TL-tråden - v2 !

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Det rullar på, jag skrotade min TL o köpte en RC8.
Sålde den i somras för att den var för dyr för att ha ståendes. Men nu är jag väldigt sugen på att köpa en ny... :)

Vi får väl se vad som händer nästa år.

Du är helt färdig med hojandet du?

Har inte hojjat sen polaren omkom. Suget finns där... kärleken till hojjarna med. Men tänkte gå all in och köpa värstingbil istället så det kostar mig multum istället :huvet allt för att impa på sambon hahaha....:tummenupp jaså vad rotar du efter nu då?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Har inte hojjat sen polaren omkom. Suget finns där... kärleken till hojjarna med. Men tänkte gå all in och köpa värstingbil istället så det kostar mig multum istället :huvet allt för att impa på sambon hahaha....:tummenupp jaså vad rotar du efter nu då?
Ja, jag kommer ihåg när det hände...

Jag vet inte vad jag ska ha. Har vandrande tankar på allt från RC8 till gammal TL1000s. :)
Så jag vet faktiskt inte.

Jag ska lösa det till våren tänkte jag. Det ska vara en maskin som går 90% bana. Så den behöver inte vara vacker. :)
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Jag försökte byta in hojen och blev erbjuden 17k för den... Förra året bjöd dom 27k:(

iaf tänkte jag lacka om den i vinter. Tror det blir mattsvart/sidenmatt med originaldekalerna. Är det uttjatat eller?

Ja,den ska ju vara vit. racingvit. Det är ju jävligt snyggt...
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ja, vad säger man. Kraschade för 3v sedan och får hojen inlöst av försäkringsbolaget. Har dock fått plocka bort PCIII USB, Speedohealer (med top speed recall), har även en gapmod-plåt komplett med bakram, r1-dämpare med vattenskuret fäste, lite snygga hälskydd, kåpor, IXIL-slipons mm om någon är intresserad. Kommer en annons längre fram men maila om ni är intresserade så kan jag fixa bilder.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Ja, vad säger man. Kraschade för 3v sedan och får hojen inlöst av försäkringsbolaget. Har dock fått plocka bort PCIII USB, Speedohealer (med top speed recall), har även en gapmod-plåt komplett med bakram, r1-dämpare med vattenskuret fäste, lite snygga hälskydd, kåpor, IXIL-slipons mm om någon är intresserad. Kommer en annons längre fram men maila om ni är intresserade så kan jag fixa bilder.

Till S eller till den feta, slöa, fula (R)etard???
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ok, hur får man snabbast tag på en Bitubo då? Kör upp på onsdag och vill ju ha skiten klart då :( Såg att motoaction har den men den är ju pissdyr där...

Tack för tipset om sänkningen. Ska kika lite på det.

Här är lite mer bilder på hojen samt på sprickan. Det som retar mig är att jag såg det i besiktningspapprena men hur i helvete kan de sätta det under bra att veta och inte under körförbud??

b56201164849P8019.jpg

0c6201164946Pe6f9.jpg
2f6201165839P33e9.jpg

b56201165348P5c0c.jpg

946201165418Pfae2.jpg

276201165442P2f67.jpg

Här är lite bilder på heelguards mm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ett jäkla liv i garaget nu! Glåporden haglar! " -tjockis! , guling! , Barilla-staket! " TLR´n verkar inte komma så bra överens med sin nya garage-kamrat, en Ducati 1098. Köpte den i onsdags, men har bara kört den nån km. Men i helgen ska den provas ordentligt.
Ska till våren med en tår i ögat försöka sälja TLR´n. Underbar hoj som jag haft nöjet att äga två av, men nu var det dags för nåt nytt. Har drömt om att någongång få äga en 1098, och nu dök chansen upp.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag försökte byta in hojen och blev erbjuden 17k för den... Förra året bjöd dom 27k:(

iaf tänkte jag lacka om den i vinter. Tror det blir mattsvart/sidenmatt med originaldekalerna. Är det uttjatat eller?


Det verkar som det har hänt något rent allmänt med priserna på hojar.
Förra året vart jag erbjuden 45k i inbyte för min XR, i år fick jag tjata för att ens komma upp i 25k...
Så det bidde inget byte till en Speed Tripple, men kommer nog fler chanser...


:hej
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Det verkar som det har hänt något rent allmänt med priserna på hojar.
Förra året vart jag erbjuden 45k i inbyte för min XR, i år fick jag tjata för att ens komma upp i 25k...
Så det bidde inget byte till en Speed Tripple, men kommer nog fler chanser...


:hej

Nä vaffan för dom pengarna kan jag lika gärna ha kvar den och bygga om den till hillclimber...

Den duger en sommar till sen blir det nåt annat...
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Ett jäkla liv i garaget nu! Glåporden haglar! " -tjockis! , guling! , Barilla-staket! " TLR´n verkar inte komma så bra överens med sin nya garage-kamrat, en Ducati 1098. Köpte den i onsdags, men har bara kört den nån km. Men i helgen ska den provas ordentligt.
Ska till våren med en tår i ögat försöka sälja TLR´n. Underbar hoj som jag haft nöjet att äga två av, men nu var det dags för nåt nytt. Har drömt om att någongång få äga en 1098, och nu dök chansen upp.

Helt okej byte, det blir nog lättare att gå över till 1098an än till ninjan :)

Din gamla TLR mullar på bättre än någonsin, förutom att den just nu står ledsen i garaget med pyspunka på bakdäcket.
 

shobrey

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Timmernabben
Hoj
tlr -99, Busa -00, R1 -98
funderar på att köpa en powercommander men undrar vilken man ska ha? funkar det med vilken som till gsxr eller måste det vara till en tlr?
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
funderar på att köpa en powercommander men undrar vilken man ska ha? funkar det med vilken som till gsxr eller måste det vara till en tlr?

Powercommandern sitter kopplad på spridarna mm så med tanke på att GSX-R har 4 cylindrar går det inte ens rent mekaniskt. Däremot vet jag inte hur det är mellan S och R. Jag har en Powercommander till salu till en S, så jag kan ju ta reda på det. Det är ju i mitt intresse så att säga.
 
Last edited:

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Svar från Dynojet:
Q:
Hello! I am wondering if there is any difference between the PCIII between the Suzuki TL1000S and TL1000R? If not is it possible to use the TL1000S PC on a TL1000R with any kind of modification in software or firmware?

A:
They are completely different units, and are not cross-compatible in any way.

Let me know if you have any further questions.

Regards,

Chris Kelly
Dynojet Research Inc.
2191 Mendenhall Dr. Suite 105
North Las Vegas, NV 89081
1-800-992-4993


Så tyvärr, annars hade du fått min PCIIIUSB för 2000kr nypris 3295.
 
Last edited:
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top