Tittarsiffror på sportexpressen?

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
Tänkte höra om någon har koll på vad det är för tittarsiffror på sportexpresses sändingar på RR SM. Kommer de sända nästa år oxå?
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Enklast är väl att sammanställa antalet nedladdningar...
inte speciellt många som har sportexpressen tyvärr
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
TV4 har börjat göra reklam för sportexpressen nu. Så med den nya ägaren skulle jag nog säga att det förmodligen kommer se annorlunda ut från och med nästa år.
Tycker det är synd om det faller bort nästa år, vilket det väl förmodligen gör eftersom vi numer har en rr-sektion som tydligen mest bryr sig om vad som händer i stcc.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag köpte CanalDigitals familjepaket för att få SPORTExpressen och Eurosport 1 & 2 för att titta på RR. 40 kanaler och jag tittar på 10... :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
När SO visades på nån Viasat-kanal så skrev dom i sitt program att man hade 150 miljoner möjliga tittare, eller hur dom formulerade sig. Var väl så många som kunde rikta in sig på den sateliten typ.

Så är det för att det ska låta bra för tilltänkta sponsorer så är det bara att göra som SO eller STCC gör. Överdriv och överdriv lite till så att det låter bra.

Hörde att dom hade gjort en koll på hur många som kollade MotoGP på Eurosport i Sverige. Har för mig det var 8000.

Sen finns det många sätt att räkna på med. Hur många som ringer in på dom tävlingarna som är under reklamen i programmet är ett sätt dom använder bl.a tex. På Sportexpressens tittarunderlag har jag för mig att frågan lyder i stil med "kollade du på sportexpressen i tisdags någon gång mellan kl 18:00-22:00." Vissa kollade kanske någon sekund och vissa såg helt andra program. Så tittarsiffrorna är inte specifikt för RR-SM. Tror Racing Line som visade VEIDEC låg under en gräns på tittare där man inte ens brydde sig om att räkna på.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Så länge de svenska kommentatorerna för MotoGP är så urusla så streamar jag sakerna från motogp.com istället! Pungt slut...

Frågan om TV från SM nästa år

Varje klubb får betala 50 000kr / tävling + att varje förare i 125R/250R & NSB får betala 1500kr/tävling (rätta mig gärna om jag har fel, den siffran minns jag inte, fakturan ligger hemma)

De 2 senaste åren har det, vad jag tycker åtminstone, inte varit värt de pengarna det kostat förarna (betänk att ALLA förare har varit med och betalat, 200förare på en tävling så blir det 250kr / förare + att SM-A klasserna får betala extrapengar)

LMS har gjort en skrivelse till SVEMO som tydligt berättar att LMS inte kommer att godta en sådan avgift nästa år om det inte sköts bättre än vad det gjort hittils.

Detta ska inte betalas av förarna, utan av sponsorerna. "Nån" måste jobba mer på det..

Ska det tas betalt av förarna såsåom det är idag, ska det vara av dom som är med i bild.
Placering 10 och neråt är väldigt sällan med ens i bild, varför ska de betala?
Ett lämpligt gränsvärde för att behöva betala i antal minuter med i bild borde finnas.

//håkan
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
håkan skrev:
2533518
Varje klubb får betala 50 000kr / tävling + att varje förare i 125R/250R & NSB får betala 1500kr/tävling (rätta mig gärna om jag har fel, den siffran minns jag inte, fakturan ligger hemma)
//håkan

TROR det va 900:- per tävling, eller 2500:- för hela säsongen...

hmmmm

såg precis slutet av Racing line (tror jag det hette, första gången jag sett
det i år), på Viasat sport 1.
De visade Veidec Trophy och JTCC och Ferrari.
Efter sändningen så visade de sponsorer som har sponsrat sändning, precis
som vanligt..

MEN, jag reagerade på en sak.. Suzuki gjorde faktiskt reklam... och inte
det där vanliga, Suzuki, ride the winds of change eller nått sånt.. och inte
bara Suzuki heller.. utan Suzuki GSX-R 1000.....

hmm.. har det varit så innan under säsongen.. att de har gjort reklam för
Suzuki 1000cc?

Kan det vara en signal från Suzuki att de vill vara med och sponsra om de
väljer 1000cc nästa år? eller nä...
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
nr12 skrev:
2534455 varför tror du det är så?

Jag ska iofs inte döma någon/några innan jag sett vad som föreslås inför nästa år. Men vad jag hört så känns det iaf inte som SM/SO kommer utvecklas något, utan enligt min åsikt antingen ligga kvar på samma nivå eller ta nåt kliv bakåt igen.
 

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
vad jag har hört så kanske det inte blir något so nästa år. För lite folk som kör.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
guzzo skrev:
2537281 vad jag har hört så kanske det inte blir något so nästa år. För lite folk som kör.
Hur menar du inget SO? Inga tävlingar, inga sändningar eller några som inte ska köra SO?
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
guzzo skrev:
2537281 vad jag har hört så kanske det inte blir något so nästa år. För lite folk som kör.
Det där är ren bullshit så att säga. Sådana ogrundade rykten ska inte skrivas ut för det skapar definitivt fel sorts vibbar.

Jag har haft möte med Mike Luff och kan bara säga att enligt mig, blir nästa år mycket bättre än i år! Det satsar mycket mer.

Igår hade STCC möte om reglementet, så vi borde början på nästa vecka höra vad som komma skall.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
1000 är iaf klart för stcc enligt Lonerts egna ord
 

guzzo

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
Avesta
Hoj
Fiddy Exxo
Swedie skrev:
2538446 Det där är ren bullshit så att säga. Sådana ogrundade rykten ska inte skrivas ut för det skapar definitivt fel sorts vibbar.

Jag har haft möte med Mike Luff och kan bara säga att enligt mig, blir nästa år mycket bättre än i år! Det satsar mycket mer.

Igår hade STCC möte om reglementet, så vi borde början på nästa vecka höra vad som komma skall.


vad bra för var lite orolig!!
 

sandstream

Guest
Gottis skrev:
2538558 1000 är iaf klart för stcc enligt Lonerts egna ord
Inte en dag försent.
Hoppas de kan få till sändningar i SVT24 eller ännu hellre ett par minuter i Race på SVT2.

En RR-sändning på SportExpressen kan nog inte har mer än ett par tusen tittare, tyvärr.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top