TL-tråden - v2 !

Krille-B

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
Huddinge
Hoj
TL1000R -00 "SportKombi"
Den ska fortfarande säljas. Tvättade av den och startade upp den i går. Bara ljudet får mig på andra tankar.

Ta och lägg upp bilder på hojen nu.
 

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Hej igen alla glada!

Nu är det dags att damma av hojjen tänkte jag och lösa några av problemen jag hade förra året!

TL1000R -01 som tvekar ibland vid gaspådrag? Vad kan felet vara?
Det sitter nya stifft i, Luftburken är moddad.

"Low fuel"-lampan fungerar inte. det lyser inte heller med tändning på.
Inte heller fungerar helljusindikatorn. Lyset fungerar dock.

Är det någon som vågar sig på en gissning?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Den ska fortfarande säljas. Tvättade av den och startade upp den i går. Bara ljudet får mig på andra tankar.

Ta och lägg upp bilder på hojen nu.

Den är rätt naken nu medans jag försöker lösa mitt tomgångsproblem tyvärr men det kommer säkert sen. :)

Bumpar även frågan angående mina avgasvärden, är det någon som har en aning? CO-halten i högra röret är avsevärt mycket högre än vänstra och jag blir lite orolig då. :gnissla
Finns det någon som kan säga mig vad CO-värdet bör vara på?

Försökte att gå in och ändra Cylinder Trim i Power Commandern men det vart inte lägre, blev dock avsevärt högre när man höjde.

Kan det vara tändstiftet i bakre cylindern som börjar bli slitet?
Jag beställde NGK Iridium-stift och bör väl få dom om någon vecka så jag hoppas något blir bättre. :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Hej igen alla glada!

Nu är det dags att damma av hojjen tänkte jag och lösa några av problemen jag hade förra året!

TL1000R -01 som tvekar ibland vid gaspådrag? Vad kan felet vara?
Det sitter nya stifft i, Luftburken är moddad.

"Low fuel"-lampan fungerar inte. det lyser inte heller med tändning på.
Inte heller fungerar helljusindikatorn. Lyset fungerar dock.

Är det någon som vågar sig på en gissning?

Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast. ;)

Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.

Den är rätt naken nu medans jag försöker lösa mitt tomgångsproblem tyvärr men det kommer säkert sen. :)

Bumpar även frågan angående mina avgasvärden, är det någon som har en aning? CO-halten i högra röret är avsevärt mycket högre än vänstra och jag blir lite orolig då. :gnissla
Finns det någon som kan säga mig vad CO-värdet bör vara på?

Försökte att gå in och ändra Cylinder Trim i Power Commandern men det vart inte lägre, blev dock avsevärt högre när man höjde.

Kan det vara tändstiftet i bakre cylindern som börjar bli slitet?
Jag beställde NGK Iridium-stift och bör väl få dom om någon vecka så jag hoppas något blir bättre. :)
Har aldrig mätt upp CO? Görs det på besiktningen?
 
Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast. ;)

Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.


Har aldrig mätt upp CO? Görs det på besiktningen?

Nej besiktningen mäter väl inte på hojar men jag fick för mig att göra det själv när jag ändå var i farten.

Känns ju som att antingen ena cylindern får för mycket bensin, alternativt att andra får för lite (men då borde den väl dö?) vilket är svårt att säga då jag inte har någon riktlinje alls.
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
Nej besiktningen mäter väl inte på hojar men jag fick för mig att göra det själv när jag ändå var i farten.

Känns ju som att antingen ena cylindern får för mycket bensin, alternativt att andra får för lite (men då borde den väl dö?) vilket är svårt att säga då jag inte har någon riktlinje alls.

Jag vet inte hur det är på R:n men på S:n så är det en tillplattning i ena röret bak till ljuddämparen vilket göt att om du står bakom hojjen så kommer det mer "luft/avgaser" ur ena röret. Kan det ha med det att göra?

Dvs. Det är högre avgasflöde ur ena burken:)
 

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast. ;)

Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.


Nej. Jag har inte synkat, verkar vara ett jävla jobb? Jag har inga klockor heller. Justera TPS har jag tänkt göra snarast.
Var det bara att bygla kontaktstycket i bak?

Lamporna har jag bytt, förra ägaren byggde om elen när hojjen blev streetfighter. Dock hittar jag inte soppamätarens givare i kopplingsschemat!

Jag har funderat på om det kan vara läge för en TRE-mod?
Funkar det bra med ett 15kohm mellan rosa och svart kabel? Eller finns det billiga färdiga kit i Sverige?

Har du någon gång justerat TPS och synkat insugsspjällen? Synka insugsspjällen är ett lite större företag, men justera TPS'en går på en halvtimme när man väl fått loss all plast. ;)

Vad gäller lamporna så kan säkert lamporna i själva displayen ha gått.


Nej. Jag har inte synkat, verkar vara ett jävla jobb? Jag har inga klockor heller. Justera TPS har jag tänkt göra snarast.
Var det bara att bygla kontaktstycket i bak?

Lamporna har jag bytt, förra ägaren byggde om elen när hojjen blev streetfighter. Dock hittar jag inte soppamätarens givare i kopplingsschemat!

Jag har funderat på om det kan vara läge för en TRE-mod?
Funkar det bra med ett 15kohm mellan rosa och svart kabel? Eller finns det billiga färdiga kit i Sverige?
 
Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jag vet inte hur det är på R:n men på S:n så är det en tillplattning i ena röret bak till ljuddämparen vilket göt att om du står bakom hojjen så kommer det mer "luft/avgaser" ur ena röret. Kan det ha med det att göra?

Dvs. Det är högre avgasflöde ur ena burken:)

Så skulle det ju kunna vara vilket skulle kunna förklara allt. :)

Jag har inte kollat alltför noga undertill men är det så att rören går ihop och avgaserna försöker fördelas så jämt som möjligt eller är det separata rör hela vägen?
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Så skulle det ju kunna vara vilket skulle kunna förklara allt. :)

Jag har inte kollat alltför noga undertill men är det så att rören går ihop och avgaserna försöker fördelas så jämt som möjligt eller är det separata rör hela vägen?
Det finns alltid en bypass mellan rören för att tryckutjämna pulserna.
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Nej. Jag har inte synkat, verkar vara ett jävla jobb? Jag har inga klockor heller. Justera TPS har jag tänkt göra snarast.
Var det bara att bygla kontaktstycket i bak?

Lamporna har jag bytt, förra ägaren byggde om elen när hojjen blev streetfighter. Dock hittar jag inte soppamätarens givare i kopplingsschemat!

Jag har funderat på om det kan vara läge för en TRE-mod?
Funkar det bra med ett 15kohm mellan rosa och svart kabel? Eller finns det billiga färdiga kit i Sverige?

Yepp, brygga bara dealer mode switchen, ställ tomgången på 1400rpm och justera TPS'en efter displayen.

Jag tror att soppamätaren är "ihopblandad" med bränslepumpen i schemat. Det går fyra ledare till bränslepumpen i schemat, men så många behövs inte för driften... Har bara TLS-schemat, men jag tror att Svart/ljusgrå (B/Lg) samt röd/svart (R/B) är de som går till givare för bränslenivå. Vet dock inte säkert.

För TLR så tycker jag att du ska köpa ett färdigt kit. Kostar inte så mycket och du kan koppla in det med orginalkontakterna. Du slipper klippa kablar och löda.
 

Mazdata

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
uppsala
Hoj
TL1000R -02, HD -42
Yepp, brygga bara dealer mode switchen, ställ tomgången på 1400rpm och justera TPS'en efter displayen.

Jag tror att soppamätaren är "ihopblandad" med bränslepumpen i schemat. Det går fyra ledare till bränslepumpen i schemat, men så många behövs inte för driften... Har bara TLS-schemat, men jag tror att Svart/ljusgrå (B/Lg) samt röd/svart (R/B) är de som går till givare för bränslenivå. Vet dock inte säkert.

För TLR så tycker jag att du ska köpa ett färdigt kit. Kostar inte så mycket och du kan koppla in det med orginalkontakterna. Du slipper klippa kablar och löda.

Det var det jag misstänkte.
Finns det någon i stan som kan synka trottlarna?
Vart köper man en billig TRE?

Yepp, brygga bara dealer mode switchen, ställ tomgången på 1400rpm och justera TPS'en efter displayen.

Jag tror att soppamätaren är "ihopblandad" med bränslepumpen i schemat. Det går fyra ledare till bränslepumpen i schemat, men så många behövs inte för driften... Har bara TLS-schemat, men jag tror att Svart/ljusgrå (B/Lg) samt röd/svart (R/B) är de som går till givare för bränslenivå. Vet dock inte säkert.

För TLR så tycker jag att du ska köpa ett färdigt kit. Kostar inte så mycket och du kan koppla in det med orginalkontakterna. Du slipper klippa kablar och löda.

Det var det jag misstänkte.
Finns det någon i stan som kan synka trottlarna?
Vart köper man en billig TRE?
 
Last edited:

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Ok en fråga till, är Motul 5100 10w40 delsyntet något ni rekommenderar i TL eller ska det helst vara helsyntet?

Förre ägaren hade i Q8 10w40 SBK Racing, kanske bara är att fortsätta på det? Jag har ingen bra koll på oljor men som mycket annat så får man väl vad man betalar för? :/
 

jompa2

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2011
Ort
skåne
Hoj
Tl1000R
tl1000r

Hello

Är det någon som vet va man ska ge för en Tl1000R -99,har en på g.2600 mil bra skick,någon??? som vet
 
Last edited:

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Blev en 10 mila tur här på eftermiddan, riktigt skönt att lufta sig lite:yoparty

Nån som har nån bra rekommendation på bromsbelägg till en S -97?
Gärna nån bra sida man kan klicka och beställa..

Även drivpaket ska bytas snart, bör man dreva om?
var köpa?
 

Bifogat

  • IMAG0163.jpg
    IMAG0163.jpg
    246.3 KB · Visningar: 57

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Blev en 10 mila tur här på eftermiddan, riktigt skönt att lufta sig lite:yoparty

Nån som har nån bra rekommendation på bromsbelägg till en S -97?
Gärna nån bra sida man kan klicka och beställa..

Även drivpaket ska bytas snart, bör man dreva om?
var köpa?
Jag köper mina bromsprylar via socalsportsbike eller SpeedKing på TLZ... Galfer eller EBC.

Byter du drivpaket, så dreva om den till 17/40 eller 17/41. Orginal är 17/38, så du får ca 5% neddrevning och det ger ett trevligt extra drag i hojen. :)

Det var det jag misstänkte.
Finns det någon i stan som kan synka trottlarna?
Vart köper man en billig TRE?

Ingen aning... Du kan säkert lämna den på Sulas eller Lelles för det. Har aldrig lämnat in för det utan gjorde själv.

Du får googla lite efter TRE. Borde finnas billiga på E-gay.
 
Last edited:

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Ort
Gränsen asfalt/grus
Hoj
XRV750
Jag köper mina bromsprylar via socalsportsbike eller SpeedKing på TLZ... Galfer eller EBC.

Byter du drivpaket, så dreva om den till 17/40 eller 17/41. Orginal är 17/38, så du får ca 5% neddrevning och det ger ett trevligt extra drag i hojen. :)

Hmmär inte medlem där + att jag drar till tyskland strax efter påsk och tänkte ta hojen med mig, vore skönt att få hem grejer lite snabbt så den är klar när jag åker.. får satsa på Galfer eller EBC då.

får nog bli 17/40 isf, vill inte ha allt för mycket varv vid motorvägsåkat, låter en del ur piporna:D
 

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R

Bifogat

  • DSC_4518.jpg
    DSC_4518.jpg
    174.2 KB · Visningar: 83
  • DSC_4525.jpg
    DSC_4525.jpg
    198.3 KB · Visningar: 107
Nyheter
ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

Top