TL-tråden - v2 !

Force

Medlem
Gick med
29 Mar 2005
Ort
-
Hoj
Aprilia RSV1000R
Jag har tappat bort min tätning till vattenpumpen(17461-02F00).

Är det någon här inne som har en extra tätning över? 17461-02F00 är reservdelsnumret.

Screen Shot 2016-04-06 at 13.24.20.jpg
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Kan meddela att jag fick ner min försäkring till 250 spänn i månan...gött!:banana

Men det va inte därför jag skriver...funderar på att mecka vidare nu när halva hojen redan e riven och airboxen e ur..modda eller inte? Vad jag har läst på zonen å planeten(gamla trådar) så e meningarna skilda, modda eller inte? Som nybliven TL-ägare behöver jag råd, vad säger ni som kan?

Sugen e jag, dessutom har jag beställt en kolfibersats så nåt måste jag ju mecka med...:D
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Kan meddela att jag fick ner min försäkring till 250 spänn i månan...gött!:banana

Men det va inte därför jag skriver...funderar på att mecka vidare nu när halva hojen redan e riven och airboxen e ur..modda eller inte? Vad jag har läst på zonen å planeten(gamla trådar) så e meningarna skilda, modda eller inte? Som nybliven TL-ägare behöver jag råd, vad säger ni som kan?

Sugen e jag, dessutom har jag beställt en kolfibersats så nåt måste jag ju mecka med...:D

Hej! hyfsat val av hoj! (R :Bugar)
S ens luftburk har jag dålig koll på, men det e en massa sågande och plastande för att få till det!
Men ska du gå vidare med helsystem,rkammaxlar mm mm. Så kan du ju sattsa på en sådan
http://shop.durbahn.de/shop/en/bikes/Suzuki_-_TL_1000_S?bikecat=26
eller bygga själv en liknande om du har plastat förut ! Och en pc2-3 och en bänkning det kan kosta lite men det e värt pengarna om bänkarn kan sin sak!:tummenupp

Bra länk till info som du kanske redan har
http://wotid.com/tls/content/view/26/74/
 
Last edited:

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Tack för svaret/länkarna! Steves sida har jag ju läst förrut.

Men jag ska inte ha helsystem eller andra kammar! Och absolut inte en luftburk för 6500spänn...:rodnar
Har precis köpt en kolfiberhugger så nu måste jag lugna mej lite med stora inköp=)

Funderar på att göra airboxmodden, men såg att några fått sämre värde och gick tillbax till original. Tänkte om nån hade bättre/nyare info. Men jag sätter väl dremmeln i burken så får vi se...

Hittade en billig PC2 e det dumt å köpa när 3orna finns? Sparar kanske 1000-1500:confused:
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Min har nog mer än 160hk eftersom jag har helsystem och kopplingshandtag från kina.
Den gör 300Km/h
:banana
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
App App Glöm inte "TRE" då blir det 175 hk diReCT
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Ja djävlar! nu har man kastat bort pengar i onödan på massa onödigt fix o trix! har runt 150 på veven!
:banana :fyllisar

Helsystem,portat,kammar,h-komp,TRE,luftburk,o moddat sprut mm
IMG_20150507_074245.jpg

Billigaste och enklaste trimmet är att smörja kedjan! Investera i en typ Scott oiler
så har man ca2hk extra på bakhjulet! Såg det själv vid tillfälle när vi provade ut trattar, efter ca 25 fullpull så smordes kedjan vipps så fick vi +2hk.

utdraget på 2an ovanför e med "osmord" men ny 525 kedja!

I tors, tog jag en liten tur med 2an! Lite svalt men kul!!
 
Last edited:

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
Hej alla TL-älskare!

Jag har varit oaktiv inom TL-världen ett bra tag men de som hängt i tråden ett tag kommer nog ihåg mig.

Det är så att jag vill göra mig av med min TL och alla reservdelar+verktyg men det känns så fel om det inte kommer till rätt person ( EN TL-älskare ) för jag har inte tid att köra eller mecka med den längre.

Vad som finns är en fet preppad TLS med TLR motor med alla customdelar som i princip finns.
Alla originaldelar + extra. Kåpor, tank, specialverktyg, stöd, däckkrängningsutrustning....you name it!

Allt släpps till en klumpsumma till rätt person med rätt attityd vid snabb och smidig affär. Jag vet ungefär var min smärtgräns prismässigt går och den är hyfsat låg med tanke på mängden prylar och värdet om sålt separat.

Om någon är intresserad så hör av er.

Mvh

Robert

0706-832924
 

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Lyckades med konststycket att sabba gashandtaget i helgen..den vita plastrullen ni vet?!
Skulle dra av gummit för å hänga på lite Kina-bling.
Så slinter jag, kör handtaget med wiredelen rakt ner i bordet:mad:
Crack! Rakt av! Går ju faan inte å limma för ytorna e så små:(

Var hittar jag ny/beg? Har kollat med Bike's mcdemontering i Trollhättan men dom hade ingen..

Nån som vet var det går å hitta?
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Lyckades med konststycket att sabba gashandtaget i helgen..den vita plastrullen ni vet?!
Skulle dra av gummit för å hänga på lite Kina-bling.
Så slinter jag, kör handtaget med wiredelen rakt ner i bordet:mad:
Crack! Rakt av! Går ju faan inte å limma för ytorna e så små:(

Var hittar jag ny/beg? Har kollat med Bike's mcdemontering i Trollhättan men dom hade ingen..

Nån som vet var det går å hitta?

Jag har nog en över! Pma adress mm. så skickar jag en! Ere samma rulle på S,en som på R,en?
Det e det nog! :va
Eller så köper du ett handtag till Yamaha R1.1/5(R6.1/6) så får du snabbare o rivigare starter! ev får man modda wire höljet som sticker in i handtagshöjet!
http://www.tlzone.net/forums/suzuki-tl1000r-tl1000s-forum/71981-just-did-r6-throttle-tube-swap.html
 
Last edited:

elNico

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2015
Ort
Westkusten
Hoj
TL1000S, Candy jade lime Yellow:)
Måste bara skriva av mej....=)
Va i garaget till 01:00 nåt igår, mekka ihop miniblinkers, motstånd, för korta kablar, undertray som jag laminerade i kolfiber, blev rätt kasst egentligen men jag tänkte ; jag måste ha hojen till jobbet imorrn=)

Nya gasrullen på plats, stort jävla tack till Slowfinn:krama:krama

På med lite kina-bling, passa ju naturligtvis inte...fram med filen, mecka lite...äntligen! Klar!

I morse vakna jag tidigt, upp å käka, sa till kärringen: jag åker hoj idag!

Solsken, lite kallt men faan, va gött det e!!!

Satt på jobbet å grinade framför bildskärmen...kan jag stämpla ut snart? Så tidigt som det bara gick sprang jag till stämpelklockan....nu jävlar! Full patte ut från jobbet, skit i 50skyltar, nu kör jag! Kom på att regskylten låg kvar hemma.
-Oups, hem, skruvdragare o borra, smäck på skylten, sen bar det av igen.
Efter några goa mil landa jag på Bike i Trollhättan.

Parkera brevid en firestorm, kul! (Dock inte för nära...:7peta) Kliver in på Bike, men nä, dom kan inte bänka min hoj för jag har "bara" pcII. Meeeeeh!

Kliver ut, tänker ok jag får hitta på nåt annat...går fram till min hoj o blir glatt överaskad! Brevid min står en röd TLR! Coolt! (Nä, inte lika coolt som en TLS, men ändå) Mitt emot mej har däremot en TLS parkerat! Vafaan tänker jag, e alla TL-ägare i bygden här idag?

Börjar snacka med TLR-ägaren, vi e nyblivna TL-ägare båda två...vi slår följe, kör några mil tillsammans på slingriga 70vägar.Skiljs åt i en korsning, men vi byter nummer, bestämmer att vi sms:ar om vi har vägarna förbi=)

Brölar hemåt, tankar, kör in hojen i garaget, tar en bärs....

Fyfaan vilken bra dag!:banana:banana:banana
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
:) Det är just dom dagarna du beskriver ovan som sätter avtryck i själen och blir ett minne för en väldigt lång tid framöver i livet. Såna dagar är precis vad mc-åkning handlar om....att hitta många sådana dagar.
Mc-åkning är bra för att inte bli utbränd på jobbet.
:yoparty
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Slowfinn...Jag behöver en motor till, är det något du har över för du har ju 3 TL:ar (menar du kan ju inte köra alla 3 på samma gång, om nu inte extrabenet är tillräckligt stort då )
Om jag pm:ar min adress, får jag en motor av dig då ?
Tack på förhand och var rädda om varandra i trafiken.
:fyllisar
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Slowfinn...Jag behöver en motor till, är det något du har över för du har ju 3 TL:ar (menar du kan ju inte köra alla 3 på samma gång, om nu inte extrabenet är tillräckligt stort då )
Om jag pm:ar min adress, får jag en motor av dig då ?
Tack på förhand och var rädda om varandra i trafiken.
:fyllisar

jo har en extramotor med samma spec som 2an! pma på bara !!!:tummenupp
eller så kommer du upp och bygger garaget färdigt, medans jag e i Finland så får vi se. Kör grusbus nästa vecka!!!:banana:banana:banana
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hej !
jag är inne på att göra Tillern lite sportigare, (till nästa säsong). Men det gäller att veta vad man skall göra nästa vinter.....

Tänker bla sätta på sportkåpor ,ny bakram och enkelsits.
Var kan man hitta en godkänd hel-och halvljuslampa, så liten och diskret som möjligt.
Kan man ha en "utanpåliggande" lampa? -eller gömma den någonstans?
:va

Förslag?
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Hej !
jag är inne på att göra Tillern lite sportigare, (till nästa säsong). Men det gäller att veta vad man skall göra nästa vinter.....

Tänker bla sätta på sportkåpor ,ny bakram och enkelsits.
Var kan man hitta en godkänd hel-och halvljuslampa, så liten och diskret som möjligt.
Kan man ha en "utanpåliggande" lampa? -eller gömma den någonstans?
:va

Förslag?

Googla på endurance motorbike och bilder så har du exempel på hojar med utanpåliggandelampor!
Jag har sett snyggt montage med en 80-100mm hel/halv offcentrum på kåpa fram!
Jag har 2st projektorlinser från http://ebutik.nccr.se/belysning/framlykta/projection-framlykta/!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?159782-TL-tr%E5den-v2-!/page372 scrolla ner så ser du min 2a o 1a!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Hej alla TL-älskare!

Jag har varit oaktiv inom TL-världen ett bra tag men de som hängt i tråden ett tag kommer nog ihåg mig.

Det är så att jag vill göra mig av med min TL och alla reservdelar+verktyg men det känns så fel om det inte kommer till rätt person ( EN TL-älskare ) för jag har inte tid att köra eller mecka med den längre.

Vad som finns är en fet preppad TLS med TLR motor med alla customdelar som i princip finns.
Alla originaldelar + extra. Kåpor, tank, specialverktyg, stöd, däckkrängningsutrustning....you name it!

---
Mvh

Robert

wow, snacka om Blast from the Past!1

Fast, nu fick jag ditt nummer så nu ska jag googla fram vad du bor och terra dig med TL ljud... :D

Kan intyga att det där är en TLS med guldkant. Mycket TLC investerat i den. :kär
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Måste bara skriva av mej....=)
Va i garaget till 01:00 nåt igår, mekka ihop miniblinkers, motstånd, för korta kablar, undertray som jag laminerade i kolfiber, blev rätt kasst egentligen men jag tänkte ; jag måste ha hojen till jobbet imorrn=)
---
Fyfaan vilken bra dag!:banana:banana:banana

:tummenupp

Det ä sådana dagar som själen lever för. :)

Kommer ihåg när jag som ny hojägare mötte en Firestorm mitt i stan, Tänkte, "det måste vara Henke" från SH. Vänder.. han vänder också! Vi sätter oss och snackar skit och bestämmer där och då att nu tar vi tag i att fixa en "hbg avdelning av Radical". Vi hade ju snackat om det med några andra. Sagt och gjort. Vi körde i drygt 10 år :), klubben finns fortfarande (fast jag har hört att de migrerat till Facebook... :näsblod ), men själv kör jag bara solo nuförtiden. Trivs bäst ensam...

:hej
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top