Så efter att ha dränerat filter efter tips från Stefan och då blev det helt plötsligt mycket gladare i karaktären. Stiften är förstörda så de måste jag byta ut men tänkte vänta lite tills det att jag vet att allt vatten är borta.
Så idag tänkte jag ta och träna lite krypkörning inför stundande uppkörning och då väääägrar den gå runt på starten. Bara klickar hela tiden! Men va F*N när skall det ta slut på problem med denna hoj.
Tänker att batteriet har väl dragit ur för att jag glömt ljuset på eller något.... Laddar det och laddaren lyser grönt med en gång... Kopplar i och provar igen. Bara KLICK... Skruvar av kåpan vid tändningen och känner på axeln där. Tvärstumt.... Har aset skurit vid stillastående??? Får syn på att bränslemätaren står på tomt.. Vaf*n det skall ju vara halvfullt iaf! Slänger ett öga på oljefönstret och ser att det är smetfullt.
Får ut ca 8-9 liter blandat bensin och olja ur motorn. Hur i hela ..... tog all den bensinen sig dit??? Det fina i kråksången är att efter tömning så går iaf motorn runt!
Men min fråga är; Hur kan soppan ha tagit sig dit? Att den vaacumstyrda bränslekranen läcker lite kan jag förstå, men nog för att fylla hela motorn på några dagar???? Kan detta verkligen stämma??
JÄTTETACKSAM för all hjälp och input jag kan få!!
På min gamla GPZ600R så satt det en vevhus ventilation under förgasarna det kan inte ha runnit ner där ifrån förgasarna?