Tipsa om platser för övningskörning (manöverbana för privatister)

benzer

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2024
Hoj
1981 Yamaha XVS1000
Hej,

Jag undrar om ni vet någon lämplig plats att öva manöverbana runtom Jönköping? Helst där markeringar för koner redan finns!

Jag förstår att det går att öva på en tom parkeringsplats men här hoppas jag på tips som; Längst in på industriområde X finns banorna markerade, efter 18:00 är det bara att köra.

Jag behöver som sagt tips på områden runt Jönköping men tänkte att det här kunde bli en tråd för tipsande i alla städer, då jag tycker det saknas en relevant för 2024.

Tack på förhand!
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
I Gislaved har det ju även funnits en uppmålad bana som körskolorna nyttjat har jag förstått. Men förra året hörde jag att den var borta? Vore ju inte fel egentligen att kunna ta sig till ett sånt ställe för lite enkel avrostning utan att behöva ställa upp koner själv osv. :)
 

benzer

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2024
Hoj
1981 Yamaha XVS1000
I Gislaved har det ju även funnits en uppmålad bana som körskolorna nyttjat har jag förstått. Men förra året hörde jag att den var borta? Vore ju inte fel egentligen att kunna ta sig till ett sånt ställe för lite enkel avrostning utan att behöva ställa upp koner själv osv. :)
Vad synd! Vissa städer verkar ju ha flera platser uppmärkta för allmänheten.

Jag ska föreslå för kommunen att öppna manöverbanan vissa tider för allmänheten, likt skridskobanorna i stan :)
 

Felix83

Biker n00b
Gick med
18 Jan 2022
Ort
Örebro
Hoj
2017 Street Triple RS, 1999 Varadero
Finns det något sätt att skapa en samling i t.ex. Google maps där alla intresserade kan släppa kartnålar på låg- och högfartsbanor runt om i Sverige?
 

benzer

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2024
Hoj
1981 Yamaha XVS1000
Jag gjorde ett försök i Google My Maps. Är dock osäker om andra kan lägga till i den. Ni får gärna testa!
Grymt! Jag verkar inte kunna lägga till tyvärr men hade ju varit fantastiskt om det går att lösa. Borde gå att hitta delningsalternativ eller liknande?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top