Tjejer (och killar) som kan meka...

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Jag är både snygg och utrustad med icke mittmonterade tummar. Jag är bäst, helt enkelt.
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Jag kan meka enklare saker, men att klyva motor är jag inte mogen för.
Det som normalt sätter stopp för min mekning är en total avsaknad av mekplats! Jag vill inte meka på parkeringen. :huvet
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Jag kan meka litegrann och hade jag bara tålamodet att fundera lite och hålla mig lugn kanske jag redan skulle kunna vara duktig. :D
Men det är jag ICKE. :(
Meka är svårt och tar för lång tid och man måste vara tålmodig och försöka att inte ha sönder något för då kostar det pengar...
Men med handledare bakom ryggen kan det faktiskt gå hyfsat, men med total avsaknad av handledare, när jag ska prova att meka nått nytt.. då går det åt fanders.:rodnar
 

HanneZ

Guest
Jag förstår inte överhuvudtaget hur nån kan ha råd med mc utan o meka allt själv, speciellt inte alla studenter!
 

race

ninja hooker
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Baylake
Hoj
Kawa zx6r -98
ja kan meka me bilar/motorer efter som ja e utbildad mek. men ja har ju aldrig gått nån mc mek kurs.. de som har vart fel hitils på mina hojjar har ja grejjat själv.. :)
 

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Småland
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
Så jag tror snart jag ska titulera mig R1-mekaniker + lite alltiallo! =)

//Niklas[/QUOTE]

Har plockat isär bilmotorer och en tvåcylindrig triumph mcmotor mm (inga känsliga saker). Vågade dock aldrig plocka isär min gamla Honda cb 750 -79 som var bra slut efter 5000 mil.

Har fått för mig att R1:an eller motsvarande rakafyror är djävliga att plocka isär och kräver specialverktyg? :va
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
von reisen skrev:
Har fått för mig att R1:an eller motsvarande rakafyror är djävliga att plocka isär och kräver specialverktyg? :va

Det enda som "kräver" specialverktyg är borttagande av svänghjul. Dock går det ändå, fast med lite större risk för haveri, om man kör med bakbroms-mothåll.
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Har skruvat en del i mina dar. Skulle nog kunna klyva och montera ihop en motor om det är ordning på grejorna och en verkstadsbok finns tillgänglig. :)

Brudar som skruvar själva är status :Bugar
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Har skruvat på allt som går att skruva på sen mycket tidig ålder. Nu har man inget val :rolleyes:

Skruvar äckliga bilar hela dagarna i plugget. Prakticerat lite på mc verkstad. Det var mö skojigare :D
 

Tom

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Jag har ägnat hela vintern åt att totalrenovera min hoj. Det funkar om jag gör vad Tom säger. Så egentligen är det Tom som kan meka. Jag är lärling. Meningen är dock just att jag ska lära mig ett och annat.

/Macho, som just nu mekar med hojen
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det enda jag kan är att tanka. Så jag ansluter mig till skaran gentlemän som ungefär har samma kunskaper som jag. Alla tjejer verkar ju kunna mecka härinne så.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Bikerbitch skrev:
Det enda jag kan är att tanka. Så jag ansluter mig till skaran gentlemän som ungefär har samma kunskaper som jag. Alla tjejer verkar ju kunna mecka härinne så.
Va? Kan du tanka?? Kan du lära mig det? :hihi ;)
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Jag känner ett par grabbar som inte vet vilken ända som är vilken på en skruvmejsel men är helt överjävliga på att köra. Dessutom är dom fula :D Ingen hackar på dom så jag begriper inte varför det spelar nån roll om din tjej kan byta olja eller inte.

Själv är jag ful men kan byta olja, alltså borde jag skaffa en snygg tjej som inte kan, då kompletterar vi varandra fint!
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Enligt zen och konsten att sköta en motorcykel, så finns många romantiskt lagda som vägrar lära meka eftersom de förklippar motorcykeln med frihet ifrån det annars så inrutade "tekniksamhället".

Är absolut inget orakel själv, men jag gillar att sitta och plocka i garaget på eftermiddagarna. Till viss del kan det va rätt avstressande. Mer avancerde jobb överlämnas till verkstäder eller bekanta som är duktigare än jag.
 

Annicka

Den som inte kan har inte försökt!
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Upplands Väsby.
Hoj
En egen kinamoto.
jag kan meka :) Tyvärr så har jag väldigt dåligt tålamod så om der inte går som jag vill så tappar jag tålamodet och blir förbannad. Och då kan det bara gå åt två håll, antingen bår det rakt åt helvete eller så blir det jätte bra :)

Fast just nu så tar gubben hand om allt mek, tror inte att han riktigt litar på mina kunskaper :rolleyes:




:)
Annicka
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top