Tisdagsaktivitet 24/11 - Jympa

aste

med HP2an går det ju att svänga oxå!
Gick med
25 Aug 2005
Ort
Åstorp
Hoj
BMW R1200RT 2007 & HP2 2006
Nu är det äntligen dags! Har fixat ett fripass för alla här som vill testa på och köra ett Jympapass med Friskis & Svettis. Det drar igång på tisdag kl 19:30 i Rågenhallen, Åstorp. Kom i god tid. Gärna 19:10-19:15. Jag är där från 19:00. Passet vi ska köra är ett 50 minuters Medelpass som leds av Annelie Servin. Vilket innebär lite hopp och medeltung styrka. Andra intensiteter är Bas och Intensiv.

På tisdagar brukar det vara mellan 60 och 80 pers där i alla åldrar från 15 till 70. 90% tjejer så jag hoppas verkligen alla killar här kommer och väger upp lite! :D

Har skrivit ihop en liten FAQ.

Vad är Jympa?
Träning till musik med enbart kroppen som redskap. En ledare i mitten visar och alla motionärer gör lika dant.

Är det jobbigt?
Ja och nej! Du kan själv välja hur "hårt" du gör varje övning och därigenom själv bestämma träningsgraden.

Är det svårt?
Vissa övningar kräver mer av din motoriska förmåga än andra. Om en övning verkar krånglig, låt armarna hänga och koncentrera dej på benen. När de sitter kan du lägga på armarna i övningen.

Jag har aldrig jympat, är superotränad och rädd att bli utskrattad!
Det är just detta som är det bästa med Friskis & Svettis. Alla är där för sin egen skull och gör vad de kan efter egen förmåga. Ingen prestige, ingen press bara skön, svettig träning.

Men är det verkligen kul?
JAAAAA! Det är skitkul å Jympa! :yoparty

Okej, det verkar ju ganska skoj! Vad behöver jag?
Du behöver kläder för inomhusträning. En t-shirt, gärna av funktionsmaterial, korta eller långa träningsbyxor/shorts och skor som inte har använts ute. Har du inga rena inneskor, tvätta av sulorna och ta bort alla stenar från de du har och använd andra skor till och från träningen. Om du svettas mycket (som jag) så är pannband/svettband/liten handduk bra att använda då golvet blir halt när det är blött. Vattenflaska. Dessutom behöver du duschprylar om du vill duscha där. Bastu finns för de som vill.

Egentligen spelar det ingen roll om jag vet vilka som kommer, lokalen tar 150 pers. Men det kan underlätta samkörning!

-------------------------
I'll be there!
1. aste
2. Ripster
3. Vilse
4.
5.
 
Last edited:

- Sebbe -

Tidsoptimist...
Gick med
1 Nov 2009
Ort
Österut
Hoj
Specialized 20 gear
Ahhhhh skit också! Är iväg och jobbar annars hade jag givetvis varit på :tungan. Hoppas på repris
 

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Ort
Med sambon
Hoj
tittar & åker
Håller med Vilse o VBK... detta kommer inte mitt hjärta att klara av så mig ser ni inte röken av på detta:brinnerup
min ursäkt är att ja måste ta han om två skadade hundar:nurse
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Nu e de så att ja skall på årsmöte, men annars... hade det varit jääkligt kul. :D
 

qin4st

Call me Queen
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Svelgen, Norge
Hoj
Suzuki (såld)
Är ni inte kloka!!! :eek: Fördärva fin fritid med träning. Träna gör man ju på arbetstid, jue :hihi Amatörer :tungan
 

DasPB

LillGreven
Gick med
16 Sep 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
en på två hjul
Är ni inte kloka!!! :eek: Fördärva fin fritid med träning. Träna gör man ju på arbetstid, jue :hihi Amatörer :tungan

håller helt & hållet med dig, det gör man ju på arbetstid, det finns ju inget bättre än att få betalt för att träna, trodde ni var klokare än så, :dummer:dummer:fakta
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top