Tl 1000

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Victor skrev:
Men vad är det frågan om, inte kör ni hoj med fötterna i backen?
Når ni inte ner så hasa lite i sadeln eller luta hojen när ni stannar. Det är inget problem om man inte är jättekass.

Är du kort?..Det är inte så jädra roligt när det är rullgrus/vägen lutar, man måste stanna vid rödljus etc. :huvet

Lätt att be andra göra si och så om man själv inte har upplevt hur det är.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Höjden är inget problem, bara första veckan kanske. Man blir snabbt van, känner tjejjer som är korta men ändå kör höga hojar utan problem.
Lutar du når ju ena foten ner, eller hur? Köp ingen trött 650! :cdevil
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
-PLM- skrev:
Höjden är inget problem, bara första veckan kanske. Man blir snabbt van, känner tjejjer som är korta men ändå kör höga hojar utan problem.
Lutar du når ju ena foten ner, eller hur? Köp ingen trött 650! :cdevil

Kanske är korta med långa ben. Hade det inte varit nga problem så hade jag aldrig sänkt den/aldrig gjort mig av med sv 1000 och kört killens gsxr 1000 på veckorna :mad:
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Inte för å va taskig på nåt sätt, men det är oerfarenhet!
Såklart är det otäckt när man inte når ner när man inte är så säker på hojen, men det kommer man över rätt snabbt med lite träning.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
marandy skrev:
Mjo precis.. Min CBR är 79 cm, och då når jag ner.. Med nöd och näppe.. Men karvar man ur dyna osv blir det ju hårt som sten.. Buhu, ser mina drömmar gå i kras.. :(
Det behöver inte bli hårt, lägg in en Gel bit bara så blir mjukt o gott mellan bena
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
marandy skrev:
Börjar bli sugen på ny hoj...
Skillnad på TL 1000 S och TL 1000 R?

Vill inte veta vilken ni föredrar, utan skillnader hojarna emellan.

Just nu lutar det åt S:en, tycker R.en är ruskigt ful. Smaksak givetvis.

Men som sagt, skillnader?
Du har ju nästan bestämt dig och är R så mycket bättre för din stil och smak så bygg om den! Eller köp en Öhlinare till S:en om du har behovet.

Själv hade jag köpt en Mille
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har inget krav på att nå ner med bägge fötterna stadigt i backen, absolut inte, men ena tåspetsen hade inte skadat.. :tungan

Jo, utseendemässigt har jag bestämt mej för en s, men jag har ju inte kört varken eller.
Vad jag ville veta vad i runda slängar om det fanns några kända, typiska fel, på någon av de, som man skulle akta sej för osv.
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
marandy skrev:
Jag har inget krav på att nå ner med bägge fötterna stadigt i backen, absolut inte, men ena tåspetsen hade inte skadat.. :tungan

Jo, utseendemässigt har jag bestämt mej för en s, men jag har ju inte kört varken eller.
Vad jag ville veta vad i runda slängar om det fanns några kända, typiska fel, på någon av de, som man skulle akta sej för osv.
http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=6859 Kontakta Ergu här på sporthoj han vet garanterat vad man ska tänka på :rolleyes: hälsa från mig, säkrast att maila.
S är både snygg och rolig att köra passar dig som handsken tror jag!
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
marandy skrev:
Jag har inget krav på att nå ner med bägge fötterna stadigt i backen, absolut inte, men ena tåspetsen hade inte skadat.. :tungan

Jo, utseendemässigt har jag bestämt mej för en s, men jag har ju inte kört varken eller.
Vad jag ville veta vad i runda slängar om det fanns några kända, typiska fel, på någon av de, som man skulle akta sej för osv.
Så klart att du ska ha en TLS gå in på tl-tråden där finns nog nästan allt men den tråden är lååång :tummenupp
Om du inte orkar leta så kommer det lite här om garantier

1.Byte av tank!Vissa "läckte!" i någon skarv tror jag det var, så då byttes alla tankar på alla -97or på garantin!

2.Byte av termostat!Vissa gick för "kallt" i temperatur vilket gjorde att motorn "chokade" sig så att den spädde ut motor oljan,vilket med förde att det vart för "hög" olje nivå,vilket med förde att motorn kunde "spotta" ut den höjda olje mängden,antingen i luftburken eller ut i "puffar" genom avgassystemet!

3.Byte av vattenpump!Vissa "läckte" ,spottade ur sig vatten ur "skvaller" kanalen!

4.Efter montering av styr dämpare!Botade visst "styr fladder" men var inget "allvarligt" fel!

5.ECU n!Vissa ville inte gå rent,varva ur ordentligt så antingen "modifierade" de boxen eller bytte ut den!

6.Sprickor i ramen!Vissa fick/hadde sprickor i ramen vid styrhuvudet!(men detta "fel" är / var ytterst ovanligt!)

Det var alla "fel" jag "vet" om på TL1000S-97!!!Från -98 års modell och framåt...........var allt "botat!!!Jag kör/äger själv en TL1000S 00:a a!!!Jag är hel nöjd med den!!!
:tummenupp
 
Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
tlmartin skrev:
Så klart att du ska ha en TLS gå in på tl-tråden där finns nog nästan allt men den tråden är lååång :tummenupp
Om du inte orkar leta så kommer det lite här om garantier

1.Byte av tank!Vissa "läckte!" i någon skarv tror jag det var, så då byttes alla tankar på alla -97or på garantin!

2.Byte av termostat!Vissa gick för "kallt" i temperatur vilket gjorde att motorn "chokade" sig så att den spädde ut motor oljan,vilket med förde att det vart för "hög" olje nivå,vilket med förde att motorn kunde "spotta" ut den höjda olje mängden,antingen i luftburken eller ut i "puffar" genom avgassystemet!

3.Byte av vattenpump!Vissa "läckte" ,spottade ur sig vatten ur "skvaller" kanalen!

4.Efter montering av styr dämpare!Botade visst "styr fladder" men var inget "allvarligt" fel!

5.ECU n!Vissa ville inte gå rent,varva ur ordentligt så antingen "modifierade" de boxen eller bytte ut den!

6.Sprickor i ramen!Vissa fick/hadde sprickor i ramen vid styrhuvudet!(men detta "fel" är / var ytterst ovanligt!)

Det var alla "fel" jag "vet" om på TL1000S-97!!!Från -98 års modell och framåt...........var allt "botat!!!Jag kör/äger själv en TL1000S 00:a a!!!Jag är hel nöjd med den!!!
:tummenupp

Jupps du har prickat in barnsjukdomarna,
Läckaget i tanken beror på läckage i plattan som bensinpumpen sitter monterad med. Packningen där har en tendens att börja läcka. Viktigt när man byter den packningen är att man inte drar den för hårt.. för då drar man sönder den och även den nya börjar läcka. Problemet finns även på r-modellen.

97an ram sprack i styrhuvudet om jag inte mins fel. Samt så var framhjulet fladdrigt.
Det är ju en twin. Dvs den kan bli riktigt nervös vid gaspåslag pga av det tidiga vridet... som sen följs av kraftig motorbroms när man släpper gasen.
Detta gör att den blir lätt fladdrig....

Om hojen är en svensksåld -97a så ska dessa punkter vara åtgärdade.
Finns dock inga garantier för privatimporterade hojar-..
 
Last edited:

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
SENSEI skrev:
Jupps du har prickat in barnsjukdomarna,
Läckaget i tanken beror på läckage i plattan som bensinpumpen sitter monterad med. Packningen där har en tendens att börja läcka. Viktigt när man byter den packningen är att man inte drar den för hårt.. för då drar man sönder den och även den nya börjar läcka. Problemet finns även på r-modellen.

97an ram sprack i styrhuvudet om jag inte mins fel. Samt så var framhjulet fladdrigt.
Det är ju en twin. Dvs den kan bli riktigt nervös vid gaspåslag pga av det tidiga vridet... som sen följs av kraftig motorbroms när man släpper gasen.
Detta gör att den blir lätt fladdrig....
Japp det är ju det som den så grym :D
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
har en tjejkompis som bara är 1.55 över havet å hon vickar på hela ändan å sätter ner ena foten vid korsningarna hahaha....ser kul ut men skam den som ger sig....klarar 20 åriga tjejer av att köra lasbil så e väl en TL rena barnleken :D
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
marandy skrev:
Jag har inget krav på att nå ner med bägge fötterna stadigt i backen, absolut inte, men ena tåspetsen hade inte skadat.. :tungan

Jo, utseendemässigt har jag bestämt mej för en s, men jag har ju inte kört varken eller.
Vad jag ville veta vad i runda slängar om det fanns några kända, typiska fel, på någon av de, som man skulle akta sej för osv.

Jag får väl visa min R för dig i vår :)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fredde83 skrev:
Jag får väl visa min R för dig i vår :)

Haha jo, så jag blir ännu mer övertygad om att jag ska ha en S! :tungan

MrTL skrev:
har en tjejkompis som bara är 1.55 över havet å hon vickar på hela ändan å sätter ner ena foten vid korsningarna hahaha....ser kul ut men skam den som ger sig....klarar 20 åriga tjejer av att köra lasbil så e väl en TL rena barnleken :D


Haha jo, så kan man ju också göra!
Bättre det än att skicka drömmen i havet! :)
 

Swede 1000R

Ny medlem
Gick med
10 May 2003
Ort
Kosmos
Hoj
Ducati 749s 2004
Hej.
Rekomenderar en R, bättre hoj överlag, stabilare ram, smidda kolvar , dubbla spridare, rejsigare chassi, överhuvudtaget en missförstådd Superbike räser.
 

TLRR

Guest
Swede 1000R skrev:
Hej.
Rekomenderar en R, bättre hoj överlag, stabilare ram, smidda kolvar , dubbla spridare, rejsigare chassi, överhuvudtaget en missförstådd Superbike räser.

Där satt den,Hammaren över pricken på "i"et
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top