Tjänstebil med plats

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Kan berätta hur det gick.
La bud på Santafen deras demo. Ett bud som godkändes.
Sen meddelar min chef att den bilen blir ju dyrare än min nuvarande sharan...

Så att nu får jag inte byta bil alls. Att bilen blev totalt 1000kr dyrare I månaden för företaget än nuvarande var inte ok. Hur fan ska jag kunna byta bil om det ska bli billigare??? Den var ju bade törstigare och dyrare I skatt.
Ska bli spännande och höra hur det går för min kollega som ska byta sin snik A6a till en Q5a.:D

Så jag har lovat mej själv att köra denna sharan tills den rasar och kostar en förmögenhet I verkstadsnota. Borde går fort då det är en Vw. Märkligt då dom andra kör bilar för över 500k.
Chefen själv tycker en Amarok skulle kunna funka bra för mej. :va Hur nu den kan vara billigare än Sharanen.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Kan berätta hur det gick.
La bud på Santafen deras demo. Ett bud som godkändes.
Sen meddelar min chef att den bilen blir ju dyrare än min nuvarande sharan...

Så att nu får jag inte byta bil alls. Att bilen blev totalt 1000kr dyrare I månaden för företaget än nuvarande var inte ok. Hur fan ska jag kunna byta bil om det ska bli billigare??? Den var ju bade törstigare och dyrare I skatt.
Ska bli spännande och höra hur det går för min kollega som ska byta sin snik A6a till en Q5a.:D

Så jag har lovat mej själv att köra denna sharan tills den rasar och kostar en förmögenhet I verkstadsnota. Borde går fort då det är en Vw. Märkligt då dom andra kör bilar för över 500k.
Chefen själv tycker en Amarok skulle kunna funka bra för mej. :va Hur nu den kan vara billigare än Sharanen.


Haha chefer är bra roliga ibland.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T

Först blev jag lite arg, det var ju klart.
Men så här efter en vecka så kan jag le åt det hela. Har ju en bra bil idag så varför klaga.
Blir stora 12 000mila servicen nu på min sharan, nya vintersuddar.

Har man en chef som vänder kappan efter vinden så får man räkna med små ändringar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Först blev jag lite arg, det var ju klart.
Men så här efter en vecka så kan jag le åt det hela. Har ju en bra bil idag så varför klaga.
Blir stora 12 000mila servicen nu på min sharan, nya vintersuddar.

Har man en chef som vänder kappan efter vinden så får man räkna med små ändringar.
Min bil går också ut snart men min är sist ut av alla i år så jag hyser inga illusioner.
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top