Tjejer, var köper ni hojkläder?

VemSara

Guest
...och killar, var köper era tjejer hojkläder?

Jag är på jakt efter nya byxor, och minns med fasa hur det var när jag sist köpte mcutrustning.
Allting var antingen rosa, fyllt med glitter och tribals, eller i storlek 42. :3freak

Till slut blev det ett par Richa som var någorlunda snygga.

Nu vill jag ha nya, orkar inte med bootcuten på nuvarande byxorna. Det blir obekvämt i stövlarna.

Men var hittar man snygga läderbyxor, som sitter tight och bra och inte är fyllda med my little ponys?

Kör med denna jacka, f.ö. och vill ha någonting stilmässigt likadant.
50871cheyenne_90_2_p.jpg
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Lelles köpte min flicvän på...nu har hon blivit smal som en pinne så de sitter lite löst men ändå riktig najs...och så matchar stället mitt :D. gullit juuu ;)
 

VemSara

Guest
Kollade på Lelles hemsida igår. Hittade ingenting jag gillade.
Kanske jag bara är kräsen.. :rolleyes:
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Har köpt på både Lelles, AVA mc och MC-varuhuset. Är tyvärr lite begränsat utbud för oss tjejer.
 

Bettis

Lung & fin
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Hyssna
Hoj
-01 Hornet 600
Jag köpte mitt Lindtrands ställ (2-delat) på Zäta motor i Göteborg, det var ifs för två år sedan. De var görtrevliga där och mycket hjälpsamma. Det fattades en storlek så de beställde hem, så då var det bara att komma tillbaka när det hade kommit (typ två dagar senare) och jag var INTE tvungen att köpa jackan trots att de hade beställt hem. Den killen som hjälpte mig jobbar tyvärr inte där längre men de som är där är säkert lika trevliga och hjälpsamma. Nu ser jag att du kommer från Finland :glömdet :lol
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Kolla på Blocket. Tycker det finns mer mc-kläder i damstorlekar än herrstorlekar där emellanåt. Där finns det ofta mc-kläder för tjejer till vettiga pengar efter kraschade förhållanden eller att någon tjej börjat åka med bakpå sin killes hoj med sedan insett att det kanske inte var hennes kopp te. Oftast så brukar dessa kläder vara ganska lite använda också.

Om det nu är obekvämt med byxorna i stövlarna, har du då provat med att köra med byxorna utanpå stövlarna?
 

VemSara

Guest
Kolla på Blocket. Tycker det finns mer mc-kläder i damstorlekar än herrstorlekar där emellanåt. Där finns det ofta mc-kläder för tjejer till vettiga pengar efter kraschade förhållanden eller att någon tjej börjat åka med bakpå sin killes hoj med sedan insett att det kanske inte var hennes kopp te. Oftast så brukar dessa kläder vara ganska lite använda också.

Om det nu är obekvämt med byxorna i stövlarna, har du då provat med att köra med byxorna utanpå stövlarna?

Det är skitfult. :gnissla

Ska kolla in sidorna ni nämner. Blocket och dylikt är jag inte så förtjust i, vill beställa hem grejorna, prova i lugn och ro och sedan nöta in mitt eget stjärtavtryck. :D
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Mc-Boden och Lelles har min sambo köpt sina kläder på, Mc-Boden får helt klart högst betyg på service och intresse från oss.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Jag hade googlat åt dig på: "Buy Girl Leather pants" om jag vågade.. :crash:kär
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
du kan alltid kolla på 24mx, dom har inte jätte många men iafall några tjejmodeller, inget rosa å inga konstiga mönster, dessutom har dom:
★ Fraktfritt över 1000kr
★ 60 dagars öppet köp
★ Prova Hemma-Service
★ Aktuella lagersaldon
★ Räntefri delbetalning
★ Fakturabetalning
★ Lägsta pris-garanti
 

VemSara

Guest
du kan alltid kolla på 24mx, dom har inte jätte många men iafall några tjejmodeller, inget rosa å inga konstiga mönster, dessutom har dom:
★ Fraktfritt över 1000kr
★ 60 dagars öppet köp
★ Prova Hemma-Service
★ Aktuella lagersaldon
★ Räntefri delbetalning
★ Fakturabetalning
★ Lägsta pris-garanti

Jag beställde skitdyra bar-ends och blinkers till duccen från 24mx i vårvintras.
De sjabblade bort min beställning, hade inte varorna i lager trots att det stod så på hemsidan och hela kalaset tog många veckor innan jag fick hem skiten vilket innebar att säsongsöppningen fördröjdes avsevärt.
Fick en rosa buff som ursäkt.

Jag är inte så imponerad av det företaget just nu alltså, och skulle gärna handla hos någon annan firma om möjligt. :hihi
 

VemSara

Guest
Tror förresten att jag hittat brallorna jag skall ha som näst nu, Alpinestars Stella Bat Pants.

alpinestars-dam-stella-bat-pant-svart.jpg

Nu skall jag bara mäta röven och lista ut vilken storlek jag borde ha.. :banana


Tack för hjälpen!
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
MC chey 1_2.jpg

Det här Dainese stället är köpt på Lelles och sitter som ett smäck trots att hon har dilemmat att vara smal som en pinne och ha dubbel D där uppe...

Jag tror att givet utbudet för cheyer som är rätt smalt blir det nog inte så lätt att hitta något snyggare...Det mesta jag har sett är hyggligt...typ smaklöst. Åtm när det gäller helställ då. Victoria P fr Dainese är nog idag det snyggaste stället...kolla på det kanske ?

Tvådelat kan man nog hitta mer av men då sitter det inte lika bra. Hur snyggt blir det med brallor som typ går upp till armhålor ;). Tror Arlen
 
Last edited:

VemSara

Guest
View attachment 365074

Det här Dainese stället är köpt på Lelles och sitter som ett smäck trots att hon har dilemmat att vara smal som en pinne och ha dubbel D där uppe...

Jag tror att givet utbudet för cheyer som är rätt smalt blir det nog inte så lätt att hitta något snyggare...Det mesta jag har sett är hyggligt...typ smaklöst. Åtm när det gäller helställ då. Victoria P fr Dainese är nog idag det snyggaste stället...kolla på det kanske ?

Tvådelat kan man nog hitta mer av men då sitter det inte lika bra. Hur snyggt blir det med brallor som typ går upp till armhålor ;). Tror Arlen

Det där var supersnyggt!
Dock föredrar jag tvådelat ställ, det känns mera praktiskt till min hoj och mitt körsätt. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top