Tjugo år på sporthoj.com

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
För övrigt kan de läskunniga konstatera att den oljespridande motorcykeln var tillverkad väldigt långt hemifrån. Den hade dessutom eldat elsystemet så den laddade bara på en fas innan jag bytte hela elhärvan. Nu har jag inte förstahandsinformation men med oljeläckage, dålig laddning, dåliga bromsar,(enkolvsok fram), hastigmätardrivning som skär och dessutom dålig väghållning fick jag tillslut nog... ;)

Nu är problemet löst. Lösningen var export ur landet! :tummenupp

Men den startade på första kicken och trots den dåliga väghållningen, eller min avsaknad av kunskap, lärde jag mig att köra med tvåhjulssläpp. :tummenupp

Men för att trivas här? Jag tror inte att ett byte av motorcykel skulle öka trivseln för mig här på forumet men det skulle definitivt sänka trivseln i sadeln! :hej

Det var synd att du sålde den, jag gillar dom gamla oljespridande trajjorna med kasst elsystem pch tveksamma fjädringar...
Dom nya trajjorna har aldrig tilltalat mig
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det var synd att du sålde den, jag gillar dom gamla oljespridande trajjorna med kasst elsystem pch tveksamma fjädringar...
Dom nya trajjorna har aldrig tilltalat mig

Nja, de läskunniga på detta forum förstår nog att jag inte åkte till Hondaklubbens träff med en motorcykel som inte var tillverkad långt hemifrån. :hej

Men jag är glad att jag sålde den så nu äger jag inget tvåhjuligt som är tillverkat långt hemifrån. :tungan
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Firar 15 år i maj och gläds åt att detta forum fortfarande lever. Jag hängde mycket på Hondaklubben.com som var ett fantastiskt forum där man kunde få svar på vad som helst och hjälp med det mesta, men det forumet har mer eller mindre självdött vartefter åren gått.
Här är det fortfarande lite action och jag läser dagligen!

Det forumet är ett ypperligt exempel på att humorfria tråkmånsar som tar allting allvarligt kan döda ett forum. Det självdog inte utan några högljudda som måste läsa allt fick bort det de ogillade och då försvann den, i mitt tycke, den trevliga humoristiska delen. :(
Trevligt folk, jag var förbi en träff vid Flottsbro med min risiga Hxxxa. Inga dryga kommentarer om oljeläckage trots att det var mer än bara lite svettningar. Jag vet, alla har vi lik i garderoben, men nu är den såld. :tungan

Här läser jag inte dagligen längre och läser bara de trådar jag tror innehåller något intressant. För att detta forum ska fortleva måste det till mer :kramaän :smasha och att nya medlemmar trivs.
Men lite :7peta på ett vänligt retsamt vis måste vi ha. :hihi

Var stod det att du åkte till Hondaklubben?

Jag är också lite eljest... :hihi :fakta
Har missat vad det är för riktig SportHoj du kör som gör att du trivs så bra på forumet. :rodnar
Lägg gärna upp en bild så vi andra med fel typ av motorcykel vet hur vi ska trivas bättre på forumet... :tummenupp

Men nu står det inga motorcyklar tillverkade långt hemifrån med oljeläckage, elfel, dålig väghållning och bromsar i garaget längre. :tummenupp:tungan
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Vad tillverkas det för motorcyklar i närheten av sodertälje?
Asien är långt hemifrån, Europa är inte det i min värld men vi är alla olika! :tummenupp

När kommer bilden på den riktiga SportHojen som gör att man trivs mer på detta forum?:va

Jag kan inte sluta köra det jag gillar utan att du berättar vad det är för någonting jag ska köpa. :7peta
Jag vet att du ska mingla med Cakefolket men det är inte riktigt min typ av tvåhjuling... :rodnar
 

EfraimBarkbit

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2019
Ort
Umeå
Hoj
2000 Honda Fireblade
Är själv rätt ny här men har upptäckt att de inte är ofta som inlägg blir besvarade på detta forum. Undrar lite om det finns bättre sidor där man får hjälp då man behöver det? Och inte flera år senare liksom!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Är själv rätt ny här men har upptäckt att de inte är ofta som inlägg blir besvarade på detta forum. Undrar lite om det finns bättre sidor där man får hjälp då man behöver det? Och inte flera år senare liksom!
Vad har du för frågor? Vad behöver du hjälp med?
Jag är inte här så ofta och läser inte allt så jag har inte läst några av dina inlägg men besvarar ändå! :krama
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är själv rätt ny här men har upptäckt att de inte är ofta som inlägg blir besvarade på detta forum. Undrar lite om det finns bättre sidor där man får hjälp då man behöver det? Och inte flera år senare liksom!

Du har ställt en enda fråga och det är väl en rimlig gissning att ingen på forumet haft isär sin mätare. Du kanske istället ska vara glad att du slipper massor av vilseledande svar från dilettanter som svarar trots att de inget vet.

Och så kan du ju plocka isär och berätta åt oss andra istället.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det forumet är ett ypperligt exempel på att humorfria tråkmånsar som tar allting allvarligt kan döda ett forum. Det självdog inte utan några högljudda som måste läsa allt fick bort det de ogillade och då försvann den, i mitt tycke, den trevliga humoristiska delen. :(
Trevligt folk, jag var förbi en träff vid Flottsbro med min risiga Hxxxa. Inga dryga kommentarer om oljeläckage trots att det var mer än bara lite svettningar. Jag vet, alla har vi lik i garderoben, men nu är den såld. :tungan

Här läser jag inte dagligen längre och läser bara de trådar jag tror innehåller något intressant. För att detta forum ska fortleva måste det till mer :kramaän :smasha och att nya medlemmar trivs.
Men lite :7peta på ett vänligt retsamt vis måste vi ha. :hihi
Ja, det ligger något i det du säger.
Jag var ganska aktiv i Hondaklubben under några år typ 05-10. Kul klubb då med mycket samlad kunskap inom allt mellan himmel och jord.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det man är mest nyfiken på nuförtiden är ju om nån rookie med massa akronymer i LED-displayen slagit nytt rekord på Bulten, eller om K6'an fortf. är ett ohotat vapen för en schysst bombrepa.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det man är mest nyfiken på nuförtiden är ju om nån rookie med massa akronymer i LED-displayen slagit nytt rekord på Bulten, eller om K6'an fortf. är ett ohotat vapen för en schysst bombrepa.
Roller och Mattias körde väl R1?

Minns filmerna med värme.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag bodde granne med rOLler typ 2003, sen blev han forumets störst lysande ( sponsrade ) filmstjärna och slutade hälsa.. eller så flyttade han. Smidigt att bo så nära de stora träffarna vid Skogskyrkogården att man inte hann växla längre än till trean på vägen dit
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top