TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2727822
http://www.tlzone.net/forums/showthread.php?t=80495
kan du se vad en alu med fönster kostar, jag orkar inte luska fram forex nu så du får göra det själv...

Den är kalasfin, mycket bättre än den original i plast som har en tendens att börja läka.

Prata med han som gör dom så kan han säkert göra en solid åt dig om du vill, priset lär bli annorlunda...

BILDER!!!!!!!!!

Hej Ricken!
OK, så original är i plast? Hade jag ingen aning om... Lika bra att erkänna.
Ingen som har en original till övers?
Eller vet var man hittar? En MC-skrot lär inte sälja bara kopplingskåpa va?

En massa spridda delar just nu på bygget... Men jag håller vad jag lovar. Får bara vänta en stund till... Du har snart bytt ut det mesta på din va? :D
Ring till RNMC, dom har förmodligen en motor som dom ska sälja idelar, om dom inte har kastat den...

Jag skickade tillbaka en defekt dit som jag hade fått.
Jag har en lååååååång önskelista på grejer som ska bytas ut innan det är klart, men det är på g, hade man bara inte varit student så hade det gått fortare...

2728080 Hjälper G-pack som man får köpa på s racing nått?
Värt pengarna eller ska man hellre sätta pengarna på en PC 2 kanske?
:va
Mvh Axl
Du ska inte köpa den, du gör den själv http://www.wotid.com/tls/....

Sen ska du ha både den och PC.

Godnatt
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2728080 Hjälper G-pack som man får köpa på s racing nått?
Värt pengarna eller ska man hellre sätta pengarna på en PC 2 kanske?
:va
Mvh Axl
Som Ricken sa, kolla in http://wotid.com/tls/content/category/1/27/57/, och vill du ha lite mer info/hjälp så hör av dig. Jag har byggt ett par aktiva.

OK, så original är i plast? Hade jag ingen aning om... Lika bra att erkänna.
Ingen som har en original till övers?
Eller vet var man hittar? En MC-skrot lär inte sälja bara kopplingskåpa va?
Jag har en orginal över faktiskt. Dock är det en -97'as och även om den ska passa på alla TL så har den en annan o-ringspackning och jag känner till ganska många som har haft problem med läckage där. Jag har dock aldrig haft några problem men jag har inte använt min extrakåpa så hur tätt den håller vet jag inte.

Jag har en lååååååång önskelista på grejer som ska bytas ut innan det är klart, men det är på g, hade man bara inte varit student så hade det gått fortare...

Men det är väl lite av charmen också? Att hojen blir lite av ett livstidsprojekt. Det hade faktiskt varit trist att ha gjort allt klart NU och sen bara köra... Jag kommer nog lägga nästan lika mycket till på hojen som jag köpte den för innan jag är klar, men det är det värt. Några moddar per år.
 
Last edited:

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Har ett par frågor..?
En TL1000S bakfälg:
- Har den samma ryckutjämnare som en GSXR - tidigt 90-tal. (hur mycket ryckutjämnaren bygger ut spelar ingen roll, utan det viktiga är att "gummifästerna" in i fälgen är samma)
- Är det en 20 mm hjulaxel?
- Är det 180 däck orginal?

Med andra ord, passar den på en GSXR -92?

MVH Linus
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2728650 Har ett par frågor..?
En TL1000S bakfälg:
- Har den samma ryckutjämnare som en GSXR - tidigt 90-tal. (hur mycket ryckutjämnaren bygger ut spelar ingen roll, utan det viktiga är att "gummifästerna" in i fälgen är samma)
- Är det en 20 mm hjulaxel?
- Är det 180 däck orginal?

Med andra ord, passar den på en GSXR -92?

MVH Linus
SRAD hjulen passar Till TL, men inte tidigare, så det bör inte funka för dig...
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
SRAD hjulen passar Till TL, men inte tidigare, så det bör inte funka för dig...

Grejen är att fälgen är till en gsx1100 -80 med en sving från gsxr750-90
Nu sitter det på gsxr750-92 fälg med en ryckutjämnare från GSX1100 -80.
Har en Tl1000s-fälg fram, därför vill jag byta.
Behöver GSX1100 ryckutjämnaren för att få in kedjan lite. är ruggit tajt mellan däck och ram som det är nu.
Vad är det som skilljer dem åt?
Hjulaxel..?
Ryckutjämnare..?
Vilka år kom/fanns SRAD hjulen? 96-99?
 
Last edited:

marcuscarlsson

bygger nytt.
Gick med
24 Nov 2006
Ort
Nacka, Stockholm
Hoj
TL1000s bygge = Husqvarna V1000 Gran Turismo, Ducati 996 bygge = F1 Tracker, CRF450 -06 bygge = CRF Tracker , FC250 -16, KTM 250 tvåtakt -11, Husaberg FE450 -09
Jag har en orginal över faktiskt. Dock är det en -97'as och även om den ska passa på alla TL så har den en annan o-ringspackning och jag känner till ganska många som har haft problem med läckage där. Jag har dock aldrig haft några problem men jag har inte använt min extrakåpa så hur tätt den håller vet jag inte.

Skicka ett PM om vad du skulle vilja ha för den! MC skroten ville inte sälja sin kåpa då de sa att det inte var något fel på motorn... Och alla man pratar med säger att original läcker duktigt så jag tvekar på att ta bort min utan bara fixa något med den när den sitter på plats. :va Om man tittar på insidan av kåpan: Ser man "baksidan" på texten då eller är den en stor rektangel för texten, eller är den helt slät på insdian? Kan du kolla det, Octofinger? Tack på förhand! /Marcus
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2728783 Skicka ett PM om vad du skulle vilja ha för den! MC skroten ville inte sälja sin kåpa då de sa att det inte var något fel på motorn... Och alla man pratar med säger att original läcker duktigt så jag tvekar på att ta bort min utan bara fixa något med den när den sitter på plats. :va Om man tittar på insidan av kåpan: Ser man "baksidan" på texten då eller är den en stor rektangel för texten, eller är den helt slät på insdian? Kan du kolla det, Octofinger? Tack på förhand! /Marcus
Jag har för mig att den är slät...
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2728783 Skicka ett PM om vad du skulle vilja ha för den! MC skroten ville inte sälja sin kåpa då de sa att det inte var något fel på motorn... Och alla man pratar med säger att original läcker duktigt så jag tvekar på att ta bort min utan bara fixa något med den när den sitter på plats. :va Om man tittar på insidan av kåpan: Ser man "baksidan" på texten då eller är den en stor rektangel för texten, eller är den helt slät på insdian? Kan du kolla det, Octofinger? Tack på förhand! /Marcus
Den är slät på insidan. Texten är i relief på utsidan bara.

Angående att den läker... 97'an har en lite tunnare o-ring som lite oftare tenderar att läka. Från 98 och senare så gjordes kåpan om lite med en ny o-ring som ska hålla bättre.
Dock ska det inte vara några problem om o-ringen är hel och mjuk, blocket och kåpan är rena och sen kanske viktigast av allt - att man inte drar åt den för hårt! Då klämmer man sönder några metalldistanser som sitter i hålen så att kåpan inte längre tätar.

Det är en liten repa på kåpan,men om du ändå ska slipa/lacka så kanske det inte gör så mycket? Jag ska fixa foto på den så du får se vad det handlar om.

Jag hade tänkt skicka den till Rifleman (på TLZone) för att göra en lite billigare clear-cover-variant av den, men nu är jag med i Vandrivers GB på en i alu, så jag kommer inte använda den här kåpan.
 

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjenare
Tänkte serva hojen till helgen. Vilken olja rekomenderar ni ? tändstift etc oljefilter, vill ju ha det bästa till hojen ju :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2729668 Tjenare
Tänkte serva hojen till helgen. Vilken olja rekomenderar ni ? tändstift etc oljefilter, vill ju ha det bästa till hojen ju :)
Du kan ha vilken 10W-40 olja som helst nästan. Jag skulle personligen leta efter en mc-olja för våtkoppling. Biloljor kan innehålla lågfriktionstillsatser som kan sabba din koppling i värsta fall. :arsele I bästa fall upplever du bara att den slirar tills du bytt olja igen. Jag kör Castrol GPS som är en semisynt, jag har inte vågat köra helsynt då jag haft kopplingsslir, men du har den något starkare 6-fjädrade kopplingen och borde inte ha problem med helsynt.

Jag kör HiFlow (eller vad de nu heter - grön-svarta kartonger) oljefilter. Vet inte om de är bättre eller sämre än nåt annat. Hojen håller fortfarande iaf. :rolleyes:

Tändstift. NGK CR8EX är rätt typ av stift. Det snackas om att TL'en är bra på att sabba tändstift om man inte är noga med att alltid varmköra ordentligt. Du kan köpa ett iridiumstift (NGK CR8EIX) som ska hålla bättre. De är dock snordyra. :näsblod Jag har kört på ett par i två säsonger och de har inte strulat än iaf.
 

ODEN

Bombastic
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GEFLE
Hoj
TL1000S -99 & XS 500 -77
Jag kör också på Castrol GPS, har funkat bra. Vad det gäller tändstift har dom bytts vid service enligt boken. Aldrig vart några problem.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2730087 Du kan ha vilken 10W-40 olja som helst nästan. Jag skulle personligen leta efter en mc-olja för våtkoppling. Biloljor kan innehålla lågfriktionstillsatser som kan sabba din koppling i värsta fall. :arsele I bästa fall upplever du bara att den slirar tills du bytt olja igen. Jag kör Castrol GPS som är en semisynt, jag har inte vågat köra helsynt då jag haft kopplingsslir, men du har den något starkare 6-fjädrade kopplingen och borde inte ha problem med helsynt.

Jag kör HiFlow (eller vad de nu heter - grön-svarta kartonger) oljefilter. Vet inte om de är bättre eller sämre än nåt annat. Hojen håller fortfarande iaf. :rolleyes:

Tändstift. NGK CR8EX är rätt typ av stift. Det snackas om att TL'en är bra på att sabba tändstift om man inte är noga med att alltid varmköra ordentligt. Du kan köpa ett iridiumstift (NGK CR8EIX) som ska hålla bättre. De är dock snordyra. :näsblod Jag har kört på ett par i två säsonger och de har inte strulat än iaf.
Jag kör BOSCH stift, 35kr stycket :hihi
 

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Du kan ha vilken 10W-40 olja som helst nästan. Jag skulle personligen leta efter en mc-olja för våtkoppling. Biloljor kan innehålla lågfriktionstillsatser som kan sabba din koppling i värsta fall. :arsele I bästa fall upplever du bara att den slirar tills du bytt olja igen. Jag kör Castrol GPS som är en semisynt, jag har inte vågat köra helsynt då jag haft kopplingsslir, men du har den något starkare 6-fjädrade kopplingen och borde inte ha problem med helsynt.

Jag kör HiFlow (eller vad de nu heter - grön-svarta kartonger) oljefilter. Vet inte om de är bättre eller sämre än nåt annat. Hojen håller fortfarande iaf. :rolleyes:

Tändstift. NGK CR8EX är rätt typ av stift. Det snackas om att TL'en är bra på att sabba tändstift om man inte är noga med att alltid varmköra ordentligt. Du kan köpa ett iridiumstift (NGK CR8EIX) som ska hålla bättre. De är dock snordyra. :näsblod Jag har kört på ett par i två säsonger och de har inte strulat än iaf.




Tack för svaret. Har aldrig servat en tl1000. mr'en skummade igenom bruksanvisningen innan verkar inte vara så svårt att serva den själv.
Några tips

Örjan
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
:huvet Ja blir så j-la avis på er som snackar meka som om det var världens enklaste sak...

... sitter här med min tumme mitt i handen :rolleyes:

... Hmmm

Iväg och jobba övertid så ja kan betala mekaniker... :näsblod

:hej
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2731120 :huvet Ja blir så j-la avis på er som snackar meka som om det var världens enklaste sak...

... sitter här med min tumme mitt i handen :rolleyes:

... Hmmm

Iväg och jobba övertid så ja kan betala mekaniker... :näsblod

:hej
Det finns ett enkelt sätt att lära sig på....

PROVA
 

Rickar

Lyft blicken :-)
Gick med
2 Sep 2006
Ort
I hus
Hoj
BMW F800R-11 och en klassiker GSXR 1100 - 87
Det finns ett enkelt sätt att lära sig på....

PROVA

Njaee...

...JAG TÖRS INTE... :rolleyes: tummen sitter där den sitter.

Dessutom måste jag erkänna att jag inte är speciellt intresserad. Tidigare försök har resulterat i blodiga knogar och MÅNGA svordomar.

Ja e lite lat, har inget garage, dåligt mé verktyg och vet med mig att jag är lite slarvig...

MEN JAG E IMPONERAD AV ER SOM SKRUVAR SJÄLVA :tummenupp
 

PETER-STHLM

kröka det enda raka
Gick med
4 May 2005
Ort
STHLM
Hoj
X11
Njaee...

...JAG TÖRS INTE... :rolleyes: tummen sitter där den sitter.

Dessutom måste jag erkänna att jag inte är speciellt intresserad. Tidigare försök har resulterat i blodiga knogar och MÅNGA svordomar.

Ja e lite lat, har inget garage, dåligt mé verktyg och vet med mig att jag är lite slarvig...

MEN JAG E IMPONERAD AV ER SOM SKRUVAR SJÄLVA :tummenupp

får du blodiga knogar av en service med olja & stift gör du nog rätt i att jobba över lite:pannkyss :tungan
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
2730754 Jag kör BOSCH stift, 35kr stycket :hihi
Har man rätt värmetal, korrekt justerad bränsleblandning och alltid varmkör hojen efter start, dvs inte bara kör till macken 1km bort och stänger av den innan den blivit varm, så ska man kunna köra på nästan vilka stift som helst... Då behöver man inte iridiumstift för 200:-/st... :näsblod
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
2731781 Har man rätt värmetal, korrekt justerad bränsleblandning och alltid varmkör hojen efter start, dvs inte bara kör till macken 1km bort och stänger av den innan den blivit varm, så ska man kunna köra på nästan vilka stift som helst... Då behöver man inte iridiumstift för 200:-/st... :näsblod
Men det funkar ju inte för dig som bara kör tills du ser en tjej, där stannar du o ska se frän ut... :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top