning. ;)
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Bellypan + Singelkuts :tummenupp

Helkåpa på en TLS är lite TLR wannabee :hihi
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tja.

Angående den täckande bottenkåpan så ser det betydligt bättre ut i verkliheten än på bild, men jag kan köpa att det är att förstöra lite av vad hojen är. Måste test montera allt som du säger och se vad som känns bässt.

Jag har fått på den stora kåpan och tycker att hojen blir jävligt vulgär med den på, vilket jag iofs gillar. Men som sagt, nu sprang jag ju även på de andra bitarna så jag får ta och testa de med.

Den låga singelkutzen lär ju åka på iallafall... tyvär:)

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det blir en TLR wannabe... de ser ju så olika ut ändå så jag tror man måste vara en riktig amatör om man ska tro att de är samma hojar när den stora kåpan sitter på.
:tummenupp
 
Last edited:

MrDawe

MrDawe
Gick med
25 Mar 2006
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR750TURBO -97
Jaha då har man vart på ebay o beställt två framskivor som ifs inte är sprillans men tydligen knappt använda.

1500 inkl frakt från califonien lite bättre än 3300 hoss adddesmotor iaf.

Nu är det bara att hoppas att ja inte får två bromskivor till en opelkadett på posten:gnissla


Om motoroljan försvinner ut i vevhusventilationen som många pratar om att det kan göra..var lägger sej oljan då( om det är orginal )
Är det i den svarta lådan mellan cylindrarna det sammlas då?? eller bara uppe i luftburken vid filtret??

I helgen ska ja nog ta en kort sväng om det har torkat(ska bli 10-12 grader i sthlm)
 
Last edited:

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87

Jag har fått på den stora kåpan och tycker att hojen blir jävligt vulgär med den på, vilket jag iofs gillar.


Stora kåpan och låga kutsen :tummenupp

... sen kan du lacka den snabb (blåvit) så kan vi köra bana tillsammans i sommar :yoparty

... men allvarligt... jag gillar den stora kåpan... :)
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Har själv stora underkåpan, ser jädrans bra ut tycker jag.

Inget att rekomendera om du kör väldigt aktitv/bana då den tar i bakre delen av kåpan (kolla på bilden) vid fästet... Går ju att lösa dock med en avmontering innan banåka.

Fick själv göra det för ett par år sedan när någon påpekat att det skrapa så jädra fränt i högern innan utgång på rakan (den innan målrakan) på Midlandabanan..(är halvdöv = hör inte ett smack när ja kör hoj) :gnissla

Röstar på att du använder storkåoan mao... ;)


Tja.

Angående den täckande bottenkåpan så ser det betydligt bättre ut i verkliheten än på bild, men jag kan köpa att det är att förstöra lite av vad hojen är. Måste test montera allt som du säger och se vad som känns bässt.

Jag har fått på den stora kåpan och tycker att hojen blir jävligt vulgär med den på, vilket jag iofs gillar. Men som sagt, nu sprang jag ju även på de andra bitarna så jag får ta och testa de med.

Den låga singelkutzen lär ju åka på iallafall... tyvär:)

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det blir en TLR wannabe... de ser ju så olika ut ändå så jag tror man måste vara en riktig amatör om man ska tro att de är samma hojar när den stora kåpan sitter på.
:tummenupp
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
:va Ja här var det ju ungefär lika delade bud som i mitt huvud. :D

Drygt att höra att den stora kåpan ger dålig markfrigång dock, kör en del bana och vill inte marksyna eller skrapa sönder kåpor i sommar. Får väl ta av den innan körning om jag använder den då som du säger...

Ska ut till garaget om två veckor o ta lite bilder. Får se vad ni tycker när jag fått på de grejerna då...
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X

Om motoroljan försvinner ut i vevhusventilationen som många pratar om att det kan göra..var lägger sej oljan då( om det är orginal )
Är det i den svarta lådan mellan cylindrarna det sammlas då?? eller bara uppe i luftburken vid filtret??

Den åker upp i luftburken, och in i cyllarna och förbränns med lite blårök som resultat om du skjuter massa olja... :hihi

Lite osäker på vilken sida om luftfiltret oljan kommer. :va
Jag har ju dels inte orginal, och så är min luftburk Joe-V moddad av förra ägaren, så jag har lite dålig koll på hur en orginal ser ut...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top